Bukefalos 28 år!

tatueringstråden, del 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Träffade min tatuerare i dag, nu ska min The Ark-tatuering byggas ut med en blomslinga och en textrad. Ska kolla bilden nästa vecka och sen är det dags veckan efter!

Jag vill se foto på din The Ark-tatuering! Nu! :D

(Om jag någonsin skulle tatuera in en textrad eller något som förknippas med ett band så blir det helt klart något The Ark-relaterat)
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

:bow:

Njaa... har biljett till Sövde Amfiteater. Men det är ju lååångt dit, funderade på KB men jag tror inte jag har nån som vill följa med och jag vet inte om jag vågar gå själv :o. Och nu vet jag inte ens om det finns nåt kvar?

*förlåt för OT*
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Det är slutsålt båda dagarna! Jag hoppas åtminstone att jag får se de en av dagarna. Tatueringsmässigt har jag funderingar på en ny tatt, tyvärr så är det bara färgen som saknas.
Jag som har funderat de senaste fyra åren verkar äntligen kommit på ett motiv jag verkligen är nöjd med. Återkommen när bild finns.
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Ja, jag tror att det är vänster. Var ju bara tvungen efter alla "Vad tror ni om den här Mimikry-grejen som tatuering?" som du har postat :P
Hehe man skulle ju kunna göra en hel liten cermoni av en sån tatuering :P
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

:bow:

Njaa... har biljett till Sövde Amfiteater. Men det är ju lååångt dit, funderade på KB men jag tror inte jag har nån som vill följa med och jag vet inte om jag vågar gå själv :o. Och nu vet jag inte ens om det finns nåt kvar?

*förlåt för OT*

[OT] Jag ska också till Sövde, förstås. Och till KB! Det släpptes ju lite extra biljetter och kanske finns det nån kvar - eller på Tradera? För du går inte själv, jag ska ju dit! [/OT]

Bilder? Jaaa, det finns ju på min facebook men jag kanska kan lägga ut nån här också.
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Knapp...

Jag funderar på att göra en "kedja" runt handleden och ha alderlandhuset som en slags "berlock" om någon förstår hur jag menar?
Vad tror ni om det? :D
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Någon som kan tänka sig att skissa upp det? Jag kan inte :o
(f´låt kära moderator om det räknas som "efterlysning av tjänst eller något...)
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Will do! ;)

Skambankt.jpg


(Kör återigen med den-var-precis-nygjord-när-kortet-togs-och-armen-är-svälld-och-därav-att-tatueringen-ser-skev-ut"-talet.)

Men fyfan va snygg du var då! Och ditt hår! :love:
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

kl*
Läste en tråd på ett annat forum, där dem tog upp att tatueringar är Tidiga 2000-tals modet och om 20 år kommer vara omodernt. Vad tror ni om detta?
Tror ni många tatuerar sig bara för att det är "modernt"?
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

kl*
Läste en tråd på ett annat forum, där dem tog upp att tatueringar är Tidiga 2000-tals modet och om 20 år kommer vara omodernt. Vad tror ni om detta?
Tror ni många tatuerar sig bara för att det är "modernt"?

Har faktiskt tänkt på detta. Tror nog inte att det kommer blir just omodernt, däremot tror jag nog inte att det kommer vara lika populärt som det är nu. Intresse för tatueringar har ju ändå alltid funnits, men procentuellt tror jag nog inte att lika många kommer tatuera sig i framtiden. :)
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jag hoppas att det kommer att vara lite snyggare. :o
Det var mycket "trampstamps" och tribal runt bieceps.

Fast jag har själv det problemet, de flesta tatueringar jag har funderat över är jag glad över att jag inte har gjort.

Jag tycker själv att det har lugnat sig lite, men nu är jag kanske för ung för att riktigt kunna svara. Men först var det väl på 90- talet och sedan i och med LA ink och liknande program så blossade det upp igen.
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Ja, de som tatuerar sig "bara för att" och tar något random motiv (kinatecken, tribal i svanken whatever) som inte betyder något utan som bara "ska" vara där...de tror jag man kommer ångra sedan, och det är sådana som kommer ses som omoderna, sådana som "alla" har.

Personliga kan nog aldrig bli omoderna, och blir de det så tror jag bäraren skiter högaktningsfullt i det och bär den med stolthet ändå, för mig som är tatuerad är det en del av MIG och inte en del av en övergående trend.
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

KL

Jag har en fråga som kanske någon i tråden kan svara på.

Egentligen vet jag att det inte är jättesmart att ha tatueringar som inte går att dölja, men jag har verkligen kommit på en tatuering som är så JAG, men vars placering kommer hamna på insidan av höger pekfinger. Helt enkelt vara vinklad in mot långfingret. Placeringen kommer ifrån en annan tatuering som jag hittade helt random på nätet och jag visste genast vad jag ville göra på samma ställe.
Så, hur pass dumt vore det att tatuera sig just där? Det kommer vara text och hyfsat stilistiskt så det blir inget som är överdrivet tydligt och på sikt har jag planer på andra synliga och större tatueringar men inte inom de närmaste 5 åren.

Jag jobbar varken inom vården, detaljhandel, hotell eller restaurang och kommer med största sannolikhet aldrig någonsin göra heller. Inom yrket jag har nu får jag se ut precis hur jag vill och jag hade tänkt stanna inom branschen om ingen oväntad vision överrumplar mig sas :D så det känns som att det borde vara okej. Eller, har jag helt missat något?

Och nej, tatueringen passar ingen annanstans än just där. :p
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Vet en (eller om det är 2) som har tatuerat in "ICKE" på pekfingret, det tycker jag är lite roligt :D

Tatueringen är ju DIN och blir en del av DIG för resten av ditt liv, så det är DU som ska trivas med den och utgå ifrån hur du vill ha den.
Bättre att sätta den så den kanske stör några få människor (de kan väl titta någon annanstans...) än att göra den på något sätt så att du ångrar dig resten av livet?
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

KL

Nu har jag ett litet hjärta på handleden och på tisdag blir det en text! :)
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

kl*
Läste en tråd på ett annat forum, där dem tog upp att tatueringar är Tidiga 2000-tals modet och om 20 år kommer vara omodernt. Vad tror ni om detta?
Tror ni många tatuerar sig bara för att det är "modernt"?

Både ja och nej.

Ja eftersom om man kollar på tribaler om överarmen och i svanken som var så populärt på 90-talet och som idag anses jättefult. Vissa motiv går det definitivt mode i att göra, och gör man ett sådant motiv ångrar man sig nog ofta senare i livet.
Men tatueringar har varit populärt i flera tusen år. Kolla på alla 40-50 åringar som tatuerade sig i 20-årsåldern. Många av dem har klassiska motiv och trivs fortfarande med sina tatueringar.

Själv väljer jag mina motiv efter vad de representerar. Jag har tex min lillasysters namn på vänster sida på revbenen, närmast hjärtat sas. Den tatueringen kommer jag aldrig att tröttna på.
Men jag tor också att många tatuerar sig just för att det är modernt. Har flera i min umgängeskrets som gjort en eller flera motiv bara för att ha en tatuering eller för att "ja men den bilden var ju fin". Dom kommer nog ångra sig...
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Kan ju faktiskt sätta in en bild på mitt lilla hantverk :)

En fin liten "souvenir" från min bästa resa all-time med två bästa kompisar, det var även resan då jag föll för min kärlek :laugh:

29401_391725699003_591584003_3871574_1161518_n.jpg


Gjord utav en fjortonårig (!) grabb med den traditionella thailändska tatueringsmetoden (picka in färgen med en bambupinne).

I love it :love: Lätt att dölja om man så vill, och en ypperlig utsmyckning på en annars rätt så alldaglig fot liksom :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
134
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 572
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 487
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp