Bukefalos 28 år!

tatueringstråden, del 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
10806267_10154850310940114_9121768991509104848_n.jpg

10369595_10154850310955114_1090389798057166271_n.jpg

Nu börjar den snart bli klar :)
 
Är det någon här inne som gjort en cover up? Jag har en blå blomma på handleden som är så fruktansvärt ful att jag knappt vill tänka på det. Vågar inte ens visa den för den är så hemsk. Har haft den i lite över tre år och känner att det börjar bli dags att fixa den.

Antar att den inte är speciellt svår att täcka då den har bleknat väldigt och inte har svarta konturer. Men är det någon som har koll? Är det dyrare att täcka en tatuering än att göra den ny? Gör det ondare än en vanlig? :P (väldigt känslig)

Och ni som funderar på om man ska gå till den bästa tatueraren. Gör det. Jag är levande bevis för "good tattoos aren't cheap, cheap tattoos aren't good". :banghead:
 
@Pilot Oh no! :/ Det luriga med min är att 1, den är rätt ful. 2, jag har jättehård hud och dåligt läkkött. När jag gjorde min första tatuering svor tatueraren (som jag har fattat är en av Göteborgs bästa) över att färgen inte gick in, han fick typ hacka in nålen! :p Men fem år senare ser den fortfarande nygjord ut..

Har iaf hittat ett par tatuerare i Malmö/Lund jag skulle kunna tänka mig. Men vet inte riktigt vad jag vill göra med tatueringen!! MEEEP.
 
Jag vet en duktig kille i Malmö, som har gjort en annan tatuering ;) som jag är väldigt nöjd med.
Han är duktig på att rita upp utifrån ens idé och tror han inte att det blir bra säger han till. Har ingen aning om han är duktig på cover ups men tror inte han tar emot uppdraget om det inte bli bra.

Han killen som tatuerade mig på den fule, eller han skulle göra lite tillägg till en gammal samt ifyllnad, han jobbade hårt och djupt, vilket gjorde att jag blödde mycket och resultatet blev väldigt ojämnt. :crazy:
 
Varför inte skriva ut i tråden vad artisten och studion heter? Så får fler kännedom om en bra tatuerare! :up:

Jag rekommenderar Jacob Pedersen på Crooked Moon i Helsingborg alla dagar i veckan! Jag har 4st gjorda av honom, dock får man räkna med lååång väntetid, men det är det värt! :D
De andra på Crooked Moon är duktiga de också!

Och sen finns Evil Twins Heavenly Tattoo i Helsingborg också med grymma tatuerare! :)
 
Äntligen har jag en ny tid bokad för min påfågel, 21 mars :D Förhoppningsvis sista vändan på den, det blir då 6e sittningen. Blir heldag som vanligt (11-18). Sen är det bara att börja klura på nästa, eller, jag vet redan vad jag vill göra, men får se om min tatuerare i Göteborg ritar upp nått bra elelr om jag ska försöka hitta någon grym här i Skåne så jag slipper åka så långt. Blir ju en del extra kostnader då det blir bil/tåg upp samt hotell iaf 1 natt ibland två då jag oftast bara kan lördagar och jag pallar inte att köra eller åka hem efter 7 timmar under nålen :cautious:
 
Minns inte om jag la upp någon färdig bild på dragspelet!
Men iallafall, här kommer den. Dock nylagad på bild. :D

1424282_596941580434384_884886513465554844_n.jpg


Sen har vi armen! Dock har det lagats lite sedan denna bilden.

1911738_571846989610510_1876304547723477014_n.jpg


Sen fick två gulliga hjärtan hänka på för ett tag sedan. Dock skorpiga på bilden.

10868064_10152896437529277_7210841530685945691_n.jpg


Blir en påfågel ala old school med mycket färg lite längre fram i år. :laugh:
 
Åhh, ni som har gjort en full sleeve, ni skulle inte vilja berätta vad de kostade? :o
Ska göra en dels för att det är sjukt snyggt och dels för att täcka upp en massa fula ärr lite. Blir i så fall inte aktuellt förrens tidigast till hösten för min del, men vill veta lite hur mycket pengar jag ska spara ihop. :p Förstår att det är olika från person till person/studio till studio/artist till artist osv men tänkte det kunde vara bra att ha någon koll på det ungefärliga prisspannet...
 
Åhh, ni som har gjort en full sleeve, ni skulle inte vilja berätta vad de kostade? :o
Ska göra en dels för att det är sjukt snyggt och dels för att täcka upp en massa fula ärr lite. Blir i så fall inte aktuellt förrens tidigast till hösten för min del, men vill veta lite hur mycket pengar jag ska spara ihop. :p Förstår att det är olika från person till person/studio till studio/artist till artist osv men tänkte det kunde vara bra att ha någon koll på det ungefärliga prisspannet...
Nu har ju inte jag gjort en sleeve visserligen, men min påfågel är ju rejäl ;) Hittills har jag suttit 5 omgångar, förhoppningsvis sista nästa gång. Flesta gånger full dag dvs 7 timmar, vilket kostade mig 6000 kr. Min tatuerare tar 1600 kr/t, eller som sagt 6000 för en heldag. Så hur mycket det kan kosta spelar ju även in hur länge man orkar sitta :) En vän har gjort en "halv" sleeve, och han har nästan lagt lika mycket på sin arm, som jag på mitt ben, pga att han bara klarar av runt 3 timmar i stöten, vilket då gör det dyrare i slutändan trots antal timmar är mindre (vi går till samma studio)
 
Nu har ju inte jag gjort en sleeve visserligen, men min påfågel är ju rejäl ;) Hittills har jag suttit 5 omgångar, förhoppningsvis sista nästa gång. Flesta gånger full dag dvs 7 timmar, vilket kostade mig 6000 kr. Min tatuerare tar 1600 kr/t, eller som sagt 6000 för en heldag. Så hur mycket det kan kosta spelar ju även in hur länge man orkar sitta :) En vän har gjort en "halv" sleeve, och han har nästan lagt lika mycket på sin arm, som jag på mitt ben, pga att han bara klarar av runt 3 timmar i stöten, vilket då gör det dyrare i slutändan trots antal timmar är mindre (vi går till samma studio)

Åh, tack för svar! :)
Blir till att spara upp en del då. :p (fattig student med häst som ska betalas för samt ridas in till hösten... heh...)
Googlat runt lite och "slutpriset" verkar kunna hamna på allt från 16000-25000 eller mer beroende på vart man gör den.
Texten jag har i nacken gjorde jag hos en som hade hemmastudio, så timpriset var betydligt billigare. Var också många år sen så har verkligen noll koll på dagens priser! :p

Undrar om det går att göra en full sleeve på underarmen och fortsätta bara på utsidan av armen upp till axeln utan att det ser konstigt ut... Nåja, får diskutera eventuella lösningar med tatueraren. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
183
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 610
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 609
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp