Bukefalos 28 år!

tatueringstråden, del 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den är KLAAAR!!!!! :banana::bump::bow::love::banana::heart Nytatuerad och svullen på bilden, kommer nog se ännu bättre ut när den är läkt :D Summa sumarum 6 sittningar (heldagar 11-18), och ca 25 000 kr blev den att kosta :) Sista sittningen blev gratis då det tydligen räknades som "ifyllnadstid" (kom som en glad överraskning) så då har jag ju råd att ta mig en till tatuering under våren om jag känner för det ;) Men nästa ska minsann vara nått som är klart på typ 3 timmar haha :p
18801_10155323734460114_5180265873877781292_n.jpg
 
Är det någon här inne som har piercat bröstvårta? Jag är nämligen sjuuukt sugen på att göra det men har inte piercat mig sen jag tog hål i öronen hos frisör när jag var 11 år gammal. = väldigt nervös. Har en kompis som gjort det och hon sa att det var den minst smärtsamma piercing hon gjort (hon har diverse krimskrams i öronen, haft läpp och tunga). Det låter ju lovande men hon tyckte inte det gjorde ont att tatuera sig heller. Sen undrar jag om ni upplevt någon skillnad i känslighet? Alltså vid beröring. Min kompis upplevde ingen skillnad men vet andra som tycker det är stor skillnad.

Några erfarenheter?
 
En dum fråga om trätunnlar här :D
Hur får man dom att sitta kvar? Haha, måste man ha o-ringar?

PR-IPW0047GD_L-Piercingsmycken-Tunnlar-Pluggar-Tubes-m-m-Double-Flared-Plug-with-Motive-Wood.JPG
Jag har trätunnlar och inga o-ringar! Tanken är väl att kanten ska hålla dom kvar och oftast sitter som säkert. Har väl hänt vid enstaka tillfällen att dom ramlat ur :)
 
Är det någon här inne som har piercat bröstvårta? Jag är nämligen sjuuukt sugen på att göra det men har inte piercat mig sen jag tog hål i öronen hos frisör när jag var 11 år gammal. = väldigt nervös. Har en kompis som gjort det och hon sa att det var den minst smärtsamma piercing hon gjort (hon har diverse krimskrams i öronen, haft läpp och tunga). Det låter ju lovande men hon tyckte inte det gjorde ont att tatuera sig heller. Sen undrar jag om ni upplevt någon skillnad i känslighet? Alltså vid beröring. Min kompis upplevde ingen skillnad men vet andra som tycker det är stor skillnad.

Några erfarenheter?

Jag har haft :)
Jag tycker inte att det gjorde särskilt ont, däremot blev jag känsligare efteråt.
Tyckte iofs inte att det gjorde så ont att bli tatuerad heller ;)

Min hade svårt att läka dock. Satte i en stav efter typ ett halvår, men en kväll på krogen var det någon som lyckades armbåga mig rakt på piercingen som svullnade rejält och då blev staven alldeles för trång och gjorde apont :arghh: Tog ur den när jag kom hem på natten, utan att sätta i ringen i stället, och på morgonen hade hålet dragit ihop sig så mycket att jag inte fick i varken ring eller stav :(
Tänkte gjort om den när den hade läkt ihop helt, men det har aldrig blivit av.
 
Jag har haft :)
Jag tycker inte att det gjorde särskilt ont, däremot blev jag känsligare efteråt.
Tyckte iofs inte att det gjorde så ont att bli tatuerad heller ;)

Min hade svårt att läka dock. Satte i en stav efter typ ett halvår, men en kväll på krogen var det någon som lyckades armbåga mig rakt på piercingen som svullnade rejält och då blev staven alldeles för trång och gjorde apont :arghh: Tog ur den när jag kom hem på natten, utan att sätta i ringen i stället, och på morgonen hade hålet dragit ihop sig så mycket att jag inte fick i varken ring eller stav :(
Tänkte gjort om den när den hade läkt ihop helt, men det har aldrig blivit av.

Jag kommer sätta barbell direkt då jag tycker det är snyggare än ring och förhoppningsvis inte bli armbågad! :p Jag har visserligen bara tatuerat ankeln och handleden och det ska ju göra ondare, sägs det. Hur var det att pierca? Fick man ligga ner? Är så rädd att jag ska typ rycka till :p
 
Jag kommer sätta barbell direkt då jag tycker det är snyggare än ring och förhoppningsvis inte bli armbågad! :p Jag har visserligen bara tatuerat ankeln och handleden och det ska ju göra ondare, sägs det. Hur var det att pierca? Fick man ligga ner? Är så rädd att jag ska typ rycka till :p

Jag ville gjort det också, men piercaren rekommenderade ring vid läkningen :)
Man vet ju inte riktigt hur mycket man svullnar, dvs hur lång barbell man behöver, samt att det är enklare att fastna med en barbell som sticker ut i kanterna (tro mig, fastnade i morgonrocken en gång när jag skulle ta av mig den lite snabbt - AJ!!). Men det är ju så klart upp till en själv :)

Jag låg ner på en brits, hon sa åt mig att andas ut kraftigt och samtidigt som jag gjorde det så tryckte hon igenom nålen. Hon menade på att man inte kan spänna sig när man andas ut häftigt, och det fungerade faktiskt :D
 
Jag ville gjort det också, men piercaren rekommenderade ring vid läkningen :)
Man vet ju inte riktigt hur mycket man svullnar, dvs hur lång barbell man behöver, samt att det är enklare att fastna med en barbell som sticker ut i kanterna (tro mig, fastnade i morgonrocken en gång när jag skulle ta av mig den lite snabbt - AJ!!). Men det är ju så klart upp till en själv :)

Jag låg ner på en brits, hon sa åt mig att andas ut kraftigt och samtidigt som jag gjorde det så tryckte hon igenom nålen. Hon menade på att man inte kan spänna sig när man andas ut häftigt, och det fungerade faktiskt :D

Åh vad drygt. Tycker ring är så himla osexigt :D
 
@GardenAngel Jag har piercingar i båda bröstvårtor och jag tyckte inte det gjorde särskilt ont. Däremot gör det ju, som ni diskuterar, ont om man fastnar i, men det är ju en annan sak. Jag har ganska långa stavar med med stora "bollar" på eftersom jag tycker det är snyggt, så då får jag ju ta att det är lättare att jag fastnar i.

En sak som jag funderat på är om alla har 1,2 mm hål eller om det är "bara jag" och "alla andra" har 1,6 mm? Eller om man har 1,2 i bröstvårtorna... för något jag har erfarat är att det är mycket svårare att hitta "bollar" till 1,2 mm stavar än till 1,6 mm... Jag skulle behöva byta mina då "diamanterna" har börjat trilla av efter några år, men jag hittar inga ersättare.... =(


//r
 
Är det någon här inne som har piercat bröstvårta? Jag är nämligen sjuuukt sugen på att göra det men har inte piercat mig sen jag tog hål i öronen hos frisör när jag var 11 år gammal. = väldigt nervös. Har en kompis som gjort det och hon sa att det var den minst smärtsamma piercing hon gjort (hon har diverse krimskrams i öronen, haft läpp och tunga). Det låter ju lovande men hon tyckte inte det gjorde ont att tatuera sig heller. Sen undrar jag om ni upplevt någon skillnad i känslighet? Alltså vid beröring. Min kompis upplevde ingen skillnad men vet andra som tycker det är stor skillnad.

Några erfarenheter?
Jag har haft, ångrar att jag gjorde dom. (Ung och blev övertalad..) mina läkte aldrig ordentligt oavsett om jag hade ring eller stav. jag tyckte det gjorde skitont :yuck: jag lyckades fastna i morgonrocken när jag hade stavar i, och slet sönder hela bröstvårta nästan.. satt ihop med ett par mm... Då åkte dom ur! Fortfarande ärr kvar efter den som nästan kissade själv men även ärr kvar efter hålen på den andra bröstvårtan :wtf: mina är mindre känsliga nu efteråt än tidigare :(
 
Jag har haft, ångrar att jag gjorde dom. (Ung och blev övertalad..) mina läkte aldrig ordentligt oavsett om jag hade ring eller stav. jag tyckte det gjorde skitont :yuck: jag lyckades fastna i morgonrocken när jag hade stavar i, och slet sönder hela bröstvårta nästan.. satt ihop med ett par mm... Då åkte dom ur! Fortfarande ärr kvar efter den som nästan kissade själv men även ärr kvar efter hålen på den andra bröstvårtan :wtf: mina är mindre känsliga nu efteråt än tidigare :(

:eek: Oh no!! Jag får dock hoppas att jag klarar mig från att slita sönder mig då jag nästan alltid har bh på mig. Eller linne - även när jag har morgonrock ;) Vill ju helst ha båda men får kanske börja med ena då :p
 
J
:eek: Oh no!! Jag får dock hoppas att jag klarar mig från att slita sönder mig då jag nästan alltid har bh på mig. Eller linne - även när jag har morgonrock ;) Vill ju helst ha båda men får kanske börja med ena då :p
jag är tvärt om, går helst utan kläder alls men lyckades ändå fastna, haha höjden av otur när jag ska vara ordentlig och påklädd :p
 
En dum fråga om trätunnlar här :D
Hur får man dom att sitta kvar? Haha, måste man ha o-ringar?

PR-IPW0047GD_L-Piercingsmycken-Tunnlar-Pluggar-Tubes-m-m-Double-Flared-Plug-with-Motive-Wood.JPG

Jag har tunnlar i horn som ser likadana ut och de sitter kvar! :) Enda gångerna jag har tappat mina är när jag duschar eller efteråt när jag ska torka mig - lär mig aldrig att jag faktiskt kan ta ut dem under tiden.. :p Annars sitter dem där de ska!

Är det någon här inne som har piercat bröstvårta? Jag är nämligen sjuuukt sugen på att göra det men har inte piercat mig sen jag tog hål i öronen hos frisör när jag var 11 år gammal. = väldigt nervös. Har en kompis som gjort det och hon sa att det var den minst smärtsamma piercing hon gjort (hon har diverse krimskrams i öronen, haft läpp och tunga). Det låter ju lovande men hon tyckte inte det gjorde ont att tatuera sig heller. Sen undrar jag om ni upplevt någon skillnad i känslighet? Alltså vid beröring. Min kompis upplevde ingen skillnad men vet andra som tycker det är stor skillnad.

Några erfarenheter?

Jag har i båda, gjorde båda vid samma tillfälle.. tycker inte att det gjorde ont, sved till lite kanske man kan förklara det som.. jag fick stå upp när piercaren satte ut märkena för hålet och sen fick jag ligga ner.. jag fick (böjda)stavar från början och har haft det sedan dess, bara bytt storlek och färg på stavarna (alla mina smycken är svarta ;)) tycker inte att man fastnar speciellt mycket alls.. det tar ca 3-5månader för att läka på kvinna (kan även ta längre tid, inget ovanligt alls). Jag var inte känslig innan och inget förändrades efteråt heller..

@GardenAngel En sak som jag funderat på är om alla har 1,2 mm hål eller om det är "bara jag" och "alla andra" har 1,6 mm? Eller om man har 1,2 i bröstvårtorna... för något jag har erfarat är att det är mycket svårare att hitta "bollar" till 1,2 mm stavar än till 1,6 mm... Jag skulle behöva byta mina då "diamanterna" har börjat trilla av efter några år, men jag hittar inga ersättare.... =(


//r

Det normala är 1,6mm i bröst.. 1,2mm är vanligast i öron..
Kolla efter kulor hos tribe eller barbarella, de brukar ha de mesta :up: Beställer oftast från tribe själv!
 
Nuuu såg jag ju att man kunde söka också på storlek, sry haha... men, en fråga till, på en boll, är de pyttesmå? Det känns som det...?


//r
 
Nuuu såg jag ju att man kunde söka också på storlek, sry haha... men, en fråga till, på en boll, är de pyttesmå? Det känns som det...?


//r

Beror väl på vilken storlek du väljer? :p Men ja, i regel är det nog inte större än 4mm till 1,2mm (eftersom att man oftast har dessa i öronen..) Jag har 5mm kulor i mina, men så har jag 1,6mm stavar..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
128
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 572
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 481
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp