tatueringstråden, del 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
10249329_353939374813344_1322721503_n_zpsoi0vdwby.jpg


Det är är mina två nyaste (den översta gjordes för 1,5 månad sedan och fixades till lite idag också) den nedersta blev gjord idag :) Målet är att få dit mer innan juni, sen får det bli en paus över sommaren :D
Snyggt!! Också sugen att ha nått framtill/på/runt bröstkorgen (under brösten) men jag är inte så där smal och smäcker så jag håller mig ifrån det ett tag till :p
 
Snyggt!! Också sugen att ha nått framtill/på/runt bröstkorgen (under brösten) men jag är inte så där smal och smäcker så jag håller mig ifrån det ett tag till :p

Tackar och tar emot komplimangen, har aldrig vägt såhär mycket :D (gått upp 12 kg pga medicinering, dock bytt medicin nu så får se om jag stannar i vikt eller går ned lite) men tycker man kan göra det vilket som, jag visar aldrig min mage förutom de 1-2 gånger om året jag har bikini :D så det är helt för min egen del, så låt iaf inte det hindra dig!
Har redan bestämt att köra igen om 2 veckor, kan knappt bärga mig. Hoppas att det går lite mindre ont under naveln dock. Dessa två var lätt de som gjort ondast av alla mina.
 
Tackar och tar emot komplimangen, har aldrig vägt såhär mycket :D (gått upp 12 kg pga medicinering, dock bytt medicin nu så får se om jag stannar i vikt eller går ned lite) men tycker man kan göra det vilket som, jag visar aldrig min mage förutom de 1-2 gånger om året jag har bikini :D så det är helt för min egen del, så låt iaf inte det hindra dig!
Har redan bestämt att köra igen om 2 veckor, kan knappt bärga mig. Hoppas att det går lite mindre ont under naveln dock. Dessa två var lätt de som gjort ondast av alla mina.
Haha det ser då inte ut som några extra kilon :p Lite så jag känner med min på låret, det är för min skull, och det har blivit en självförtroende "boost", nu längtar jag ju nästan till sommaren och bikini så jag får visa upp den! Tidigare var det ren ångest nästan att visa sig på stranden :rofl: Vad ska du ha nedanför naveln? Antar det är i samma tema som som ovanför?
 
KL

Visar upp min stolthet på ryggen, gjord på valborg 2014. Nygjord på bilden.
yI7c9lT.jpg


Och mitt lilla ankare :) Även den nygjord på fotot. Sep -14
5jdqdMX.jpg


Har en till, men den är varken intressant eller bra... :angel:
 
Vafan jag var tvungen att läsa dialogen mellan dig och @Trott flera, flera gånger innan jag fattade att du har kört magen och inte ryggen! Tolkade bilden som att det var din rygg och tyckte att det var ju snyggt med en dermal anchor i svanken. :idea:

Nu när jag har fått rätt på det: cool placering!

Du var inte ensam! Tog mig evigheter också, lurig bild men håller med. Cool placering :)
 
Jaha då ska jag lägga mig under nålen i morgon och nerverna nu är lite utanpå kroppen kan man väl säga. Efter min första så har jag fått tatueringsfobi, jag hatar ljudet av nålen men jag får väl skylla mig själv lite då jag tatuerade ett ganska stort och smärtsamt ställe. Nu blir det på överarmen och jag har en förhoppning att det inte kommer göra lika ont som över revbenen, midjan och lite över skinkan. Jag överlevde den så då ska jag väl för sjutton klara denna också.

För visst kan man inte dö av att tatuera sig? :nailbiting: :laugh:
 
Jaha då ska jag lägga mig under nålen i morgon och nerverna nu är lite utanpå kroppen kan man väl säga. Efter min första så har jag fått tatueringsfobi, jag hatar ljudet av nålen men jag får väl skylla mig själv lite då jag tatuerade ett ganska stort och smärtsamt ställe. Nu blir det på överarmen och jag har en förhoppning att det inte kommer göra lika ont som över revbenen, midjan och lite över skinkan. Jag överlevde den så då ska jag väl för sjutton klara denna också.

För visst kan man inte dö av att tatuera sig? :nailbiting: :laugh:
Det som inte dödar det härdar vet du väl ;) vad ska du göra för motiv? :)
 
@Trott

Jag ska göra en rätt så korkad tatuering egentligen enligt mig själv då det går emot mina principer. Jag ska göra mitt favoritbands logga med rosor och vargtassar runt, tanken är att sen fylla på med musikrelaterade motiv och förhoppningsvis få till en helsleeve. Tatueraren har fria händer så det ska bli väldigt roligt att se vad för fint hon ritat upp.
 
@Trott

Jag ska göra en rätt så korkad tatuering egentligen enligt mig själv då det går emot mina principer. Jag ska göra mitt favoritbands logga med rosor och vargtassar runt, tanken är att sen fylla på med musikrelaterade motiv och förhoppningsvis få till en helsleeve. Tatueraren har fria händer så det ska bli väldigt roligt att se vad för fint hon ritat upp.
Spännande :) vilket band?
 
Spännande :) vilket band?

Sonata Arctica

Har länge velat göra just den tatueringen men så har jag en sambo som klagar på att jag kanske inte kommer lyssna på dom om tio år så jag fegade ur. Igår fick tatueraren en ledig tid så jag tänkte att det är lika bra att ta tjuren i hornen och göra det när jag verkligen vill det och sluta vara sån fjant :laugh:
 
Jaha. I morse hade jag fått ett sms från tatueraren att hon var sjuk (hon hade förvarnat mig att hon började bli sjuk) så nu blir det en plågsam väntan till den 17 april istället.
 
Är det någon här inne som har piercat bröstvårta? Jag är nämligen sjuuukt sugen på att göra det men har inte piercat mig sen jag tog hål i öronen hos frisör när jag var 11 år gammal. = väldigt nervös. Har en kompis som gjort det och hon sa att det var den minst smärtsamma piercing hon gjort (hon har diverse krimskrams i öronen, haft läpp och tunga). Det låter ju lovande men hon tyckte inte det gjorde ont att tatuera sig heller. Sen undrar jag om ni upplevt någon skillnad i känslighet? Alltså vid beröring. Min kompis upplevde ingen skillnad men vet andra som tycker det är stor skillnad.

Några erfarenheter?

Jag har också haft i bröstvårtan, gjorde den som 15åring. Läkte aldrig riktigt (blev lätt svullet och var), man kunde inte röra den vårtan alls.. Hade den i några år, innan jag en natt vaknar av mig själv (händer typ aldrig), och känner att det är lite kallt om tutten.. Utan att tänka riktigt börjar jag halvvaken leta bredvid mig, och känner att staven ligger där.. Hade lyckats fastna med mina festivalarmband i sömnen och slitit loss den. Eftersom jag är en väldigt trött person med hyffsat hög smärttröskel och samtidigt värderar sömnen högt så somnade jag om och tittade först dagen efter. Lite småglad att det hände, hade nog inte tagit ut den själv. Idag är det ett fint litet ärr över ena bröstvårtan som minne! Det i sig gjorde inte ont (sover som en sten), men fy faan för när någon råkar dra till eller vara lite hårdhänt! :smirk: Aldrig mer vårtan.
 
Återkommer när jag har färska bilder på mina, inte många sittningar kvar nu så är jag klar med min. Bara tagit sisådär nära på 3år... :angel: Då kan man spåna på nya! :love:
 
Nu sitter den där. Min tatuerare är fantastisk alltså! Efter att ha haft rejäl magkatarr (blev smärtfri i onsdags) med tillhörande dåliga matrutiner och mängd på maten så blev min kropp rejält less på att sitta stilla i 3 h så råkade väl säga att det snurrade en aning. Hon slutade tatuera direkt och frågade om vi skulle bryta men jag vägrade. Fick en redbull när jag var klar för blodsockret var nog på botten. Ändå åt jag en bra frukost och hade med mig frukt till lunch.

Tatueringen är enligt mig grymt snygg. Ingen bra bild på den ännu så lägger in i morgon. Nu ska jag stänga ögonen för natten. Varit en smärtsam dag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
80
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 482
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 961
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp