Alltid kavaj och vita ridbyxor. Är det tävling så vill jag visa upp mej och göra ett snyggt intryck. Kan jag inte vinna så kan jag åtminståne se snygg ut.
På klubbtävling/km så är det vita byxor och en stilren tröja eller klubbtröja/jacka.
Pay and jump så tar jag vad som helst bara det är helt och rent.
 
Jag håller samma linje som Buck.
Jag har iof bara vita ridbyxor men ett par är för fint väder och ett par har fläckar som inte går bort så dom tar jag när det är lite geggigare.
Om det regnar så har jag en snygg och regntät jacka men har jag ingen snygg jacka med mig så blir jag hellre blöt än ser slarvigt klädd ut :D:angel:
 
Är alltid roligt med tävlings kläder :p, är man inte bra på att rida så får man ju se ngt så när ut ;)

Behöver ju inte kosta mycket heller, båda mina kavajer kostade 50 kr st beg och ridbyxorna är från en outlet. man måste ju inte köpa allt helt nytt och skaffa en sval funktions kavaj för 2000kr :), folk har överlevt de gamla apvarma, stela kavajerna i många många år så varför slösa pengar på ngt man använder en 4 ggr om året :p.
 
Jag tycker att det är fel att inte försöka se trevlig ut!
Man behöver inte ha Dyon, PS, Equiline mm men helt och rent.
Putsa tränset, tvätta schabraket och ta gärna ett som inte är solblekt. Ha rena välsittande kläder och dra ihop håret. Borsta hästen och kamma svansen.
Detta är konstigt nog inte självklart för alla :confused::eek:
 
Jag har just nu bara tävlat klubb samt pay and jump. Men såhär tänker jag, tonåring på 15 år ;)

Pay and ride/jump: ridbyxor i diskret färg; marin blå, bruna, beiga, gråa. Ej vita! Tröja upptill också något diskret färg. Stickad tröja med skjorta under som tex. Annars gillar jag sådana tröjor med lappar på armarna, ser snyggt och proffsigt ut ;)

Klubb tävling: vita ridbyxor, stickad tröja lite samma som p&j. Alt klubbjacka

Lokal och uppåt: Vita ridbyxor samt kavaj och hela kittet ;) Stickad tröja eller skjorta kan fungera på lokal.

Absolut inte: Vita ridbyxor på p&j kan rungira på ride. Kavaj på klubb, i alla fall inte på någon ridskola. Någon annan färg än beige/vita på lokal uppåt.

Fungerar alltid: Diskreta färger på både ridbyxor och tröjor. Skjortor och stickad tröja över. Långärmad piké. Tjockare tröja/collagehoodie med lappar på armarna.
 
Pay and ride/jump: Hel och ren i de kläder du trivs i.

Klubb tävling: Hel och ren i de kläder du trivs i.

Lokal och uppåt: Enligt TR

Generellt, se till att ha rena, ej missfärgade/solblekta kläder och schabrak. Ljusa ridbyxor.
Inte för stora kläder, inte för små kläder. Väl inpassad utrustning. Skor med klack, tröja utan luva etc. är ju klassiska "regler" att alltid hålla sig till. Uppsatt hår. Ren häst.

Jag tycker inte att man kan klä upp sig för mycket så snart man åker på någon typ av tillställning.
Det skulle väl kanske vara kavaj på en hemmatävling eller typ P&J. Då tycker jag kanske att det känns mer passande med en vanlig tröja.
 
Är det typ klubbtävling och så tycker jag det är bättre med att komma i tvättade och fräscha vanliga ridkläder. Kavaj och vita byxor riskerar nästan bara att bli pinsamt när ingen annan har det tycker jag. Över det hade jag haft vita byxor och ev. kavaj om jag hade ägt nån :)
 
Även jag lever lite under mottot "inte bäst alltid, men snyggast!"

Pay and ride/jump: Har aldrig ridit någon än. Men vita/beiga ridbyxor och klubbtröja/jacka.

Klubb tävling: Här kör jag med vita/beiga ridbyxor och kavaj. Varför inte liksom? Vi är flera som kör fullt ut på klubbens tävlingar. Men spelar egentligen ingen större roll, bara man rider i vad man anser bekvämt.

Lokal och uppåt: Kavaj och vita ridbyxor.

Helt och rent. Putsade stövlar (har man bra grejer så kan man lika gärna ta väl hand om dem). Någon form av tanke bakom kläderna (rosa ridbyxor är kanske inte supersnygg till en röd tröja). Uppsatt hår är självklart samt att utrustningen ska passa både häst och ryttaren.
 
Än så länge rider jag bara pay and jump, men såhär tänker jag:
Pay and jump: Hel, ren och välmatchat. Inte vita ridbyxor eller tävlingsskjorta, mer åt hållet snygga ridbyxor i vilken färg som helst utom vitt, och en snygg stickad tröja som matchar t.ex. schabraket.
Lokal (jag kommer rida avd. B): Vita ridbyxor och snygg stickad tröja, eller grå ridbyxor och stickad tröja/tävlingsskjorta, eller svarta ridbyxor och vit tävlingsskjorta.
Jag rider med säkerhetsväst också, över stickade tröjan eller tävlingsskjortan.
 

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 813
Senast: corzette
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: zarmino
·
Dressyr Som en avknoppning av ”förändring i domarkåren” som var en avknoppning av ”Helgstrand Dressage dokumentären” 😎 Hur behöver tränarna...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
9 718
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 754
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp