Bukefalos 28 år!

Teddy marsvin, allergivänlig?

Nozza

Trådstartare
Är teddy marsvin allergi vänliga? Skulle vilja veta eftersom att vi ska köpa nytt marsvin och funderar på en Teddy men vi har en allergiker i huset :eek:
 
Sv: Teddy marsvin, allergivänlig?

Inga marsvin räknas direkt som allergivänliga snarare tvärtom då dom bär på en hel del allergener (eller vad det heter), inte ens skinnyn som är naken räknas som allergivänlig. Enklast är att hitta nån att låna marsvin ifrån för att se om det fungerar!
 
Sv: Teddy marsvin, allergivänlig?

Jag är mer allergisk mot strävhåren än mot släthåriga och långhåriga. Teddy och rex tillsammans med abessinier (virvelmarsvin), curly/lakeland och skinny hör till strävhårsgruppen. Avstå helt från marsvin om det är en allvarligare allergi än lite kli vid/efter kontakt eller snuffsighet när det städas bur.
 
Sv: Teddy marsvin, allergivänlig?

Inga pälsdjur är allergivänliga, det beror snarare på hur känslig personen är. En del tål djur som andra är jätteallergiska emot.
Även om man provar med ett lånat marsvin så kan ett annat ge allergi eller att personen utvecklar allergi efter ett tag.
 
Sv: Teddy marsvin, allergivänlig?

Jag tål inte teddymarsvin bättre än några andra hårlag, det funkar inte med några (ej heller med katt eller tamråtta). Det gick förr, men rätt som det var en dag så gick det inte alls.


Jag är glad att jag tål gerbiler iallafall.
 
Sv: Teddy marsvin, allergivänlig?

Skinnymarsvin vet jag inte något om ska jag tillägga, de har jag bara träffat på utställningar, inte provat att bo med.
 
Sv: Teddy marsvin, allergivänlig?

Jag har haft en sheltie och en teddy, och teddyn blev jag förskräckligt allergisk emot. Så jag skulle inte säga att dom är så allegivänliga iaf ;). Har för mig att man brukar säga att strävhåriga kan upplevas som om man man är mer allerisk emot dom.
 
Sv: Teddy marsvin, allergivänlig?

Jag är lite känsligare mot min släthåriga än mot min teddy, men det är nog väldigt individuellt.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Mitt barn har länge önskat sig en hamster men vi har ju haft katt så det har känts som en rätt dålig idé. Nu bor vi i lägenhet och...
2
Svar
21
· Visningar
2 010
Senast: lil-sis
·
  • Artikel
Dagbok Jag måste städa idag men jag vill städa ALLT och det finns inte ett uns chans att jag klarar det. Så jag måste försöka komma på i vilken...
Svar
1
· Visningar
388
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
826
Senast: julgrisen
·
Relationer Jag har haft några vänner genom åren som ägnar sig åt att ställa in, avboka eller omboka träffar, ibland med kort varsel. Jag funderar...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
11 572
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp