Bukefalos 28 år!

TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Gubben behöver en 18 tum är den mycket vidare än 17? vilken av dem är det på filmen?
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Här kommer en kort filmsnutt, man kanske inte ser så mycket...men men...la ut den ändå utifall att ngn ville se den....Bry er inte om ryttaren dock :laugh:
Ha har förbygel på filmen men det är inte pga sadeln...köpte förbygeln häromdagen och ville testa den bara, han ska ha den till hoppsadeln sedan...(bara för att det är snyggt...hehe) och likaså hopp tränset...:D

Filmsnutt

Oj, vilket steg den hästen har! Jättefin:)
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Åh vad tråkigt..

Jag ska iaf hämta en till min Bellie idag, och prova. Ska försöka fota i alla vinklar så att du får se. ;)
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Här kommer en kort filmsnutt, man kanske inte ser så mycket...men men...la ut den ändå utifall att ngn ville se den....Bry er inte om ryttaren dock :laugh:
Ha har förbygel på filmen men det är inte pga sadeln...köpte förbygeln häromdagen och ville testa den bara, han ska ha den till hoppsadeln sedan...(bara för att det är snyggt...hehe) och likaså hopp tränset...:D

Filmsnutt

Knapplån, något OT

Hur ska man kunna kolla på sadeln? Mina ögon fäster sig bara på hästens steg :love: Den var det verkligen power i :bow:
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Ser fram mot bilder! Du får gärna PM:a vilken butik du hittade sadeln i:)!
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

NU har jag fotat stropparna :)
cimg0901_94063689.jpg


cimg0902_94063893.jpg
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Då slapp jag ;) haha närå.

Lyckades få med mig en hem idag och den passade! Jippi. Den andra sadeln av ett 10tal som passar. :D Dock funderar jag på om jag ska bredda den (nu) eller vänta tills stoppningen satt sig och göra bedömningen sedan? Sittpunkten ska väl vara något längre fram på Tekna.

Vad tycker ni? :laugh:





Jag red iaf betydligt bättre i denna än mina andra sadlar. Hamnade inte alls i framåtlut så mkt som jag gjorde i min gamla dressyrsadel. Denna är jättebra! :D
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Lyckades få med mig en hem idag och den passade! Jippi. Den andra sadeln av ett 10tal som passar. :D Dock funderar jag på om jag ska bredda den (nu) eller vänta tills stoppningen satt sig och göra bedömningen sedan? Sittpunkten ska väl vara något längre fram på Tekna.

Den såg ut att sitta väldigt bra. Jag ska prova min imorgon och hoppas att den passar lika bra!:)
Det om breddningen kan jag tyvärr inte svara på. Tycker du den behöver breddas?
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Hoppas på att din passar oxå! :)

Det är det jag är något osäker på, på första bilden ser det helt klart perfekt ut. Men med schabrak ser det lite "sämre" ut. Jag tror nog att jag låter stoppningen sätta sig och forma sig efter hästen först och främst. Så får jag ta det beslutet sedan. Sadeln är ju trots allt helt ny och allt i stoppning, så den kan nog behöva sätta sig.
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Hoppas på att din passar oxå! :)

Det är det jag är något osäker på, på första bilden ser det helt klart perfekt ut. Men med schabrak ser det lite "sämre" ut. Jag tror nog att jag låter stoppningen sätta sig och forma sig efter hästen först och främst. Så får jag ta det beslutet sedan. Sadeln är ju trots allt helt ny och allt i stoppning, så den kan nog behöva sätta sig.

Jag tror också det kan vara bra att vänta så att sadeln hinner forma sig lite. Det är ju inte bra om den blir för stor istället sen.
Hur ser ryggen ut på din häst? Den verkar vara ganska rak.. Takformad?
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Det var skönt att höra, min är heller inte så takformad så jag börjar bli mer och mer säker på att den ska passa! :)
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

det är en 18 på filmen, den va iaf vidare än 17 sadeln hemma.
sadeln är ganska rymlig i sitsen...lite svårt att se på filmen dock.

ja tack ni som kommenterade hästen... :D
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

*KL*

Var i hästaffären igår och av en slump råkade jag hamna vid en sådan Teknasadel och klämde o kände på den :o
Kändes trevlig, trodde det var läder, finns det två varianter?
Vad är den stoppad med?
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

det finns en hopp och dressyr (finns det en allround också kanske?) och dom har samma material...som påminner om läder :-) det är ingen direkt syntetkänsla i sadlarna...märks bara vid rengörning att det är det. (eftersom man inte ska ha läderfett på alltså...)
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

kl*

Snälla svara nu ;) Tror ni min blir för svängd på hästen om jag breddar den en strl? För den ligger inte riktigt an nu framtill, högst upp av bossan, den behöver komma ner lite mer. + att tyngdpunkten hamnar längre bak än där hästen har sin. Så en breddning vore inte helt fel.. Bara inte hela sadeln vippar baktill då? :O
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

det finns en hopp och dressyr (finns det en allround också kanske?) och dom har samma material...som påminner om läder :-) det är ingen direkt syntetkänsla i sadlarna...märks bara vid rengörning att det är det. (eftersom man inte ska ha läderfett på alltså...)

Det finns i allround med =)
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Det är bra att följa dina sadelköp för de som passar din häst verkar även passa min, skrattar. Jag har funderat på en tekna men eftersom jag inte vill ha en svart och inte vågar specialbeställa med risk för att den ligger åt helskotta så får det nog vänta.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: Fiorano
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 048
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 715
Hästvård Jag ska så klart diskutera detta med veterinären när vi ska dit på onsdag, men ville också se om någon här har något gott råd att ge...
2
Svar
39
· Visningar
3 134
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp