TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Någon mer som har något att säga om Tekna? Jag funderar själv på att åka och köpa en nästa vecka! Hade gärna velat se bilder.
Är det någon som använder den på sin islandshäst?
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Jag vet inte jag vågar uttala mig om tekna sadeln längre, då det jag fick höra av utprovaren inte verkar vara hur alla andra här säger att den är. enligt utprovaren ska den passa hästar med antingen kort anläggningsyta eller svängd rygg. Även om folk här säger att den ska passa raka ryggar. Den går att värma om, så den kan bli vidare än bomvidd 33.
Det är dom svaren jag fått från sadelutprovaren :) Sen kan jag inte garantera hur det är i verkligheten :)
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Tack för svaret, till mig sa återförsäljaren att den passar raka ryggar. Jag ska i alla fall åka och kolla hur den ser ut och sen får jag väl se om jag kommer hem med en sadel eller inte!:p
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Denna sadel tkr jag är sjukt snygg för sitt pris :)

Ska prova denna på min häst ngn gång tänke jag så jag måste ha en ny sadel.

Hur är den att rida i? Får man bra stöd?
Går det att ha stiglädrena på insidan av kåpan?
Hur är stropparna? Är dom lädermjuka eller syntetaktigta?
Någon som har orginalgjorden att beskriva? På Gl*bus hemsida ser det ut som att det inte finns några söljor att stoppa ner stropparna i. Stämmer det? Hur är den som ny? Stel?
Funkar det bra att ha läderstigläder till sadel utan att man ser att det är olika martial? ¨
Å så en sista fråga :P
Hur sköter man om denna sadel? Har för mig att sadeln hängde i ett skåp på Gbg horse show där det spruta vatten på den utan att ta skada. Stämemer det?

Hoppas ni kan hjälpas åt att besvara mina frågor :D

Skriv gärna + och - om sadel :D
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Hur bred är den mellan bossorna?
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Denna sadel tkr jag är sjukt snygg för sitt pris :)

Ska prova denna på min häst ngn gång tänke jag så jag måste ha en ny sadel.

Hur är den att rida i? Får man bra stöd?
Går det att ha stiglädrena på insidan av kåpan?
Hur är stropparna? Är dom lädermjuka eller syntetaktigta?
Någon som har orginalgjorden att beskriva? På Gl*bus hemsida ser det ut som att det inte finns några söljor att stoppa ner stropparna i. Stämmer det? Hur är den som ny? Stel?
Funkar det bra att ha läderstigläder till sadel utan att man ser att det är olika martial? ¨
Å så en sista fråga :P
Hur sköter man om denna sadel? Har för mig att sadeln hängde i ett skåp på Gbg horse show där det spruta vatten på den utan att ta skada. Stämemer det?

Hoppas ni kan hjälpas åt att besvara mina frågor :D

Skriv gärna + och - om sadel :D

Jag har köpt mig en tekna nu men ännu inte provridit den! Jag kan återkomma med frågorna som rör ridningen senare.
Det går at ha stigläderna på insidan och jag tycker det passar bre med läderstigläder.
Stropparna är däremot i syntet vilket jag inte gillar men det får duga så länge.
Jag har också hört att det bara är att torka av sadeln med vatten.
Hoppas mina svar duger bra och någon annan kan säkert fylla i något:)
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

knapplån

jag köpte ju min Tekna sadel precis när den släpptes...och har bara suttit i den ett par få enstaka ggr så den är helt ny ännu...jag la den på ryggen idag igen och red i den och det va ett par månaders sen sist och nu låg den faktiskt bättre än vad den gjorde när jag köpte den och den kändes faktiskt helt OK att rida i fastän jag avskyr djup sits igentligen....:laugh: precis som förra passen så gillar iaf hästen den fortfarande.
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Och jag vill se bild på ALLT framifrån..bakifrån osv.För jag har ingen åf i närheten vilket gör att jag måste beställa via nätet.. Jag vill gärna se hur stropparna är fästa tex?

Tror nämligen den kan ligga bra på vår bruna som är rakryggad och något takformad.

stilett hur bred är 33an? för det var väl den storleken du hadde?
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Har du kollat på Globus hemsida? Där är alla auktoriserade återförsäljare skrivna på en lista. Jag trodde inte vi heller hade någon, men lyckades hitta en 30min bilväg härifrån. :)
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

ja jag har en 33;a men tyvärr vet jag inte hur bred den är i grader o dylikt...som sagt har jag haft 2 stycken 33 or hemma (fast en i storlek 17 och en i storlek 18 i sits) och bägge var olika vida fastän dom båda två var 33 or...(och ingen var ändrad i bommen då båda var helt splitternya)

filmade lite idag, vet inte hur filmen blev då kameran inte var helt rätt inställd för dagsljuset men jag ska se om jag kan få upp en liten snutt ikväll eller imorgon här..
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

ja jag har en 33;a men tyvärr vet jag inte hur bred den är i grader o dylikt...som sagt har jag haft 2 stycken 33 or hemma (fast en i storlek 17 och en i storlek 18 i sits) och bägge var olika vida fastän dom båda två var 33 or...(och ingen var ändrad i bommen då båda var helt splitternya)

filmade lite idag, vet inte hur filmen blev då kameran inte var helt rätt inställd för dagsljuset men jag ska se om jag kan få upp en liten snutt ikväll eller imorgon här..

Min är 33 och det ska vara 115 grader om det stämmer. :)
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Här kommer en kort filmsnutt, man kanske inte ser så mycket...men men...la ut den ändå utifall att ngn ville se den....Bry er inte om ryttaren dock :laugh:
Ha har förbygel på filmen men det är inte pga sadeln...köpte förbygeln häromdagen och ville testa den bara, han ska ha den till hoppsadeln sedan...(bara för att det är snyggt...hehe) och likaså hopp tränset...:D

Filmsnutt
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Men jösses hur ska man kunna kolla på sadeln på den filmen!? Det enda jag kollade på var steget! Såg ut att vara en hel del power i den pållen!
 
Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Jag har kollat globus.. Men ingen i min närhet verkar vara åf för just den sadeln. *suck*
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
346
Senast: Fiorano
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 015
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 689
Hästvård Jag ska så klart diskutera detta med veterinären när vi ska dit på onsdag, men ville också se om någon här har något gott råd att ge...
2
Svar
39
· Visningar
3 087
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp