Bukefalos 28 år!

Texten krympt på forumen?

Sv: Texten krympt på forumen?

Nu har mina ögon vant sig vid detta, och jag har inga problem med att läsa längre. :banana:
 
Sv: Texten krympt på forumen?

tillbaka med det gröna!! :D

Allt bara flyter ihop när det är så mycket av samma färg :p
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Det var ju en del gnäll om den mörkare gröna färgen så jag provar lite ljusare varianter. Vi får se vad det blir ;)
 
Sv: Texten krympt på forumen?

det gula som är på sidorna nu är ju samma som i inläggen, för mig blandar det ihop sig för mkt, var bättre med den gröna, så att rutorna alltid är ljusare och blir lättare att fokusera på.
De mörkare gröna citat-rutorna är fortfarande hemska :mad: De sticker ut för mkt, är ju tom mörkare än där användarnamnet & infon är.... blir svårt att lära inläggen runt om för de stör ögat och blir svåra att läsa i sig själva för det är så mörk bakgrund. BLÄ :p
 
Sv: Texten krympt på forumen?

*kl*

Gunnar! Du borde prova en gul färg som är lite mer grå aktig på bakgrunden i stället.
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Gunnar skrev:
Det var ju en del gnäll om den mörkare gröna färgen så jag provar lite ljusare varianter. Vi får se vad det blir ;)
Hur man än vänder sig har man ändan bak heter det väl? ;)
Jag gillade den gröna, och ser gärna en grön bakgrund, men kanske man kan kompromissa och göra den några nyanser ljusare? Är övertygad om att hur du än gör så är det ett gäng som inte gillar det. Det brukar det ju vara. Vi får se vad det blir för resultat:)
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Den färgen som är nu var fin, samma som färgen runt avataren och det. Men folk kommer nog att tycka det smälter ihop... jag gillar den i alla fall. Lugn och skön för ögonen!!! :)
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Den här var bra!!! :) lite grönare på sidorna, ljusare grön i mitten och sen den blå vid avataren. Superskönt, I like!!!

Oj, hänger inte med här, nu är det grå-grönt :rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Texten krympt på forumen?

Det är exakt samma färg i citatrutorna som där användarnamnet står, tro mig ;)

Jag vet ävan att det är så att det alltid kommer att finnas de som inte r nöjda, ändringarna jag gjort hittills har varit pga att även jag inte varit helt nöjd.

Vi får se vad folk säger om denna variant :)
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Nu har jag kanske hunnit ändra något, men det enda som är blått är länkar och knappar. Alltså, sådant man skall klicka på och så har det varit väldigt länge.
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Gunnar skrev:
Nu har jag kanske hunnit ändra något, men det enda som är blått är länkar och knappar. Alltså, sådant man skall klicka på och så har det varit väldigt länge.
Okej då;) den runt användarnamnen o avataren kanske är en grön nyans, snygg är den i vilket fall:rofl:
Nu gillar jag den runt om också. Lugn färg!
bit-thumbsup.gif
 
Sv: Texten krympt på forumen?

*kl*

Gunnar, i själva användarens ruta till vänster i varje inlägg, beroende på hur långt användar namn man har så blir rutan smalare eller bredare, det ser ju jättefult ut! Såg bättre, snyggare och renare ut förut när alla var lika breda!
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Tänkte på samma sak jag också, att rutan till vänster blir olika bred. Ganska irriterande!
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Jag tycker överhuvudtaget att detta forum är det snyggaste jag någonsinn sett på internet.:bow:
det slår mig när man går in på andra chatter. :)


Rent praktiskt för den som är lite till åren kommen som jag...:o
så är svart text på gul bakgrund det som anses mest lättläst. (Tänk löpsedel...:D)

Olika typsnitt är också olika lättlästa. De med schatteringar (tvärsstreck på staplarna tänk tryckbokstäver 'Times New Roman' tex) är mer lättlästa än denna ( arial?) där bokstäverna är väldigt lika.)


Om jag fick bestämma :angel:så skulle jag ta tillbaka den mer gula bakgruden (snyggt också) samt gärna byta typsnitt.

Men det är väl mest ungdommar här, så detta är väl mest ett 'tantproblem'...
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Tack!
När det gäller typsnitt med serifer som Times New Roman är de lättare att läsa på papper. På datorskärm anser nog de flesta att det är tvärt om.

Jag har dock haft funderingar på att byta. Det är dock inget jag prioriterar just nu. Jag har en del andra mindre ändringar på gång när det gäller funktioner. Vi får väl se vad som händer ;)
 

Liknande trådar

Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Buke är helt plötsligt mer utzoomat som grundläge och texten är därmed mindre. Det är som att inläggen nu är bredare. Om jag zoomar in...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 292
Senast: Lisalei
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 860
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp