Bukefalos 28 år!

Texten krympt på forumen?

Sv: Texten krympt på forumen?

För mig hjälper det inte ens att ändra textstorleken..... det blir ingen skillnad här på buke, bara på alla andra sidor.
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Men Gunnar! Nu vart ju allt jääättemörkt när du bytte till en mörkare färg på alla länkar! ;)
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Misstänkte att det kunde vara så, därför har jag inte ens provat.

Vet att om jag krymper texten på min hemsida, så kan ju ingen förstora den utan att gå in i programmet och ändra. Texten blir ju s.a.s. "låst" i den storlek som jag bestämt att den ska vara :angel:
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Jag har testat i fyra olika webbläsare, enbart internet explorer har problem med att ändra textstorlek och för mig har den problem även på andra sidor.

Jag använder Firefox till vardags, vill man verkligen ha möjlighet att ändra storlek kan Opera vara något att prova.

Den text som jag krympt är text som egentligen inte är så viktig, man kan klara sig utan den. Personligen har jag inga som helst problem med att läsa den.

Färger ser väldigt olika ut på olika skärmar jag har testat på några olika nu för att försöka hitta något som ser ok ut även om man har mycket eller lite ljus, mycket eller lite färg inställt på skärmen.

Sedan kan man laborera med upplösningen om man vill, men framförallt tror jag att det handlar om vana.

Men som ni kanske märkt har jag lyssnat på en hel del synpunkter som kommit upp i denna tråd och ändrat lite efter dessa. Det finns fortfarande lite kvar att göra här och där.

Tråkigare färger är i mitt tycke oftast vilsammare för ögat.
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Jag har dragit ner ljuset på min skärm nu, och får inte lika ont i ögonen längre. Däremot blir det ju "dimmigare" och lite otydligare då. Självklart har jag ju IE, :rofl:
Jag tycker färgerna är jättebra :bow: Det var bara det ljusa som blev så jätteljust mot den mörkare bakgrunden, men nu tycker jag den gröna blivit lite ljusare och då blir kontrasten inte lika skarp.

:bow: till dig som är öppen för förslag!!
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Håller med Prosit. Den nya bakgrundsgröna är skön och vilsam, den kan vi väl behålla?

Och jag har full förståelse för minifonten på forumsidorna. Jag ser en fördel med det - helt plötsligt framträder rubrikerna!
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Bakgrundsfärgen till texten och allt tycker jag är jättebra nu! (men alla tycker väl olika :p )

Men det går inte att scrolla som du sa eftersom jag har IE, får testa Opera som du föreslog. Är helt insnöad på IE :o .
Fast vet inte när jag får lust att testa det :p :D .

Tack Gunnar :bow: :bow: .

Såhär ser det ut för mig nu: (klickbar bild)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Texten krympt på forumen?

Håller med, även om jag skrev att jag ville ha svarta streck innan så ångrar jag mig nu.. :p

De ljusar du hade innan var mycket bättre! Nu blev det så rutigt på något sätt.. Inte snyggt :p
 
Sv: Texten krympt på forumen?

nu är färgerna mycket bättre, med lite gult i får jag inte huvudvärk :) Är iofs konservativ och tycker det var bättre förr :D , men detta är helt ok det med!
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Jag tycker strecken fyller sin funktion. De separerar de olika trådarna. So om det är lite rutigt, mönster har väl ingen dött av ;)
Det var jobbigare utan streck, för då flöt trådarna ihop.
 
Sv: Texten krympt på forumen?

*lån*

Jag tyckte att det blev mycket snyggare! Dessutom skönt med mindre text, som inte breder ut sig kors & tvärs.
 
Sv: Texten krympt på forumen?

En annan sak jag stör mig pått reklamen är mellan forumet och själva kontrollpanelen. Reklamen är då det första man ser varje gång man går in på buke. Skittråkigt. Och om man som jag använder sökfuntkionen flera gånger varje dag är det lätt att av misstag klicka på annonsen. Störande moment!
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Nog det som är meningen, det är ju reklam! ;)
 
Sv: Texten krympt på forumen?

*lånar knapp*

är det bara jag som INTE gillar den gröna bakgrundsfärgen?? Jag tycker det blir oerhört jobbigt för ögonen med den gröna skarpare färgen i bakgrunden.

Snälla Gunnar ta bort den!!!! :(
 
Sv: Texten krympt på forumen?

olgaklara skrev:
*lånar knapp*

är det bara jag som INTE gillar den gröna bakgrundsfärgen?? Jag tycker det blir oerhört jobbigt för ögonen med den gröna skarpare färgen i bakgrunden.

Snälla Gunnar ta bort den!!!! :(
alazzi skrev:
Tyvärr är detta inget som fungerar på min lilla skärm hemma, 17" och jag kan inte läsa. Jag har svårt för den kalla färgskalan och den pyttelilla texten. Och när jag ökar storleken så måste jag skrolla i sidled hela tiden och det går ju inte. Jag ger upp.

You´re not alone:crazy:
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Jag har Mozilla Firefox men det hjälper inte. Jag kan inte läsa den lilla texten enkelt.
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Ja, och får Gunnar sponsrat per klick kan jag ävl förstå det. Men i vilket fall så är det oerhört störande.
 
Sv: Texten krympt på forumen?

Ja, jag har märkt det nu att när reklamen uppdateras så försvinner hela forumet någon sekund. Att allt blir grönt om du förstår? DET är irriterande!
 

Liknande trådar

Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: ryujaneiro
·
Bukefalos Buke är helt plötsligt mer utzoomat som grundläge och texten är därmed mindre. Det är som att inläggen nu är bredare. Om jag zoomar in...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 294
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Personalmöten
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp