Tiden går fort, snart går jag ut i öppen arbetslöshet

Jag har försökt förnya färdtjänsten sen i januari, då man blir frisk vart tredje år som funktionsnedsatt och måste förnya färdtjänst med läkarintyg. Jag var nere på rehab då och det var ny personal på alla instanser och sjukgymnasten som skrev mitt intyg, såg mag gå sex meter med rullator en viss tid och skrev att jag kan gå 100 meter... Det var 8 år sedan jag kunde gå 75 meter tror jag... Så jag skickade in ansökan och fick inget svar, jag har försökt ringa 4-5 gånger. Men de har udda telefontider med en timme åt gången, så när jag suttit min timme är tiderna slut typ....

Jag skrev till rehab härom veckan att jag behövde nytt intyg för att jag snart är ute i arbetslöshet och kan vara i behov av färdtjänst för att få jobb.

Jag skulle få svar inom 5 arbetsdagar.... Efter 10 arbetsdagar skrev jag ny begäran, där jag ville få träffa kurator och få lite hjälp med diverse då jag går ut i arbetslöshet.

En timme senare plingar det i telefonen... Min GAMLA kurator vill träffa mig den 20 september, så hen är tillbaka i tjänst. - Härligt.

Ett gott råd, så här på höstkanten... Bli aldrig funktionsnedsatta... Kolla bara på vad vissa partier säger om vad de vill göra för funktionsnedsatta.....

Just nu knaprar jag alvedon och naproxen tillsammans, för att kunna röra mig utan att gå av på mitten...

Och är ganska rejält mycket under isen i övrigt med. Men Minnie, är det bästa jag har.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det tog mig 5 år att återfå beviljad färdtjänst trots att jag hade haft det flera år efter hästolyckan. Jag återfick mitt körkort...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Dagbok En plats för blogg-liknande inlägg och kommentarer. Här kan du skriva en offentlig dagbok. Hackad natt där jag fått springa upp...
Svar
2
· Visningar
442
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 770
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kikade lite i mitt facebookflöde i lördags då jag blev smått frustrerad. När jag kom hem från Hova och svängde in sista gathörnen mot...
Svar
0
· Visningar
824
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp