Bukefalos 28 år!

Tiggare igen

Offerförsvaret hela tiden.

Det ligger nog mer bakom det om man ids leta.

intensiva insatser? som vad?
 
Offerförsvaret hela tiden.

Det ligger nog mer bakom det om man ids leta.

intensiva insatser? som vad?
Det är inte ett försvar; det är en förklaring.

Om du ids leta, så finns det hur mycket som helst att läsa om hur romerna diskriminerats. Googla.

Och om du följer nyhetsrapporteringen så ser du vad som görs för att förbättra romernas situation både från svenskt håll och från EU. Lyft näsan från avpixlat och exponerat - där lär du inte hitta den infon.
 
Nånstans här borde du ha börjat lägga ihop två och två.

Offer för diskriminering. De pengar som EU har erbjudit har inte kommit romerna tillgodo.

Dock pågår intensiva insatser för att göra något åt det.
Har för mig att bidragen är villkorade så att lokala företag/lokala myndigheter bär en del och eu den andra. Intresset från ex Rumäniens sida har väl med förlov sagt varit tämligen svalt.
 
Ytterligare ett bevis på att dom vill inte jobba ,utan ska bara ha.
Vi har haft liknande här i närområdet.
 
Ytterligare ett bevis på att dom vill inte jobba ,utan ska bara ha.
Vi har haft liknande här i närområdet.

Skitsnack. Jobb är det hägrande målet. Dags att lyssna på tiggarna själva?

Roligt att du väljer att klumpa alla tiggarna till dom, som värsta rassetönten.
 
Skitsnack. Jobb är det hägrande målet. Dags att lyssna på tiggarna själva?

Roligt att du väljer att klumpa alla tiggarna till dom, som värsta rassetönten.

Citat från länken:

"Det handlade om olika krav på mer pengar, besvikelse, ilska och uttryck som att den hjälp de fått inte varit någon hjälp för de var tvungna att jobba" står det bland annat att läsa.

Menar du att tiggarna i Gnosjö är olika alla andra tidigare i Sverige?

I Gnosjö kommun finns många kyrkor och mycket pengar, dvs både vilja och möjlighet att skänka pengar. Sen möts dessa människor av både krav och hot för sin hjälpsamhet
Det är tacken
 
Nej en enskild polis personliga tyckanden är knappast en trovärdig o objektiv källa.
http://www.skovdenyheter.se/artikel/161766/tv-svenskarna-gor-barnen-till-tiggare
Vad folk inte tycks inse är att tiggarna är tänkande människor som agerar utifrån de förutsättningar som ges.
Vi ligger några år efter Mellaneuropa vad det gäller tiggare från sydöstra Europa.
Det betyder att man egentligen inte behöver spekulerande privatpersoner eller myndighet när man vill ta reda på vad som kommer at hända i Sverige de nästkommande åren.
Antalet tiggare kommer att öka
Barn som skickas ut att tigga eller sälja ex. snittblommor kommer att öka.
Prostitutionen kommer att öka, framförallt trafficking av unga flickor.
Man kommer att upptäcka de lagar o regler som finns vad det gäller arbete och arbetssökande o socialt stöd och göra bruk av dessa.
Och i och med att antalet tiggare ökar och antalet som personer som skänker kommer att minska relativt sett så blir den helt naturliga följden att kriminaliteten kommer att öka..
Det är vad som skett i alla de länder som varit mål för tiggarna tidigare. Och jag ser inga som helst tecken , varför Sverige skulle gå en annan väg.
 
Kvinnan jag gav idag rusade också in på Coop och köpte rädisor (halva priset) och morötter. Jag hade struntat i vad hon än köpte, det var troligen något hon ansåg sig behöva och jag tänker inte döma.

När det gäller bistånd så bryr vi oss vart pengarna går. Vi vill såklart att de pengar vi satsar på bistånd skall ge så mycket nytta som möjligt. Vi misslyckas ofta men det finns ett mål.

Är det då konstigt att vilja att pengar som ges till tiggare skall användas så bra som möjligt? Jag skulle hellre skänka pengar till någon som inte köper cigaretter för dem tex. Om det går att förutse.
 
Nej, tiggarna styrs inte av kriminella ligor
falskligor.jpeg


http://www.metro.se/nyheter/nej-tiggarna-styrs-inte-av-kriminella-ligor/EVHnhB!R8zdmiAt7b1g/
 
En smula naivt.
Låneverksamhet är en viktig inkomstkälla för kriminella organisationer.
Här lånar man, till ockerränta ut pengar till resor o uppehälle, säljer sedan transporter och tjänar i organiserad form stora pengar på tiggeriverksamheten.

Det gör tiggeriet till en del av denna kriminella verksamhet eller hur?
Att skräpa ner en plats är kriminellt
Att ockupera en plats under längre tid är ett brott.
Att långtidsparkera bilar är etc etc

Och när allt fler kommer och allt färre skänker pengar, hur ska dessa arma tiggare då kunna betala tillbaka pengarna med ränta till sina blodsugare?
Förmodligen genom att med alla till buds stående medel skaffa fram de resurser som krävas, inklusive kriminalitet.

Så sker i Mellaneuropa, varför skulle inte detsamma ske här, det handlar ju om samma aktörer?
 
I söndags blev jag för första gången dåligt bemött av en tiggare. Utanför BK på centralen stod en kvinna och tiggde. Jag hälsade men sa nej till att ge pengar. Sen följde hon mig in på BK och jag fick med mig att hon ville att jag skulle köpa kyckling åt henne. Var inte otrevlig men nekade henne. Hon gav mig en mörk blick och gick vidare inne på BK och tiggde. Hon fick inget och på vägen ut blängde hon på mig och drog högljutt en ramsa.
 
Det är ett problem, att även bland de svagaste finns det hyenor som lever på att utnyttja andra.
Tvinga andra för att betala en "hyra" för att få sitta framför ICA och tigga.

Sedan börjar ju marknaden bli mättad, de platser som brukar ge bra är upptagna + att Svensson börjar bli blasé och sluta skänka. Vi blir ju mer o mer europeiserade.

Det är då problemen uppstår.
Folk som lånat pengar för att komma hit och tigga och räknat med att inkomsten ska betala både lånet och kommande vinters uppehälle ser till sin fasa att det inte funkar.

Risken ökar då för kriminalitet.
 
Det hela fungerar ju som vilket marknad som helst.
I början är det lätt att tjäna pengar på en ny produkt som folk är ovana vid.
Svenskarna skänkte och var givmilda, de få som kom hit gjorde, med deras mått mätt bra med pengar.
Idag är de oerhört många fler
Och Svenskarna skänker betydligt mindre.
Det kommer på sikt att leda till att antalet tiggare minskar
Här.
Någon annanstans dyker de upp och försöker plocka ihop lite pengar.
Plocka bär, svamp eller om de har tur ngt säsongsarbete är allt de kan hoppas på.
Vilket tyvärr kommer att leda till att kriminaliteten ökar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp