Bukefalos 28 år!

Till salusidor på Irland / Storbrittanien

mizz_beauty

Trådstartare
Vad finns det för salusidor på nätet med hästar till salu på Irland/Storbrittanien. Som annonsdirekt och hastnet?
 
Sv: Till salusidor på Irland / Storbrittanien

Wow. Tack. Det var många sidor. Själv hittade jag ingen när jag sökte.
 
Sv: Till salusidor på Irland / Storbrittanien

mizz_beauty skrev:
Vad finns det för salusidor på nätet med hästar till salu på Irland/Storbrittanien. Som annonsdirekt och hastnet?

vad letar du efter? hör av dig!!!
jag bor på irland. har en del kontakter.....;)

kolla även på www.buyandsell.ie - farming- horses&equippment (här hittade jag min häst):banana:

eller www.irishequimarkets.com (denna dock under uppdatering just nu så funar inte för tillfället men kolla om ett par dar eller vecka eller så)
 
Sv: Till salusidor på Irland / Storbrittanien

Connemarasto, att använda till avel. Vi har tyvärr ett sto som inte går att få dräktig och tycker att de irländska stammarna är mer intressanta.

Bra stam, men gärna lite "udda". Sen får den inte vara skimmel heller. Helst svartbrun. :D
 
Sv: Till salusidor på Irland / Storbrittanien

mizz_beauty skrev:
Connemarasto, att använda till avel. Vi har tyvärr ett sto som inte går att få dräktig och tycker att de irländska stammarna är mer intressanta.

Bra stam, men gärna lite "udda". Sen får den inte vara skimmel heller. Helst svartbrun. :D


ok...ska hålla ett öga öppet.... känner till två bra hästhandlare här som har bra rykte, kan kolla med dom.

titta annars på ngn av de internet sidorna jag gav tidigare. speciellt "buyndsell" updateras dagligen.

annars gör som jag vet att en del annat folk gjort. åk hit en helg, hyr bil o bara kör runt o kolla! här händer det ofta att "allt är till salu" så om man ser ngt intressant i en hage så är det bara att knacka på huset och fråga om de vill sälja..hehe
funkar lite annorlunada här, det där med hästförsäljning:rofl:
 
Sv: Till salusidor på Irland / Storbrittanien

haha. Ska kolla med kompisen om hon vill flyga med till Irland i så fall.

Vet du vilka priser de ligger på ungefär? De "färgade" hästarna är väl inte lika populära som skimlarna. Tyvärr.
 
Sv: Till salusidor på Irland / Storbrittanien

här kan du få en kanon häst för bara ca 2000euro...men jag vet inte om den har stam i så fall.... sen han du hitta "saker" som kostar upp-till-hur-mycket-som-helst...typ
här finns gott om unga djur, 2-5åringar som hästhandlarna mer eller mindre "slänger efter dig" gfast den kanske inte är skolad då, men om du ska ha den till uppfödning så kanske det inte göt dig något..
 
Sv: Till salusidor på Irland / Storbrittanien

Stammen är ju ganska viktig, eftersom det är renrasiga ponnyer vi vill avla. Vi har två irländare här. En e Boden Park Finnard o en e Windy Day.

Utbildningsnivån spelar ingen större roll. Det tycker jag bara är roligt att göra själv. Och sen ska den ju användas i avel för det första.

Låter ju riktigt bra. Skulle vara jätteroligt att flyga över. Ska bara se till att nya stallet blir färdigbyggt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag och en kompis har fått möjligheten att åka på utlandspraktik (kommer gå åk 3 på hästlinje) i höst och vi vill åka till Irland...
Svar
0
· Visningar
453
Gnägg Hej. Jag har köpt en importponny från Irland som befunnit sig i Sverige under 4år men där de som tog hit honom har "missat" att...
Svar
1
· Visningar
674
Gnägg Visste inte vilket forum jag skulle posta i, så jag provar här. Jag försöker hjälpa en person från Irland som sålde sin häst till en...
Svar
1
· Visningar
722
Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 870
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp