Bukefalos 28 år!

Till vilken hingst 2010

M

mrjim

Har letat men ej hittat liknande tråd, så jag startar en.
för oss som bestämt hingst 2010, skriv gärna även vilket sto som ni ska betäcka. och om hon väntar föl i så fall efter vem.
jag börjar

Zoccer Express väntar föl mars 10 efter Always Alluring går åter till Always Alluring.
 
Sv: Till vilken hingst 2010

Tre av våra ston är bokade nu:

Delilah Kemp, ej dräktig går till Sam Bourbon.

Zelda dräktig med Daguet Rapide går till Repeat Love

Stella Sund dräktig med Daguet Rapide går till Repeat Love.
 
Sv: Till vilken hingst 2010

evita pil går till clerk magistrate, ev så går inte illa och hillary as till allways alluring. Inte illa får visa i de närmaste starterna om hon vill fortsätta tävla eller inte. Luigiana sas(dräktig orlando vici) får nog stå över ett år.
 
Sv: Till vilken hingst 2010

Move On East till Irish De LÌton kanske Prince Gedè
Alexia Pox till Irish De LÌton
Tamara Des Ormeux till Irish De LÌton
Ramoa Nobell till Irish De LÌton
Edy Effe till Andover Hall
 
Sv: Till vilken hingst 2010

Jag har haft en av Ramoas avkommor (Combatant) väldigt kapabel men det var nåt skumt med en kota på honom om jag inte minns helt fel...underbar häst och kanonsnygg var han iallafall
 
Sv: Till vilken hingst 2010

Nu har jag också en avelsmärr.
Hon får inget föl i år pga att fjolårets föl kom väldigt sent.
Vi har dock inte fått hem henne än så vi vet inte riktigt vilket skick hon är i men om hon mår bra så går hon till S.J's Photo igen.
Stoet är Music Fiveone e. Meadow Road
 
Sv: Till vilken hingst 2010

kl

Vad trött jag blir....vi har än inte fått tummen ur och letar fortfarande hingst..
Beslutsångest.


AM
 
Sv: Till vilken hingst 2010

kl

Vad trött jag blir....vi har än inte fått tummen ur och letar fortfarande hingst..
Beslutsångest.


AM

Och jag vet inte heller vem jag ska välja:confused: Skulle ha varit lättare om man hade facit...
 
Sv: Till vilken hingst 2010

Tre av våra ston är bokade nu:

Delilah Kemp, ej dräktig går till Sam Bourbon.

Zelda dräktig med Daguet Rapide går till Repeat Love

Stella Sund dräktig med Daguet Rapide går till Repeat Love.

Smaragd Broline går antagligen till Quaker Jet, och Hillary Clinton till Coktail Jet.

Så om vi inte ändrar oss igen på någon av de två sistnämnda är hingstvalen redan klara för i år. Nytt rekord!
 
Sv: Till vilken hingst 2010

Nu har jag också en avelsmärr.
Hon får inget föl i år pga att fjolårets föl kom väldigt sent.
Vi har dock inte fått hem henne än så vi vet inte riktigt vilket skick hon är i men om hon mår bra så går hon till S.J's Photo igen.
Stoet är Music Fiveone e. Meadow Road

Fin fölmerca :)
 
Sv: Till vilken hingst 2010

Jag har ett Meadow Road-sto.
Hon semineras i år med Couch Doctor.
 
Sv: Till vilken hingst 2010

Det tror jag inte. Tredje året stoet är här, och hon har tidigare seminerats med andra hingstar.
 
Sv: Till vilken hingst 2010

Nu har även jag bestämt mig. Super Arnie, Scipion Du Goutier och Sam Bourbon blev det. Känner mig helnöjd efter en hel del velane.;)
 
Sv: Till vilken hingst 2010

Scipion du Goutier har vi också varit inne på, men ångrade oss sedan då stoet som var tilltänkt till honom har lite dålig fertilitet och börjar bli till åren. Det kan bli dyrt och ingen fölunge i slutändan om det vill sig illa.
 
Sv: Till vilken hingst 2010

kl

Och Blue Bahia är nu bokad till Flirtin Man..

AM (som nu får damma av seminspiltan ;) )
 
Sv: Till vilken hingst 2010

Aj då..har vi klantat oss?? :o

Vi har en sån unge hemma och sett ett flertal sådana. Dom är fina, korrekta och bussiga.

AM
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 370
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 824
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 276
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp