Tillverkare av distansträns ?

fruxo

Trådstartare
Vad finns det för tillverkare av distansträns i biothane. Vet att Running bear har men det finns väl fler märken ??
 
Sv: Tillverkare av distansträns ?

Podium! Nu vet jag dock inte vart det finns att köpa när Mia har slutat med det mesta av sin försäljning.

Eller ja, på podiums hemsida lär det ju finnas :p
 
Sv: Tillverkare av distansträns ?

Zilco finns ju också på en amerikansk sida. Om man googlar "long riders gear" så hamnar den hemsidan högst upp i listan. Jag har köpt ridtights därifrån en gång och det var inga problem med frakt eller liknande.
 
Sv: Tillverkare av distansträns ?

Har för mig att man kan köpa lite olika utrustning från Zilco på horsemeup.se också.


*kontrollerar*
Zaldi hette det visst. Fanns lite Zilcogrejer också.
 
Sv: Tillverkare av distansträns ?

Vad finns det för tillverkare av distansträns i biothane. Vet att Running bear har men det finns väl fler märken ??

Performance Equestrian gör biothane-träns, ett brittiskt företag. Är supernöjd med både S-hack och kombiträns (distansträns).
 
Drar igång tråden igen

Hittade en sida men de fanns olika val påengelska och jar är urdålig på engelska

alla dessa ord vad betyder de??
CAVESSON
HARDWARE
CURB STRAP or CURB CHAIN
BIT ENDS OF REINS
 
Drar igång tråden igen

Hittade en sida men de fanns olika val påengelska och jar är urdålig på engelska

alla dessa ord vad betyder de??
CAVESSON
HARDWARE
CURB STRAP or CURB CHAIN
BIT ENDS OF REINS

Caveson = nosgrimman har inga "grimringar", utan ser mer ut som en vanlig nosgrimma (istället för "grimman" som många distansträns har) (källa: Running Bears hemsida.). Misstänker att det oavsett sida gäller nosgrimman (har inte koll på ordets exakta betydelse i allmänhet, tyvärr) (EDIT: bildgooglade, och cavesson verkar betyda nosgrimma.).

Hardware = spännen, beslag, hakar osv.

Curb strap = rem som fästs mellan bettringarna (på tränsbett) eller istället för kedjan på ett stångbett.
Curb chain = kinnkedja (stavningen såhär dags är fantastisk..not.) - se curb strap. Används till stångbett eller hackamore.

Bit ends of reins = slutet av tygeln, där tygeln fästs vid bettet. Skulle tro att det gäller hur tyglarna ska se ut i den änden (det finns ju en drös sätt att avsluta tygeln på, så att säga).
 

Liknande trådar

Hemmet Hörde något hemskt idag. Finish har tydligen slutat tillverka diskmaskinspulver! Min värld rämnar. Vad finns det för fler tillverkare...
2
Svar
39
· Visningar
1 389
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: MiniLi
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 388
Senast: lundsbo
·
Ekonomi & Juridik Hej, Dottern vill skapa sitt eget märke och prova sätta det på ridbyxor. Vi vet inte ens var man börjar… fick tips om Alibaba men...
Svar
4
· Visningar
1 123
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp