Bukefalos 28 år!

Tips för "ingåning" av stövlar

Elizette

Trådstartare
Tips för \"ingåning\" av stövlar

Har fått hem mina Pirouette idag :bump:, så nu är det dags att börja gå in dom :crazy:, ser fram emot härliga skavsår :crazy: ingen som har några tips för att underlätta?
 
Re: Tips för \"ingåning\" av stövlar

Cykla.. :p och ha dom på hemma..De två första dagarna jag hadde mina hadde jag dem på när jag var hemma och städade och fejade å så där.*tur att ingen annan än gubben såg mig för dom nåtte trott jag var knäpp :o*
Det går oxå att fukta dem föriktigt kring vristen för att dom ska mjukna där...
Lycka till!! jag är inte avundsjuk :crazy:
 
Re: Tips för \"ingåning\" av stövlar

*Sitter redan med dom på* :D

Men tänkte som på det med vattnet, något som får dom mjukare, lättare att gå in :crazy:

Har haft dom i ca 2 timmar nu och har knappt gått något alls, har ändock redan fått början till härliga härliga skavsår :crazy: och CYKLA? är du totalt galen, då kommer mina ben vara avhuggna efter tio meter :D
 
Re: Tips för \"ingåning\" av stövlar

Var får du skavsåren då?

Det kan underlätta om du skaffare en så kallad kil som man lägger i i hälen så att hälen kommer upp underlättar då lite i nävecken oxå men gardera dig med plåster redan nu innan det blir värre.Jag tycker dom riktiga skavsårsplåstren är kanon att ha både på häl och i knävecken :idea:

Du kan lägga en svagt fuktad handuk runt vristerna på stövlarna så dom blir lite fuktiga.Brukar bli mer böjliga där då...

Hehehe... ha så kul med dina nya stövlar :angel: ;)
 
Re: Tips för \"ingåning\" av stövlar

I knäna ( nästan naturligvis ) springa i trappor med nya stövlar = inget jag rekomenderar :crazy: :D

Ska prova med fuktad handduk :bow: & eftersom jag räknar med X antal års användning av mina då underbara välingådda ridstövlar så antar jag att man får lida pin lite :D
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 047
Senast: valy
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 742
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 861
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp