Tips om långa relationer

Precis så har jag också tolkat det som innan.. har alltid fått uppfattningen att de flesta endast har sin kille/man i sikte och inte ens ser åt någon annan!

Det har jag väldigt svårt att tro. Däremot är det nog inte är så vanligt att prata om att man är attraherad av/förälskad i någon annan än sin partner.

Låter jobbigt att behöva tänka så mycket på hur man känner inför andra än sin partner. Låger även ansträngt att bygga en relation på förväntningarna att man endast, och åter endast, få ha sin partner i sikte, som om man kan styra vem som ger en fjärilar i magen.
 

Hm, jag verkar lite förtjust i liknelser... :o

Jag tycker bara det är så himla vardagligt! Att vara tillfälligt förälskad på egen hand är ju främst underhållning, lite kul och spännande då och då - ett nytt avsnitt av serien varje gång man ses. Och att inse att man inte måste agera på känslorna, att man faktiskt inte ens vill egentligen, är ju som all annan självbehärskning. :p
(Säger hon som nyss åt ett helt paket Häagen-Dazs... :angel:)
 
Han tror att han får kvinnor att känna sig speciella (på ett positivt sätt). ;)

Tro mig, jag har sett honom in action ;) och då inte riktat mot mig :D

Jag vet att det låter skitfånigt men han är en gammaldags gentleman kombinerad med att han tycker kvinnor kan (naj, tro mig, han är INTE perfekt! :p).
 
Tro mig, jag har sett honom in action ;) och då inte riktat mot mig :D

Jag vet att det låter skitfånigt men han är en gammaldags gentleman kombinerad med att han tycker kvinnor kan (naj, tro mig, han är INTE perfekt! :p).

Jodå, det tror jag säkert. Men jag menar att alla kvinnor inte skulle känna sig positivt speciella av det där.
 
Min mor var inte riktigt klok (psyksjuk) men i klara stunder sa hon förnuftiga saker.
Som, att i förhållanden där man aldrig någonsin bråkar har den ena slutat tänka.

Oh, vi tänker väldigt mycket då ;) samma humör och tror inte på att vara långsur utan lay it all out! Stormar lite ibland men det är det värt.
 
Fast alltså, bara för att någon snubbe håller upp en dörr mot mig går ju inte jag runt och äntligen känner mig speciell och bekräftad..?

Eller missar jag nåt här?
 
Fast alltså, bara för att någon snubbe håller upp en dörr mot mig går ju inte jag runt och äntligen känner mig speciell och bekräftad..?

Eller missar jag nåt här?

Ok, jag kanske gav ett dåligt exempel men han hjälper när han kan, på ett icke påträngade sätt. Inte nödvändigtvis dörrar.
 
Jag tycker bara det är så himla vardagligt! Att vara tillfälligt förälskad på egen hand är ju främst underhållning, lite kul och spännande då och då - ett nytt avsnitt av serien varje gång man ses. Och att inse att man inte måste agera på känslorna, att man faktiskt inte ens vill egentligen, är ju som all annan självbehärskning. :p
(Säger hon som nyss åt ett helt paket Häagen-Dazs... :angel:)

Jag fattar inte heller problemet här.

Jag ser just inget samband mellan om jag blir småförälskad i andra och hur jag har det med min partner för tillfället.

Om eller hur man väljer att agera på känslorna, kan ju variera lite från fall till fall. Om man vet var man har sig och vad man håller på med, så är det ju roligt att leka lite. Säkert nyttigare än att överdriva glasskonsumtionen. :idea:
 
Ok, jag kanske gav ett dåligt exempel men han hjälper när han kan, på ett icke påträngade sätt. Inte nödvändigtvis dörrar.

Själv vill jag inte ha hjälp därför att jag är kvinna och hjälparen är en man som bestämmer sig för att jag behöver hjälp (med att hålla upp dörrar eller något annat). Sådan hjälp får mig inte att känna mig speciell. Sådan hjälp får mig att känna mig intvingad i ett könsrollsspel som jag inte trivs med.
 
Intressant tråd :)
Jag ser det inte heller som något konstigt att man blir lite "småförälskad" i andra än sin partner, att man tycker någon är charmig eller ser väldigt bra ut.
Man kan ju överföra det på kändisar tex, jag har mina favoriter och hjärtat har sina, vi har tex tittat på tv och hon har rakt ut sagt att den och den "är så jäkla het" osv. Inte tar jag illa upp för det, och de är ju människor som vem som helst. Så det finns säkert "vanliga" människor hon tycker är skitsnygga också liksom jag också gör :)
Men jag skulle inte vilja byta ut henne ens mot min absoluta favorit-kändis faktiskt (som jag har liiiite för många bilder på hemma....) , det är ju bara en ytlig "förälskelse" :p
 
Själv vill jag inte ha hjälp därför att jag är kvinna och hjälparen är en man som bestämmer sig för att jag behöver hjälp (med att hålla upp dörrar eller något annat). Sådan hjälp får mig inte att känna mig speciell. Sådan hjälp får mig att känna mig intvingad i ett könsrollsspel som jag inte trivs med.

Åter igen, jag har sett honom in action. Det är en interaktion. Inte fan skulle kvinnan som han hjälpte på Biltema under kanske 20 min stått kvar om hon tog illa upp men hon behövde verkligen hjälp och var glad när han frågade om hon behövde hjälp när vi stod och tittade på samma saker.

Att få hjälp oavsett vilket kön man har är faktiskt inte farligt och om en komplimang får en att känna sig lite speciell just då är det bra. Jag ger komplimanger, håller upp dörrar och försöker hjälpa om jag kan, oavsett kön!
 
Att få hjälp oavsett vilket kön man har är faktiskt inte farligt och om en komplimang får en att känna sig lite speciell just då är det bra. Jag ger komplimanger, håller upp dörrar och försöker hjälpa om jag kan, oavsett kön!

Absolut, men på din beskrivning lät det som att han hjälper för att de är kvinnor? Jag håller upp dörrar åt andra, andra håller upp dörrar åt mig, men vissa håller upp dörrar med en viss... uppmärksamhet kanske jag kan beskriva det som. Det sistnämnda gör mig irriterad. "Gammeldags gentleman" ger mig obehagsrysningar... Därmed inte sagt att det är något fel på din karl! Bara att man kanske inte gillar samma sak, allihop. ;)
 
Att få hjälp oavsett vilket kön man har är faktiskt inte farligt och om en komplimang får en att känna sig lite speciell just då är det bra. Jag ger komplimanger, håller upp dörrar och försöker hjälpa om jag kan, oavsett kön!
Som du beskrev det var det inte oavsett kön och inte för att man/jag behöver hjälp, utan av andra skäl. Lite oklart vilka, dock.
 
@athena_arabians Helt utan att säga något om din partner, så kan jag bara säga att jag mest reagerade på detta med att gilla att få dessa kvinnor att känna sig "speciella". Det känns lite nedlåtande tycker jag. De kan ju mycket väl gå runt och känna sig jättespeciella och superbra, helt utan hjälp från random män runtomkring dem? Det känns som att man förutsätter att kvinnor generellt går runt och känner sig osedda och obekräftade och att man därför är himla snäll och schysst om man 'ser dem' och får dem att känna sig utvalda.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 370
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 062
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 211
Senast: hundtant
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 454
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp