Bukefalos 28 år!

Tips på att sätta upp rullgardin

TheRedLightning

Trådstartare
Jag har köpt rullgardiner som jag ska sätta upp i fönstren, så jag slipper bli bländad av solen, speciellt med tanke på att det är en etta och blir lite ljust när man ska sova.
Jag mätte noga fönstren och köpte gardiner som var rätt mått, men nu går det inte att sätta upp, skruvarna går inte igenom. Så nu funderar jag på om man kan skippa skruvarna och sätta upp gardinerna med t ex dubbelhäftande tejp eller något?
De är inte så långa, ca 80 och 100cm.
Går ej att sätta i väggen, då släpper de in för mycket ljus och sen i och med att jag använde skruvdragare, så finns det inga spår kvar på de skruvar jag försökte skruva dit, men det är en annan femma. Nu har jag gett upp skruvarna och vill försöka hitta en annan lösning. :)
 
Kan du montera hållarna på en tunnare hyvlad bräda som du i sin tur monterar med längre skruv.
För skruv är nog trevligt, annars drattar det ner rätt vad det är.
 
Kanske helt galet ute men en liten tanke iaf. :o
Förvisso så går det inte att sätta skruvar men jag funderar på om det kan gå att lösa med krokar på något sätt?
Såna som man spikar i?
Ja som sagt noll koll men kanske?
 
Kanske helt galet ute men en liten tanke iaf. :o
Förvisso så går det inte att sätta skruvar men jag funderar på om det kan gå att lösa med krokar på något sätt?
Såna som man spikar i?
Ja som sagt noll koll men kanske?
Jag vet inte detta, just nu har jag problem med att få ur de skruvarna som sitter där i och med att spåren är helt borta.... :o
 
Jag har köpt rullgardiner som jag ska sätta upp i fönstren, så jag slipper bli bländad av solen, speciellt med tanke på att det är en etta och blir lite ljust när man ska sova.
Jag mätte noga fönstren och köpte gardiner som var rätt mått, men nu går det inte att sätta upp, skruvarna går inte igenom. Så nu funderar jag på om man kan skippa skruvarna och sätta upp gardinerna med t ex dubbelhäftande tejp eller något?
De är inte så långa, ca 80 och 100cm.
Går ej att sätta i väggen, då släpper de in för mycket ljus och sen i och med att jag använde skruvdragare, så finns det inga spår kvar på de skruvar jag försökte skruva dit, men det är en annan femma. Nu har jag gett upp skruvarna och vill försöka hitta en annan lösning. :)
Material i väggen?
Är det betong så ska du väl ha skruv och plugg. Och borra med slagborrmaskin?
Att bara skruva i en betongvägg är omöjligt.

Är det gips så finns speciell gipsskruv.
 
Material i väggen?
Är det betong så ska du väl ha skruv och plugg. Och borra med slagborrmaskin?
Att bara skruva i en betongvägg är omöjligt.

Är det gips så finns speciell gipsskruv.
Nä, det är trä och det är inte i väggen, det är ramen till fönstret. Svårt att förklara..
 
Jag vet inte detta, just nu har jag problem med att få ur de skruvarna som sitter där i och med att spåren är helt borta.... :o
Oj, inte skoj alls. Har du hovtång hemma,kofot eller någon snäll hovslagare kanske som har vettigt verkyg? (sömutdragare ?)

Jag är ute och balanserar på tunn is med dålig kunskap men försöker ge tankar/idéer iaf. till en ev. lösning)
 
Oj, inte skoj alls. Har du hovtång hemma,kofot eller någon snäll hovslagare kanske som har vettigt verkyg? (sömutdragare ?)

Jag är ute och balanserar på tunn is med dålig kunskap men försöker ge tankar/idéer iaf. till en ev. lösning)
Jag ska ta hem gummiband, då kan man lura att det är ett spår i, har funkat på andra som inte haft spår kvar..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 302
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 435
Senast: Calmiche
·
Utrustning Spinoff på tråden om vad man vill ha i sin transport :) Jag vill ha smart upphängning för grep, sop osv i transporten och började leta...
Svar
15
· Visningar
2 664
Senast: Angel
·
Hästhantering Man kan ju komma i situationer då man helt enkelt inte har någon som kan hjälpa en vid lastning utan måste klara det själv, om man nu...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp