Tips på bett!

colowi

Trådstartare
Nu är det så att jag har en häst som hänger sig i bettet och framåt, går knappt att stanna jag har för tillfället ett D-ringsbett med en kopparrulle i mitten men jag vill gärna ha ett lite starkare så att jag faktiskt kan stanna speciellt om det händer något har funderat över kiblewickbett eller ett pelham men vet inte riktigt. Vill inte ha för starkt bett heller. Behöver lite hjälp! :crazy:
 
Sv: Tips på bett!

min erfarenhet är att hästar som är tunga i handen behöver mer skänkel, och att dessa hästar slutar vara tunga i handen när ryttaren inte längre erbjuder ett femte ben i munnen. dvs driv på hästen, aktivera bakbenen och låt inte hästen hänga i tygeln. tror tyvärr inte ett skarpt bett riktigt hjälper i den här situationen, möjligen temporärt men inte i långa loppet.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 334
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 482
Senast: iNHALE
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 930
Senast: cirkus
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp