Bukefalos 28 år!

Tips på bra kattsand?

Sv: Tips på bra kattsand?

Tack för tips alla! Ska testa runt och se vad som passar bäst för oss. :)

Jag tycker att ÖkoPlus är superbra kattsand. Den luktar inte, är komposterbar, man kan spola ner klumparna i toastolen och den är helt av organiska fibrer och ska ha över 700 % uppsugningsförmåga. Lagom stora "korn" som inte fastnar i kattassarna.

Köpte den här sanden till att börja med, tyckte den lät så bra. Men shit vad den dammar! När den legat i lådan ett tag fungerar den superb, förutom möjligen på en punkt. Kornen fastnar förvisso inte i tassarna, men annars överallt i pälsen. Det ligger korn precis överallt runtom lådan :p
 
Sv: Tips på bra kattsand?

Jag har gått över t everclean för katterna luktar så gott i pälsen o gillar den, men pussy är lika bra den! Köp inte 5kg säckar, dom e dyra men 10 kg kostar runt 100 kr!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu har jag tröttnat lite på mitt PeeWee-strö och vill kolla igenom marknaden igen. Jag vill gärna ha något som klumpar sig, men som inte...
Svar
9
· Visningar
3 156
Senast: sthu
·
Övr. Katt Jag går snart i taket! Letar efter en luktfri (inte tvunget parfymfri men så det inte stinker), klumpbildande och framför allt dammfri...
Svar
11
· Visningar
1 573
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har varit iväg på en "minisemester" i några dagar, utan katterna. När jag kom tillbaka berättade mina föräldrar att den kattsäng jag...
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: Sasse
·
Katthälsa Hej! Jag har ett bekymmer jag försökt få bukt med länge men har inte hittat nån bra lösning än, och det är dålig lukt av kattlådorna...
Svar
7
· Visningar
2 151
Senast: Holly92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp