Tips på fräsch efterrätt?

Sv: Tips på fräsch efterrätt?

Nja, här finns iaf jättefina jordgubbar nu.

Jag tycker gino är ganska höstigt, på sommaren när det är så jävla varmt föredrar jag kalla efterrätter.
 
Sv: Tips på fräsch efterrätt?

Jo, jag har sett att det finns lite jordgubbar nu också, men oktober är ju knappast säsong.
 
Sv: Tips på fräsch efterrätt?

Hade missat att frågan gällde för oktober, då kanske det börjar bli knepigt med jordgubbar. Men som sagt går det ju fint att byta ut dessa.
 
Sv: Tips på fräsch efterrätt?

*tillägg på tema höst*

Att karamellisera äppelskivor och lägga ovanpå creme bruleen är grymt gott!
 
Sv: Tips på fräsch efterrätt?

Ska och ska... Jag brukar ta de bär och frukter som finns och har inte alltid jordgubbar :)
 
Sv: Tips på fräsch efterrätt?

KL
Resten av menyn är ju rätt så höstig, så något med äpplen tycker jag.
Jag hade gjort en vanilj och kardemummapanacotta med lite cognacskokta äpplen på toppen.
Säsongsbetonat, billigt, kan göras redan på morgonen, och väldigt, väldigt gott.
 
Sv: Tips på fräsch efterrätt?

*kl*

Stort tack för alla tips! Det blev vit chokladmousse med hallon och rostad kokos. Blev bra och uppskattat! Körde på det eftersom jag gjort det tidigare och ville vara säker på att det blev bra, men stort tack för alla nya uppslag för nu har jag ju fått massor av nya idéer att testa inför framtida middagar. :)
 
Sv: Tips på fräsch efterrätt?

Åh herregud så gott det är!

Annars tycker jag hallonpannacottapaj (långt ord :p) är mumma!
 

Liknande trådar

Äldre Tänkte bjuda vänner på middag i påsk - på lördag. Hinner inte förbereda någonting på fredag, så middagen skall vara lätt och snabb att...
Svar
8
· Visningar
1 232
Fritid Vi blir 30 personer på nyår och jag har lite idétorka angående menyn... Jag vill att det ska vara enkelt men ändå lite lyxigt och jag...
Svar
6
· Visningar
7 233
Senast: Scilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp