Bukefalos 28 år!

påskig förrätt?

tott

Trådstartare
Tänkte bjuda vänner på middag i påsk - på lördag. Hinner inte förbereda någonting på fredag, så middagen skall vara lätt och snabb att laga. Det blir lammstek med potatisgratäng (eller kanske ugnsgrönsaker) till huvudrätt och så tänkte jag bjuda på fruktsallad med någon mumsig kräm (tips utan mascarpone emottages) till efterrätt. Förrätten är problem. Påskig ska den vara, men vad?

Hjälp mig please!:bow:
 
Sv: påskig förrätt?

Äggsallad!!

Koka ägg och dela dem i bitar. Blanda röd kaviar i hälften majonäs och hälften creme fraiche. vänd ner äggbitarna i kaviarröran.

Serveras på små bitar rostat bröd.

Herregud det vattnas i munnen bara av att skriva receptet :d
 
Sv: påskig förrätt?

Zabaione (eller hur det nu stavas) är jättegott till frukt tycker jag. Välj den sprit du gillar eller ha t ex rivet apelsinskal i eller skippa smaksättning. Jag tycker att amaretto eller söt sherry är jättegott som smaksättning.

Om förrätten inte måste vara väldigt påskig så är det snabbt att lägga pesto och tapenade (inte tillsammans) på små brödbitar. Två små bröd och en bit ost och ev dekoration så är det klart.
 
Sv: påskig förrätt?

Jag skulle göra en förrättstallrik med ägghalvor garnerad med rom, laxrosor på en spegel av hovmästarsås, ett fint salladsblad med någon god sill toppas med gräddfil och gräslök och tunnbrödsrullar fyllda med skinka och färskost (ev smaksatt med lite dijonsenap)
 
Sv: påskig förrätt?

Toast Skagen/nått med Skagenröra kanske?

Jag vet inte hur påskigt det är egentligen, men känns lite påsk för mig iaf :p Det går ju att göra som en Skagentårta också, om man vill ha lite variation eller nått.
 

Liknande trådar

Mat Jag ska ha middag för några vänner om några veckor. Varmrätten och efterrätten som jag tänkt bjuda är båda ganska stabbiga så jag skulle...
Svar
16
· Visningar
1 044
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 712
Senast: Habina
·
Mat Jag ska ha hem ett par vänner på middag nästa helg. En av dem är vegan och den andra äter inte gluten. Jag har sedan länge bestämt att...
Svar
11
· Visningar
1 333
Senast: Mabuse
·
Äldre Bjöd två vänner (ett par) på middag inkommande lördag. Vi har inte setts på ett bra tag "på det sättet" och jag tyckte det verkligen var...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
8 866
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp