Bukefalos 28 år!

Tips på hästtransport för 2 hästar

Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Jag knep den enda beg som fanns i höstas :D Jag har space treka och den kostar från 7799euro fast det är utan skatt/moms, div tillbehör och importen vilket ligger runt en 10-15'kr vad jag kollat upp.

Är inte så billigt att ta in som folk tror

Jag är extremt nöjd med den och hästarna står som ljus i den. Bra med packnings utrymme

4fd36269eb26d_space-treka-m-4.jpg


4fd3624a5c7ca_space-treka-m-3.jpg


Kan verkligen rek den och alla som sett den har blivit lite gröna i ansiktet :sneaky:

Jag kollade på dom när jag var på Badminton förra året.. blev väldigt förtjust i den 3 hästars med bodel.. Kollade även på den 2 hästars med bodel (som din) men tänkte, varför snåla :sneaky:

Det var inte så stor prisskillnad på 2 och 3 hästars och extra plats tackar man ju inte nej till..

http://www.equi-trek.com/uk/horse-trailers/multi-treka/gallery
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Vet inte om det var avsett att svara mig, men jag syftade inte på Ume utan på just Equi-Trek lastbilarna.

Rubytoo; Det har varit lite allt möjligt som klena lösningar, dåligt golv och att väghållningen hade mycket kvar att önska. Men det kanske har blivit bättre och jag har själv ingen erfarenhet så det var roligt att höra så mycket positivt om deras släp! :)
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Håller också med om känslan av inte superduperkvalitet men hör gärna positiv feedback om equitrek då det kanske blir nästa vagn/lastbil.

Idag har vi ett B50 som jag höjer till skyarna i andra trådar och bör väl göra så här också! =)

Med vänlig hälsning, Thomas
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Vet inte om det var avsett att svara mig, men jag syftade inte på Ume utan på just Equi-Trek lastbilarna.

Rubytoo; Det har varit lite allt möjligt som klena lösningar, dåligt golv och att väghållningen hade mycket kvar att önska. Men det kanske har blivit bättre och jag har själv ingen erfarenhet så det var roligt att höra så mycket positivt om deras släp! :)

Fast väghållningen beror ju på vilken bil det är knappast med skåptillverkaren ;)

Klena lösningar är det inte i mitt släp i af och mitt är rel gammalt.
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Håller också med om känslan av inte superduperkvalitet men hör gärna positiv feedback om equitrek då det kanske blir nästa vagn/lastbil.

Idag har vi ett B50 som jag höjer till skyarna i andra trådar och bör väl göra så här också! =)

Med vänlig hälsning, Thomas

Tycker faktiskt att allt är väldigt gediget och bra i mitt släp, absolut precis lika bra som konkurrenter. Dock kan det väl skilja från modellerna men tror att den jag har och de över är väldigt populära och i England så används de flitigt.

Tror väl inte att reklamen för dem har varit sådär bra, åf vill kanske sälja andra släp ;)

B50 är fint men jag gillar inte att man skall behöva packa ur allt vid tävling, sedan gillar jag sidolastning då det aldrig blir trångt och så slipper man gå bakom hästarna
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Nja, till del faktiskt. Ett skåp som inte passar ihop med chassi och förutsättningarna för bilen, kommer att ge dålig väghållning.
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Jag har kört mängder med b kortsbilar med en massa olika skåp på och har bara märkt skillnad mellan de olika bilarna.
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Det är bara att gratulera, de flesta vet ju vad som passar med vad (när de bygger på), men det rullar en uppsättning bilar som inte borde frakta levande djur.
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Det är bara att gratulera, de flesta vet ju vad som passar med vad (när de bygger på), men det rullar en uppsättning bilar som inte borde frakta levande djur.

Den sämsta bil jag kört är Theault Renault master, den bästa är den vi själva beställde byggd på en mb sprinter.

Menar du att equi trek är de som inte borde frakta djur?
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Men små däck skulle jag tolka som liten tumstorlek, typ 12" istället för 14", inte lågprofil.
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Men små däck skulle jag tolka som liten tumstorlek, typ 12" istället för 14", inte lågprofil.

På mitt släp sitter det 13" och profilen är 50 däcken är c klass så det är starkare däck än vanliga så jo det är lågprofilsdäck
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Du missförstår.

Kommentaren om att däcken ser små ut behöver inte betyda att man menar profilen. Utan tumstorleken.
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Jag har för övrigt också C-däck för att klara totalvikten (de som satt på tog bara 400kg/däck :crazy: ) men jag tycker lågprofil ger en stummare väghållning. Men har ett ünerkänsligt arsle :p
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Jag har för övrigt också C-däck för att klara totalvikten (de som satt på tog bara 400kg/däck :crazy: ) men jag tycker lågprofil ger en stummare väghållning. Men har ett ünerkänsligt arsle :p

Det beror helt på vilken typ av fjädring man har på bilen, vi har lågprofilsdäck på den ena och man känner inte så stor skillnad från den andra bilen.

Däremot sportbilar har ju väldigt styv fjädring vilket gör att varenda sten känns.
 
Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Du missförstår.

Kommentaren om att däcken ser små ut behöver inte betyda att man menar profilen. Utan tumstorleken.

Jag skrev bara vad de har på sina släp, vilken tum och vilken profil. Har man 50 i profil så ser däcken betydligt mindre ut än likvärdiga med 70 profil.
 

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har haft uppehåll från hästeriet en tid men har nu köpt häst igen. Nu är det dags att kika på lämplig hästtransport till oss...
2
Svar
20
· Visningar
2 473
Senast: ako
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 663
Senast: Ajda
·
Utrustning Börjar bli dags att byta hästtransport. Är ute efter en bättre begagnad för helst ca 70-80' men kan strecha budgeten till ca 100' för...
Svar
17
· Visningar
1 825
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp