Tips på säkerhetsväst när man har stor byst

Russ

Trådstartare
Hej alla!

Jag har problem att hitta en säkerhetsväst som sitter bra. Har stor byst (G-cup) och storlek 36/38 i kläder, har provat alla västar på Hööks och ingen passade :( Någon som kan tipsa om märken/butiker?
 
Sv: Tips på säkerhetsväst när man har stor byst

Jag har samma problem och måttbeställde min Rodney Powell väst från The real horse shop. Den passade perfekt och kostade ca 2700 kr men det är det värt eftersom jag använder den. Man får dessutom välja färgsättning och det är ju kul:)
 
Sv: Tips på säkerhetsväst när man har stor byst

Tack så mycket! Ska kolla upp det :)
 
Sv: Tips på säkerhetsväst när man har stor byst

Provade du Airowears Outlyne? Jag har stor byst och smal midja och AO sitter perfekt på mig. Jag har storlek 65G i bh och 36/38. Köpte en L3 slim. Racesafe är tunn och smidig, men satt vidrigt illa på mig.
 
Sv: Tips på säkerhetsväst när man har stor byst

Jag har storlek 38 på kläder och C-kupa. Jag har en racesafe, vuxen storlek m med normallång rygg! Det sitter super!

Du vet väll att den är ställbar?
 
Sv: Tips på säkerhetsväst när man har stor byst

Rekomdenderar tipperary västen till 100%! Jag har inte samma problem som du men den västen passar alla kroppsformer, är riktigt reglerbar, mjukare och skönare än någon annan väst, snygg men tyvärr lite dyr. Helt klart värt det ändå!
 
Sv: Tips på säkerhetsväst när man har stor byst

Har 70- 75 e och 36-38 och har en racesafe.
Min har snörning och då kan man ju ställa den så den är rymlig på vissa ställen och tightare på andra :)
Funkar fint för mig.

Jag (som just nu håller på mest med galoppörer) har dock fått tipsat att man ska ha västen så nära som möjligt, typ endast linne och underställströja, sedan väst, sedan eventuella jackor osv. Sitter den inte tight så hjälper den inte så mkt heller. Är lite meckigt när det är kallt att klä av och på sig för att pilla med västen, men om det är det säkraste gör man ju gärna det.
 
Sv: Tips på säkerhetsväst när man har stor byst

Jag har storlek 38 på kläder och C-kupa. Jag har en racesafe, vuxen storlek m med normallång rygg! Det sitter super!

Du vet väll att den är ställbar?

Fråga; vad står det på lappen i en "vuxenstorlek" min är köpt på galoppbanans affär och på min står det inget annat än "flat" i strl...
 
Sv: Tips på säkerhetsväst när man har stor byst

Tack för tipsen allihopa, det blir nog en Rodney Powell :)
 
Sv: Tips på säkerhetsväst när man har stor byst

Jag har ungefär 38 i tröjor och 70-75 D eller E på bh, på mig sitter racesafe (storlek small) jättebra! Med snörningen kan jag ha den så den sitter nära hela vägen så att säga, annars brukar ofta säkerhetsvästar som passar brösten sitta löst över midjan... Men den sitter toppen hela vägen. Som bonus behövs ingen sport-bh när jag rider med väst :D
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 325
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 138
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 154
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp