Tips på vinterridskor

Thehitchhiker

Trådstartare
Jag behöver tips på vinterridskor. De ska vara såpass tåliga att man ska kunna utföra stallsysslor, och ska helst inte vara stövlar. Några tips?😊
En liten parentes: inga skor i "uggs-modell", om ni förstår vad jag menar. De tycker jag ser fruktansvärda och opraktiska ut...
 
Jag behöver tips på vinterridskor. De ska vara såpass tåliga att man ska kunna utföra stallsysslor, och ska helst inte vara stövlar. Några tips?😊
En liten parentes: inga skor i "uggs-modell", om ni förstår vad jag menar. De tycker jag ser fruktansvärda och opraktiska ut...
Jag har just Uggsvarianten är de är himla praktiska hittills😁. Enkla att bara stoppa foten i, varma, vattentäta och sköna att rida I. Definitivt prisvärda!
 
Ja det gör jag. Å andra sidan rider jag även i vanliga gympaskor🙈. Utan säkerhetsstigbyglar dessutom🙈. Inser att jag är ett väldigt dåligt säkerhetsföredöme😅.
Haha, har inga säkerhetsstigbyglar jag heller. Men har en gång blivit släpad efter en häst efter att ha ramlat av i gummistövlar utan klack och foten åkt igenom stigbygeln och fastnat. Det var INTE kul, så efter det är stigbyglar absolut lika med klack för min del. 😅
 
Haha, har inga säkerhetsstigbyglar jag heller. Men har en gång blivit släpad efter en häst efter att ha ramlat av i gummistövlar utan klack och foten åkt igenom stigbygeln och fastnat. Det var INTE kul, så efter det är stigbyglar absolut lika med klack för min del. 😅
En av mina ovanor när jag rider är att jag bara har tårna på stigbygeln. Har blivit släpad en gång när jag var liten. Riktigt otäckt!
 
Jag behöver tips på vinterridskor. De ska vara såpass tåliga att man ska kunna utföra stallsysslor, och ska helst inte vara stövlar. Några tips?😊
En liten parentes: inga skor i "uggs-modell", om ni förstår vad jag menar. De tycker jag ser fruktansvärda och opraktiska ut...
Jag har Mountain Horse Jodhpur som är fodrade. Supersköna! Har aldrig frusit i dem och jag är en riktig fryslort :) Såg att de ligger på 999:- men köpte mina på Gekås för 400-500:-
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 364
Senast: Buongusto
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 908
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 529
Senast: Buongusto
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
451
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hingstval 2024

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp