Bukefalos 28 år!

F

Flipper-4-life

Jag har en sköthäst som jag sköter nästan varje dag.
han står på en ridskola.
Har någon något tips på hur jag kan göra för att han ska tycka om mig mer och ha förtroende för mig?
Visst går det väll bra nu, men dt kan ju kanke bli bättre..

Ridskolan har ju inget med NH att göra men jag tycker det verkar vara bra "metoder"

Tacksom för svar!
 
Sv: Tips!!

Huvudsaken är att försöka vara en vän med hästen, ni är ett par, ni skall känna er som sammansvätsat stål. Umgås med honom, rykta, gosa, var mycket i hagen... gör saker som ni båda tycker är roligt. Allt handlar om kommunikation, du måste kunna läsa av hästens beteende och det bästa sättet att lära sig det på är att bara umgås med hästarna, försöka förstå dom och se saker ur deras perspektiv
 
Sv: Tips!!

Tack så mkt :)
I hagen får jag inte gå in, men resten ska jag tänka på!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 073
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
793
Senast: valy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 564
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp