Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allmän matthet inför start av tentaperiod imorgon. Tröstköpt Brämhults lemonad, frukt, parmesanchips och salta bilar för att överleva de kommande dagarna (eller ja, egentligen två veckorna men räknar inte med att förrådet räcker så länge). Till middag blir det pastasallad på färsk tortellini fylld med ricotta och spenat, till det serranoskinka, tryffelsalami och rusticosalami. För det är jag VÄRD.
 
Grattis, @Andromedae ! Vilken toppendag det låter som och jag kan bara instämma, livet efter 25 blir bara bättre och bättre.


Just nu sitter jag och dricker vin(smuttar men är ändå redan lite lätt i skallen, suck). I ugnen har jag jordärtskockor och kvartar av spetskål med citron, olivolja och vitlök, som jag tänker äta med torskrygg och något mer. Inspirationen och kreativiteten lär flöda här OMGÅENDE, för glaset är snart tomt. Livet är äntligen lite lättare efter en ganska tuff period och det är så förbannat skönt!

Jag hade förresten suktat efter spetskål i ugn helt galet länge och tyckt att 39kr/kg varit lite för mycket, men igår föll jag ändå till föga och köpte en liten, ynklig ekologisk. Så idag befann jag mig på Möllevångstorget vid stängning och råkade köpa tre till för en tia. Bara sådär. Dyr, inte så fin grön sparris köpte jag också för att balansera upp fyndkänslan lite.
 
Sambons mor och bror är på besök så vi firar mors dag lite i förtid :D

Ugnsbakad torskrygg panerad med ströbröd, persilja och salt som lagts ovanpå en röra av spenat, färskost, grädde, pepparrot och citron. Lite körsbärstomater åkte med precis i slutet så de skulle bli liiite varma. Pressad potatis till och för de lyxlirarna som inte ska jobba blev det även vitt vin.

Nu står det en rabarber och hallonpaj med vit choklad i ugnen som vi snart ska äta på vår miserabla balkong (alltså utsikten är fenomenal och kvällen är så fin - men det förtar lite av stämningen när balkongen är en lagringsplats för byggmaterial och skräp som inte kommit till tippen :o)
 
Bästa jordärtskockorna någonsin. De smakade tydligt saffran och var karamelliga i tonen utan att vara i närheten av brända och så hade de en tydlig, lite syrlig smak av kronärtskocka. Har mina smaklökar gått bananas eller brukar era jordärtskockor smaka såhär? Är jag full? Borde jag börja skriva om vin?
 
Nu står det en rabarber och hallonpaj med vit choklad i ugnen som vi snart ska äta på vår miserabla balkong (alltså utsikten är fenomenal och kvällen är så fin - men det förtar lite av stämningen när balkongen är en lagringsplats för byggmaterial och skräp som inte kommit till tippen :o)

Feel ya. Vi hade en jättefin balkong för tre år sedan. Massvis med växter, fint inrett och allmän flådighet.

Sedan dess har den typ inte städats och nuvarande status är därefter.
 
Grattis! Jag glömmer alltid att du är så himla ung!

Hursomhelst så blir livet bättre från 25. Jag vet inte riktigt när det vänder tillbaka och börjar bli sämre igen.
Någon, som jag vid tillfället bedömde som tillförlitlig, sa att det finns studier som visar att det liksom bara fortsätter bli bättre hela livet - att människor generellt rapporterar en ökande livskvalitet. Jag väljer att inte söka efter studier som motbevisar detta.
 
Någon, som jag vid tillfället bedömde som tillförlitlig, sa att det finns studier som visar att det liksom bara fortsätter bli bättre hela livet - att människor generellt rapporterar en ökande livskvalitet. Jag väljer att inte söka efter studier som motbevisar detta.
Enligt Agnes Wold är väl det åldersspann som motsvarar klimakteriet kvinnans lyckligaste tid?

(I den mån det stämmer på mig, beror det på att jag först nu har fattat vilken nytta man kan ha av lite ssri.)
 
Enligt Agnes Wold är väl det åldersspann som motsvarar klimakteriet kvinnans lyckligaste tid?

(I den mån det stämmer på mig, beror det på att jag först nu har fattat vilken nytta man kan ha av lite ssri.)
Så tvärtemot all rimlighet ska jag önska mig en lång tid av övergångsbesvär?

Kemisk glädje är också glädje, som vi brukar säga(ssri är bortkastat på mig, jag blir bara sömnlös).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 449
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Mat Ny tråd! Vad ätes och hur lagas det? Och givetvis lite socialt prat, ety det hör samman med mat.
100 101 102
Svar
2 038
· Visningar
107 546
Senast: Mineur
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 028
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 194
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp