Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Typ! Massa grädde och sprit är min uppfattning. Samt kalv och ostron. Överdåd som lägger sig som bomull kring hjärtat. Jag bara förutsätter att han kreerar egna saker?
Ja, jag kollade nu. Han ger ut kokböcker.

Det finns också budord på hans hemsida. Om en rätt känns fadd, ska man i första hand rädda den med fett - tex ankflott eller smör - i andra hand tillsätta en skvätt konjak. Jag tror att det här temat kommer att förändra denna mattråd i grunden!
 
Typ! Massa grädde och sprit är min uppfattning. Samt kalv och ostron. Överdåd som lägger sig som bomull kring hjärtat. Jag bara förutsätter att han kreerar egna saker?

Jag känner nog mer för ogrästema, faktiskt, med en nylig hjärtinfarkt inom familjen. Skulle kännas lite som att servera vit flugsvamp i en härlig stuvning ...:crazy:
 
Alltså allvarligt - jag gråter av skratt. :rofl:

Jag tror att jag njuter av att läsa vad ni åstadkommer i Edward Bloms härligt dödsbejakande anda och håller mig till att dränka ogräs i sprit .

Jag kommer nog också att hålla mig till spritdelen av hans matlagning (som vanligt då, min kökshylla ser ut som en bar :D). Min fetthaltsdepression tillåter inte stort fettintag för tillfället (dvs jag tycker jag är för fet).
 
Jag kommer nog också att hålla mig till spritdelen av hans matlagning (som vanligt då, min kökshylla ser ut som en bar :D). Min fetthaltsdepression tillåter inte stort fettintag för tillfället (dvs jag tycker jag är för fet).

Jag lider också av fetthaltsdepression av och till. En eländig åkomma som lille Edward verkar har klarat sig ifrån.

Sen hade jag aldrig hört talas om Aperol tidigare. Men nu måste jag testa snarast. På tal om sprit då. Vad blandar man den helst med enligt er?
 
Jag undrar hur kompatibel Edvard blom är med vegetarisk och vegansk mat? Får en kanske kompensera med sprit? :angel:
Det gör bara utmaningen än intressantare! Googla med fördel Edward Bloms kostcirkel.

Och finn - voila! - att de veganska grupperna "vit sparris", "punsch", "bönor" (illustrerat med kaffe och choklad) samt "vin, öl och destillat" har sina självklara platser! I övrigt är grupperna inte av vegetarisk och än mindre vegan natur.
 
Jag lider också av fetthaltsdepression av och till. En eländig åkomma som lille Edward verkar har klarat sig ifrån.

Sen hade jag aldrig hört talas om Aperol tidigare. Men nu måste jag testa snarast. På tal om sprit då. Vad blandar man den helst med enligt er?
Har du inte fått Aperol Spritz av min man?!? En fin dryck som matchar hans kläder så väl!
 
Det gör bara utmaningen än intressantare! Googla med fördel Edward Bloms kostcirkel.

Och finn - voila! - att de veganska grupperna "vit sparris", "punsch", "bönor" (illustrerat med kaffe och choklad) samt "vin, öl och destillat" har sina självklara platser! I övrigt är grupperna inte av vegetarisk och än mindre vegan natur.

Har vi inte tidigare bestämt att ostron och musslor är en grönsak? Eller var det i ett annat sammanhang den eminenta slutsatsen drogs?
 
Har du inte fått Aperol Spritz av min man?!? En fin dryck som matchar hans kläder så väl!

Jag tvingas svara "vet ej" på den frågan, vilket får mig att känna en viss skam över att jag bara häller i mig utan att notera vad. :o Men jag har serverats många godsaker av din man att jag omöjligt kan hålla ordning på alla. :)

Vad blandar man i?
 
Verkar vara det enda raka. Kanske kan jag lägga till lite extra bönor i form av kaffe och choklad utan att det hela urartar fullständigt.

p.s SÅG ni videon med Edward ovan på recept på "Bakfylleost" Jag mår faktiskt illa fortfarande. "Smält 1 kg ost i micron, rör i kvarvarande slattar av vitt vin och konjak, ät med sked." :crazy:

Helt fruktansvärt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 550
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Mat Ny tråd! Vad ätes och hur lagas det? Och givetvis lite socialt prat, ety det hör samman med mat.
100 101 102
Svar
2 038
· Visningar
107 851
Senast: Mineur
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 094
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 205
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp