Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lax i ugn täckt med ett mix av pumpakärnor, basilika och rapsolja med citron. Sallad gjord på kvarngryn med riven zucchini, överblivna gröna blad, sockerärtor, gurka, avocado, ärtskott och några körsbärstomater som jag fyndade i kylen.
 
Ikväll blir det panerad spätta, nypotatis, ärtor, dill, citron och färdiggjord västkuströra som sås. Kallt vitt vin till. Kan vara ngt av det godaste jag vet! Längtar!
 
Igår åt jag en väldigt god rökt skinka till keso till middag - men till kvällsfika med person på 1,78 blev det jordgubbar, honungsmelon och ett par skedar mango- och passionsfruktssorbet. Inte dumt, mina vänner, inte dumt.

Fick även massor av rabarber av en snäll kollega igår så nu jobbar jag på rabarberdricka.


Vad konstigt det blev med bilden nu, hoppas att det är OK :)
 
Igår åt jag en väldigt god rökt skinka till keso till middag - men till kvällsfika med person på 1,78 blev det jordgubbar, honungsmelon och ett par skedar mango- och passionsfruktssorbet. Inte dumt, mina vänner, inte dumt.

Fick även massor av rabarber av en snäll kollega igår så nu jobbar jag på rabarberdricka.


Vad konstigt det blev med bilden nu, hoppas att det är OK :)
Är inte 1,78 i minsta laget? MIN partner är 1,79. Det är ju nåt helt annat!

UNDERBAR rabarberdricka! Berätta allt om den!
 
Är inte 1,78 i minsta laget? MIN partner är 1,79. Det är ju nåt helt annat!

UNDERBAR rabarberdricka! Berätta allt om den!

Jo, visst. Hen får börja sträcka på sig lite mer! Men har faktiskt en ganska god hållning för sitt kön.

Jag tror faktiskt att rabarberdrickans första inkarnation som vi gjorde i Hunnebo för några år sedan har med den berömde Ernst att göra, dock hittar jag ingenting när jag googlar (@Hyacinth vet väl mer om vad hennes älskling pysslar med) - det kan ha varit någon annan tv-man också. Man tar liksom bara rabarber och (ekologisk) citron och gärna citronsyra om man råkar ha och skivar upp lite fritt och låter det hela dra i vatten i kylskåp eller liknande i ett par dagar. Jag tänker att jag skakar om det hela några gånger om dagen också. Sedan silar man och sötar / späder som man vill. Det blir ju inte lika stark smak som saft, eller så, men jag smakade lite imorse när den hade stått tolv timmar och det är ju absolut god och fräsch smak av både rabarber och citron.

Ryktena säger att den gör sig fantastiskt bra i drink med t.ex vaniljvodka. Jag gillar rabarber ihop med jordgubb och tänker att man kanske kan blitza lite frysta jordgubbar med sådan här dricka till en slushig drink som toppas upp med t.ex bubbelvatten!
 
Smygäter BARNETS lördagsgodis. GOD MOR.
Heja dig! Du räddar det stackars BARNET från den vita drogen, alltså den bästa sortens MODER.

(Hörde annars på radio att brunt kokain aldrig varit så billigt som nu så det kanske du ska köpa som kompensation? Det är ju inte lika farligt som den vita drogen samt en vettig investering på sikt om ni vill sälja av när marknaden vänder)
 
Heja dig! Du räddar det stackars BARNET från den vita drogen, alltså den bästa sortens MODER.

(Hörde annars på radio att brunt kokain aldrig varit så billigt som nu så det kanske du ska köpa som kompensation? Det är ju inte lika farligt som den vita drogen samt en vettig investering på sikt om ni vill sälja av när marknaden vänder)

Jag gillar hur du tänker. Och absolut, måste rädda AVKOMMORNA från sockerrus och hallisar. Lätt att få könisar om man är slav under sockret.

Packar påse ärtor åt AVKOMMORNA. I kärlekens tecken. Även gjort belugabolognese till inatt och imorgon.
 
Taco/swaco/*aco från lokala icabutikens världshylla :D

Barnen är nöjda! Jag ska tröstdricka en öl för att miniatyrerna inte har något godis som jag kan äta upp och kvala in till rollen som en God mor!
 
Heja dig! Du räddar det stackars BARNET från den vita drogen, alltså den bästa sortens MODER.

(Hörde annars på radio att brunt kokain aldrig varit så billigt som nu så det kanske du ska köpa som kompensation? Det är ju inte lika farligt som den vita drogen samt en vettig investering på sikt om ni vill sälja av när marknaden vänder)

Funderar på hur långt bäst före-datum kokain har. Så att det inte blir dåligt innan det går att sälja igen. :idea:
 
Funderar på hur långt bäst före-datum kokain har. Så att det inte blir dåligt innan det går att sälja igen. :idea:
Du kanske kan googla på jobbdatorn?! Sen får en ju också fundera på om sista förbrukningsdatum är långt senare än bäst före och om det i så fall blir en ekonomisk förlust om en behöver sänka priset?

Måste vara asjobbigt att vara knarkkung alltså med så många frågor och mördande konkurrens :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
11 862
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
330
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 132
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 113
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp