Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kanske kan googla på jobbdatorn?! Sen får en ju också fundera på om sista förbrukningsdatum är långt senare än bäst före och om det i så fall blir en ekonomisk förlust om en behöver sänka priset?

Måste vara asjobbigt att vara knarkkung alltså med så många frågor och mördande konkurrens :(

Ja, de måste bli nerringda hela tiden! Tyvärr är Google blockat (!) på jobbdatorn, men jag kan ju dra ner på Reeperbahn om nån timme och fråga runt lite. :)
 
Åt matlåda i stallet; röd quinoa med diverse grön- och gulsaker (gröna: broccoli, rucola och salladslök, gula: zucchini och paprika). Very fancy dressing av naturell sojayoghurt, veganmajo, paprikapulver, svartpeppar, chiliflingor och - håll i er nu - ketchup! Originalet kommer från min mor och kallas ketchupsås. Blir inte pråligare än så asså. :laugh:

Till efterrätt åt jag torkad ananas och tänkte osökt på @Petruska, och på annan torkad frukt jag skall inhandla strax. Kanske slår på stort och köper jäveldyra, jävelgoda Medjool-dadlar.
 
Åt matlåda i stallet; röd quinoa med diverse grön- och gulsaker (gröna: broccoli, rucola och salladslök, gula: zucchini och paprika). Very fancy dressing av naturell sojayoghurt, veganmajo, paprikapulver, svartpeppar, chiliflingor och - håll i er nu - ketchup! Originalet kommer från min mor och kallas ketchupsås. Blir inte pråligare än så asså. :laugh:

Till efterrätt åt jag torkad ananas och tänkte osökt på @Petruska, och på annan torkad frukt jag skall inhandla strax. Kanske slår på stort och köper jäveldyra, jävelgoda Medjool-dadlar.

Djävulsdadlar? :p :rofl:

Jag köper torkad ananas som är helt osötad från Holland&Barrett och de är vansinnigt goda :d Halvmjuka och lite syrliga :up:
 
Djävulsdadlar? :p:rofl:

Jag köper torkad ananas som är helt osötad från Holland&Barrett och de är vansinnigt goda :d Halvmjuka och lite syrliga :up:

Alltså just de här dadlarna ser rätt oaptitliga ut, mörkbruna och mjuka. Men de är så löjligt goda! :love: Kostar dock 23€/kg...
Återkommer med bild i kväll. :D

Vet inte riktigt vilket märke det var på ananasen, kanske t o m butikens egna. Påsen kaaanske redan är tom... :angel:
 
Gjorde rispappers-/vårrullar igår :love:. Fyllningen bestod av confiterad och uppstekt anka, gurkstavar, sallad av snabbsyltad vårlök och gurktärningar, saltkramad spetskål och en sojadressing med riven ingefära. Herregud så gott och fräscht! Hädanefter vill jag bara äta saker inrullade i rispapper :D.
 
Blev sugen på a little something. Kreativ som jag är uppfann jag på fri hand riktigt goda RABARBERPLÄTTAR.

Kommer bara KRIGET vid rätt årstid kommer jag att klara mig finfint. Även min perenna salladscikoria växer så det knakar.

Känns helt okej att sakta avancera från ogräs till kulturväxter i maten när jag är på landet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
11 858
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
330
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 132
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 113
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp