Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu undrar jag om nån skojar med oss? :eek: Igår svarade och citerade jag @Anna , men det stod @Petruska angivet i quoten. Idag har jag fått en notis om att jag är taggad, och nu har jag läst hela inlägget sjuttioarton gånger och ändå ser jag bara att @Petruska är taggad så som ni ser här ovan. Men klickar man på @Petruska , så kommer min profil upp? Wtf liksom? :rofl:

Jaja, blandade ihop nicken på de som svarat... *just kill me* :p
 
Jag blev bjuden på en raw-lunch idag och...öh...jag blev väl inte överförtjust. Det var en lasagne gjord på alger och tomatröra och avocado och en väldans massa saker, det var ingen större smaksensation sådär, eller rättare sagt det var en väldans massa smaker som liksom inte gifte sig. Och jag saknade textur.

Kvällsmat, en egen pytt på kokt blomkål, potatis, choritzo, bacon, purjo, gul lök och färska kokta rödbetor till det + bregott havssalt ovanpå betorna + keso på tallriken.
 
Jaha! Du sjabblade själv? Jag trodde bukemaskineriet hade något fel som var trasigt!

Mea culpa...taggade först dig sedan Petruska för jag insåg att det var hen jag refererade till... skyller på värme (egentligen inte, varit skönt här idag), sprit (egentligen inte, cider med 0,7%) och trötthet (vilket kan stämma, kissarna startade tredje världskriget i min säng kl 3 på morgonen och kunde inte somna om).
 
Igår gjorde jag tortillapizza igen. Så himla gott, praktiskt, billigt och förhållandevis nyttigt. Inget tjusigt på, bara en röra på färska tomater och vitlök, rökt skinka, riven ost och oliver. Hade gärna velat ha lite burkchampinjoner men orkade verkligen inte ta omvägen om Coop Forum på väg från jobbet bara för att köpa burksvamp.

Fel inlägg, men juicen heter vita-nåt:D
 
Ja, Vita-nåt (får bara upp Vitae-Pro i huvudet men det är ju fel...), det är den jag har köpt på Lidl och gillar :) Kostar typ sex spänn, som hittat.
Vitafit?
li00614-500x500.jpg
 
Fram med era bästa chilirecept!

Om någon vecka kommer min skörd på landet att bestå av 5% tomater, 15% bönor av olika sorter och 80% chili av många sorter. Lite physalis som bonus.

Chili, alltså.Jag som inte ens riktigt älskar chili. :p
 
Grattis, Linus! Fick han också smaka eller hade han en egen meny?

Enklast möjliga kvällsmat här - vegetarisk pizza och kall öl vid byns hamnkrog. Men det var gott och med trevligt sällskap. :)
 
Det var det haftigaste slakteri vi hittade i dag ... inte hade de nagot lamm, men jag kopte en flank stek och 8 ox kotor till hundarna for 50 kronor.:D Dit aker vi definitivt igen!
 
@athena_arabians Det var i Norberg. De har egentligen inte en gardsbutik, som det i Tolvsbo eller i Hallstahammar och saljer tydligen mest till storre forbrukare, men saljer aven i mindre kvantiteter om det finns hemma. Han tog 2 kr. for kotorna:p Flanksteken kostade 48 kr. Vilket jag tyckte var ett utmarkt pris.:)
 
Middag idag; dillstuvad potatis och extrarökt smäländskt isterband, inlagda rödbetor. Jag lagade till en beställning av min gamla mamma, annars hade jag möjligtvis ätit något mindre värmepåfrestande i tilllagningsväg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
11 490
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 122
Senast: Mirtai
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
16 173
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 587
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp