Bukefalos 28 år!

Tjej och hundägare?

Sv: Tjej och hundägare?

Hur mycket funderade du över hundens storlek när du skulle köpa hund??
Inget nästan, det enda jag visste var att jag inte ville ha ngn "knähund"

La du någon gång in aspekten att den måste se lite
respektingivande ut??

Nope! Jag föll dessutom för den minsta valpen i kullen.
Däremot så lärde jag honom snabbt att skälla på kommando
som jag använder mig utav om det kommer ngn skummis :D
"Sablar ser skummisen.. Sablar väser fram "Skall" ur mungipan..
Hugo låter som en livsfarlig jycke & skummisen försvinner"


Uteslöt du på något sätt små hundar just för att de inte skulle avskräcka en eventuell våldsman??
Näe, utan för att jag ville ha hund.. inte katt :devil: ;)
 
Sv: Tjej och hundägare?

glee skrev:
Jag fick en bok häromdagen, i den står det att tysk jaktterrier är en besvärlig hund. :p

Besvärlig är den inte. Men den kräver sin ägare!
Inget man skaffar om man inte tänkt aktivera hunden MASSOR.
 
Sv: Tjej och hundägare?

Jag bor på landet, och det kommer en del konstiga människor förbi huset ibland, så min hund är vald pga av sin storlek och sitt utseende. Han är Rottweiler/Dobermann, ganska stor och kraftig.

Det verkar som det fungerar ute hos mig, för det kommer nästan aldrig någon jag inte känner längre, jag har ju hunden lös på gården jämt och han ser ju lite stöddig ut så.... Det folk inte vet är att han är världens sämsta vakthund, skulle någon komma in skulle han förmodligen slicka dem tills de ber om nåd... :smirk:

Inne i stan däremot fungerar det inte, han drar till sig folk som en sockerbit drar flugor! Tom hundrädda gamla damer har suttit på trottoarkanten och kelat med min luns..... :angel: och han bara njuter.... Ibland kan man ju få något gott, tex korv!

Men framför allt är han min bebis och även om han vore en lite tuss på ett halvkilo skulle jag älska honom!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 134
Senast: Migo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 057
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 797
Senast: Sesca
·
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar...
2
Svar
29
· Visningar
2 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Bilsätesskydd
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp