Tjejer och smink

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jillybean

Trådstartare
Jaha, da har det borjats da :smirk: Em kom forra veckan och ville ha tillstand att sminka sig. Hon fyllde 12 i februari och borjade 7:an nu i host, Junior High minsann :bump:

Jag skickade upp henne till badrummet med en ask ogonskugga, rouge, lappglans, kajalpenna, puder och mascara, mest for att se vad hon skulle hitta pa med det. Jag blev bade forvanad och glad nar hon kom ned till koket 10 minuter senare och hade bara lagt pa lite diskret ogonskugga, aningens mascara och lappglans.

Sa nu har min lilla tjej tagit ytterligare ett steg mot vuxenvarlden...

Nar borjade ni sminka er till vardags? Jag var 15. Nar borjade era barn med smink? Var tycker ni gransen gar for barn som sminkar sig till vardags?
 
Sv: Tjejer och smink

Ja är ju i och för sig inte så gamal men svarar ändå...

Jag började sminka mig när jag var 11, 5e klass. Sen slutade jag i 8an för jag blev för lat. Så nu sminkar jag mig bara till fest, och har så gjort sen åttan då. Är 18 nu.
 
Sv: Tjejer och smink

Jag borjade nog i 6:an lite smatt. Pa riktigt blev det val nar jag borjade i 7:an. Sminkade mej religiost varje dag tills sista aret pa gymansiet, da orkade jag liksom inte bry mej mer...eller om det var sa att jag fick battre sjalvfortroende kanske.
Hur som helst sa slappnade jag av lite mer och sminkade mej inte lika mycket och ofta.

Jag tycker att 12-13 ar en bra grans....tidigare tycker jag ar lite val tidigt, men det ar sjalvklart att det ar fran individ till individ ocksa.
 
Sv: Tjejer och smink

maskara i åk 6, sen ökade på, använder då som nu 98% av året smink. Kan inte gå ut utan kajal, ögonskugga och maskara!

Jag fyller 20 snart.
 
Sv: Tjejer och smink

Jag e 16 år, har sminkat mig daglien sedan 5-6klass.

Först började jag emd lite lite, men med tiden har det blivit mre och nu allt mindre..
 
Sv: Tjejer och smink

När jag var tolv sminkade jag mig 2-3 gånger i veckan.
I åttan började jag sminka mig varje dag till skolan.
Går i nian nu, sminkar mig varje skoldag, om dte inte nu är så att jag verkligen inte orkar.

Här används mascara.
 
Sv: Tjejer och smink

Började med lite mascara när jag gick tvåan, tror jag, på gymnasiet. sminkar mig lite då och då.
 
Sv: Tjejer och smink

Jag tror jag var runt 13, när man började sjuan.

Har samma "problem" här hemma nu, äldsta flickan (snart 10) nämner då och då att vissa klasskamrater ha börjat sminka sej...

Jasså? Jaha... säger jag då och låtsas oförstående till vad hon menar :D ;)

Tycker själv det är för tidigt, att det är lämpligt kanske från tolv och uppåt.

Förut var det enklare, då hade skola sagt ifrån om smink.
 
Sv: Tjejer och smink

:bow: Numera sminkar jag mig endast om vi ska pa nagon storre tillstallning typ brollop eller dyl.

Jag kanske ar overdrivet petig med mina tjejer, t.ex. sa fick hon inte ta hal i oronen forran hon var 10, den yngsta ar 7 och vill ta hal nu men hon far vackert vanta tre ar till. Den aldsta vill nu ocksa bleka slingor eller farga haret men det far hon inte. Dels tycker jag det ar otackt med kemikalierna och dels sa tycker jag hon ar for ung, om det blir misslyckat eller inte som hon forvantat sig sa vet jag att hon kommer att ta det hart och det ar jobbigt nog att vara snart-tonaring utan att behova ha har som man vantrivs med ocksa.
 
Sv: Tjejer och smink

Ja, jag vill också vänta med hål i öronen. Många småttingar har redan hål i öronen och vår 3-åring vill också ha det. Himla opraktiskt att ha örhängen när man leker vilt så jag vägrar.

Det är gräsligt att se vilka kläder en del småbarn har. Rena porrklädseln. Barnen är 5-6 år!

Varför????
 
Sv: Tjejer och smink

Visst ar det laskigt nar man ser 5,6-aringar utkladda till Britney Spears? Eller manadsgamla bebisar med hal i oronen? helt obegripligt...
 
Sv: Tjejer och smink

Jag var tio. Blev mobbad för att jag alltid är röd i ansiktet.(genomskinlig hud? )
Använder underlagscreme o puder till vardags.
 
Sv: Tjejer och smink

Har heller aldrig börjat.Och jag har helelr aldrig riktigt förstått poängen.Varför måste man ta på sig en mask för att våga visa sig ute bland folk :confused:
(när det finns pappåsar att dra över huvudet om det är för illa :rofl: )
 
Sv: Tjejer och smink

Jillybean skrev:
Nar borjade ni sminka er till vardags? Jag var 15. Nar borjade era barn med smink? Var tycker ni gransen gar for barn som sminkar sig till vardags?
Till vardags... jag tror jag var 13-14. Jag hade mycket akne så egentligen var nog sminket mest till för att dölja detta. :crazy: Har inga egna barn, men typ från 12-13 år och uppåt är väl okej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Ja det ar ju svart nar det ar varmt och saret ar pa ett stalle dar det inte luftas. Det ser fint ut, men vatskar lite precis i vecket...
Svar
5
· Visningar
6 930
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Hej! Jag behover lite rad angaende min jobbsituation: Jag har idag ett hyfsat bra jobb inom en branch som jag vill ha en framtid...
Svar
10
· Visningar
1 802
Senast: cucoomber
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 312
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund Lite drygt tva manader efter att vi avlivade var forra hund skaffade vi en ny hund. Vi fick hem honom i mitten av februari och han var...
Svar
16
· Visningar
1 878
Senast: Ravishing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp