Bukefalos 28 år!

Tjock om magen

Sv: Tjock om magen

Hundar trivs ju bra med att gå i koppel så varför skulle inte en katt det? Vet många katter som trivs med det.
Vilket fruktansvärt korkat uttalande. Jag hoppas att du inte tar illa upp men läs igenom det där uttalandet en gång till.

Jag säger bara:
Ta upp en bok, läs om de olika djuren så ska du se att de har HELT olika värderingar, levnadssätt och behov. De har därav också en helt annan relation till människan. De är OLIKA djur.
 
Sv: Tjock om magen

Så en katt måste få ströva fritt? Det är ju illa att så många bor så olägligt till då... Det är väldigt få ställen jag skulle vilja släppa ut mina katter fritt på kan jag ju säga, jag är rädd om mina katter och vill inte att de ska ligga och vrida sig av smärtor sista stunden i livet.

Problemet med hemlösingar skulle antagligen bli mycket större då om folk inte kastrerade sina katter.

Jag vet massor med folk som går ut och går med sina katter i koppel och katterna lider inte utav det. Du känner ingen som går ut med katten i sele och koppel?!
 
Sv: Tjock om magen

Båda mina går gärna ut i sele och koppel, och vi möter flera i närheten på promenaden som gör likadant med sina! Det funkar jättebra, det är en vanesak. Elsa älskade kopplet från början, och Elvis vande sig med tiden. För oss är det en säkerhetsfråga, då vi vill låta katterna komma ut och uppleva lite samtidigt som vi inte vill släppa dem, då det finns både bilväg och väldigt många andra katter i området.
 
Sv: Tjock om magen

Vilket fruktansvärt korkat uttalande. Jag hoppas att du inte tar illa upp men läs igenom det där uttalandet en gång till.

Jag säger bara:
Ta upp en bok, läs om de olika djuren så ska du se att de har HELT olika värderingar, levnadssätt och behov. De har därav också en helt annan relation till människan. De är OLIKA djur.

Då säger jag, prova på det någon gång. Alla katter jag har haft har gått att vänja vid sele och koppelpromenader så även om katt och hund är olika arter innebär det inte att det inte går att få dem att göra likartade saker.

En kattpromenad är dock av helt annan typ än en hundpromenad för under en hundpromenad styr ägaren (i bästa fall) men under en kattpromenad följer ägaren efter katten. ;)

Teori och praktik är ibland helt olika saker. ;)

Det finns tom. de som kör agility med katter och som dresserar dem med klicker. Något som många trodde var omöjligt pga. "kattens natur" tidigare... något som iofs många fortfarande tror är omöjligt.
 
Sv: Tjock om magen

Precis! Då är det ju i allra högsta grad att ta sitt ansvar för djuret. TS verkar ju tycka att det är ett lidande för katten (?)...
 
Sv: Tjock om magen

Så en katt måste få ströva fritt? Det är ju illa att så många bor så olägligt till då... Det är väldigt få ställen jag skulle vilja släppa ut mina katter fritt på kan jag ju säga, jag är rädd om mina katter och vill inte att de ska ligga och vrida sig av smärtor sista stunden i livet.

Jag funderar allvarligt på om du läser vad jag skriver. detta tänker jag inte ens svara på igen.

Jag vet massor med folk som går ut och går med sina katter i koppel och katterna lider inte utav det. Du känner ingen som går ut med katten i sele och koppel?!
Hur vet du det? Så katter lider inte av sånt som folk utsätter dom för bara för att det är så vanligt??
 
Sv: Tjock om magen

Då säger jag, prova på det någon gång. Alla katter jag har haft har gått att vänja vid sele och koppelpromenader så även om katt och hund är olika arter innebär det inte att det inte går att få dem att göra likartade saker.

En kattpromenad är dock av helt annan typ än en hundpromenad för under en hundpromenad styr ägaren (i bästa fall) men under en kattpromenad följer ägaren efter katten.

Teori och praktik är ibland helt olika saker.

Det finns tom. de som kör agility med katter och som dresserar dem med klicker. Något som många trodde var omöjligt pga. "kattens natur" tidigare... något som iofs många fortfarande tror är omöjligt.
Jag har ingen anledning att ha koppel på mina katter. Mer än de gånger jag haft med henne i bilen och rastat ute på tillfälliga platser.

Ang. deras intelligens är detta något helt annat än deras natur. Jag tycker att det är otroligt korkat att påstå att katter är ointelligenta och inte går att dressera. Alla varelser lär sig saker i livet. Det gäller bara för oss att veta hur man ska gå tillväga med just det djuret för att lättast utnyttja dess naturliga tillvägagåenden. För det är inte svårare än så när man dresserar djur - och människor.

Fö. behöver man ingen klicker. ;) Jag dresserade grannkatten redan som barn och då hade jag inte ens någon aning om att det existerade.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska ringa veterinär och boka tid imorgon för kontroll men tänkte kolla här först. Kanske bara jag som är lite nojig. Min bostonterrier...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 798
Senast: Diabetikern
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 498
Senast: Blyger
·
Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 810
Senast: MJLee
·
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
555
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp