Tjuvridning!

Det finns tyvärr en del föräldrar som inte heller begriper varför det inte är okej för deras barn att rida lite på hästarna, som bara går i hagen. Skulle man stöta på en sådan förälder så får man försöka andas djupt tre gånger och sen fråga om de tycker att det är lika okej om okända människor kliver in och lånar deras bil eller cykel utan lov?

Får mig att tänka på när jag var tonåring och ute och gick med en ettårig russhingst. Vi träffar en pappa med en liten flicka som får klappa på hästen. Plötsligt lyfter han upp dottern och ska sätta henne på åringen och förstår inte alls varför jag gallskriker:banghead:
Jag fick honom nog aldrig att begripa det olämpliga i hans beteende men jag bad honom prata me dden vuxne som ägde åringen och fråga om det var okej, vilket han förstås aldrig gjorde.
 
Tack för alla tips! :) Jag har sett att dessa tjejer kom tillbaka och då pratade jag med dom. Jag sa att det vart riskfyllt för både de och mina hästar att bli ridna på i hagen och jag har inte sett de runt mitt hus sen dess..

För att förhindra att detta händer igen så har jag satt upp lappar vid staketet. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 313
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 734
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 158
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp