Tokiga annonseringar

Ingen konstig annons men jag brukar ibland annonsera ut saker (typ urvuxna barnkläder, prylar m.m.) på en lokal köp&sälj sida på Facebook. Sakerna är ofta mycket billiga - typ 30-50 kr och så. Jag får seriöst tuppjuck på alla människor som då svarar på annonsen att de vill köpa och sen när man tar konversation via PM så undrar de om man kan komma med varan till dem alt. mötas upp någonstans närmare dem osv. O_o
Alltså, ska de köpa en sak som jag säljer för 30 kr och sen också få det hemlevererat? Nä, där går tamejtusan min gräns! :mad::mad::rage:
Jag brukar fråga om säljaren har vägarna förbi åt mitt håll/halvvägs, men hämtar annars hos säljaren utan vidare diskussioner.
Möter även upp köpare om jag som säljare ändå ska åt dennes håll.
 
Jag brukar fråga om säljaren har vägarna förbi åt mitt håll/halvvägs, men hämtar annars hos säljaren utan vidare diskussioner.
Möter även upp köpare om jag som säljare ändå ska åt dennes håll.

Så kan man ju göra men det är ju som sagt en lokal grupp och jag bor bara några km från centrum (där många vill mötas upp) så det är ju inga jätteavstånd vi pratar om.
Det som stör mig är ju att man på något sätt räknar med att säljaren ska frakta saker till en. Många är inte alls intresserade av att komma hit och hämta utan om man säger att man inte har möjlighet att möta upp så avstår de hellre köp.
 
"Nu söker vi nya medarbetare som är målinriktade och framåt.
Vill du jobba hemifrån med ett grymt Team.?
Jobba över telefon med hjälp av sociala medier?
Bestämma dina egna tider?
Jobba vart du vill?
Bara tjäna extra pengar?
Jobba heltid hemifrån.?
Svarar du Ja på några av dom frågorna är det dig vi söker.
Vill du veta mer så pm mig för mer information.
Har inget effekt sexuellatjänster att göra.
1f642.png
"

Så mycket frågor, så lite svarO_o
 
Att göra tvärtom är att göra motsatsen till något annat.
Att göra tvärt om är att från att röra sig i en riktning vända tvärt och fortsätta åt andra hållet. Man marscherar framåt och tvärvänder för att marschera åt andra hållet.

Då gör man ju helt om. Tvärt om har jag inte hört användas på det viset tidigare.
 
Såg precis den här annonsen, det verkade inte va ett skämt

"Är det någon som har spelet "finns i sjön"?

Ha ha!! Det måste ju vara ett skämt eller någon som gjort om det lätta spelet till ett brädspel men vi inte vet om det för vi alltid har spelat det "gamla"?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den 14 maj för tio år sedan, 1996, lade jag upp mina första web-sidor på internet. Jag tycker att det kunde vara kul att uppmärksamma...
Svar
13
· Visningar
11 914
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp