Tokiga annonseringar

Klart det är en spindel. En hamster är ju söt, så den vill man behålla. Men en spindel vill man ha ut ur huset så fort som möjligt. Om man då kan få en utomstående person att hämta krypet och dessutom betala för det, då har man verkligen lyckats! :up:
Därför säljer man den även dold av någon fjompig lite sak som drar uppmärksamheten från spindeln, så när köpet är genomför och man kommer hem har man monstret med sig! :eek:
 
"Skötsam kille född 75 söker boende i ----- till hösten då studierna startar. Allt är av intresse"

Har inte killen blivit en man vid 42 års ålder? :confused: Ung i sinnet i varje fall eftersom han ska gå i skolan och att dessutom inte är han själv som annonserar :D:p
 
"Skötsam kille född 75 söker boende i ----- till hösten då studierna startar. Allt är av intresse"

Har inte killen blivit en man vid 42 års ålder? :confused: Ung i sinnet i varje fall eftersom han ska gå i skolan och att dessutom inte är han själv som annonserar :D:p
Folkhögskola?
 
"Skötsam kille född 75 söker boende i ----- till hösten då studierna startar. Allt är av intresse"

Har inte killen blivit en man vid 42 års ålder? :confused: Ung i sinnet i varje fall eftersom han ska gå i skolan och att dessutom inte är han själv som annonserar :D:p

Nej, jag tycker inte att det där är en konstig annons.

Det är många medelålders människor som beskriver sig som tjej respektive kille (även om jag håller med dig i sak).
Att studera när man är medelålders är väl inte heller så konstigt?
Det står inte "ska gå i skolan". Det står att studierna börjar.
Ordet "studier" får mig snarare att associera till högskolestudier och det är ju i och för sig många som studerar på högskola och universitet direkt efter gymnasiet, men knappast konstigt för en drygt 40-åring.

Har han inte skrivit annonsen själv? Hur framkommer det?
 
Nej, jag tycker inte att det där är en konstig annons.

Det är många medelålders människor som beskriver sig som tjej respektive kille (även om jag håller med dig i sak).
Att studera när man är medelålders är väl inte heller så konstigt?
Det står inte "ska gå i skolan". Det står att studierna börjar.
Ordet "studier" får mig snarare att associera till högskolestudier och det är ju i och för sig många som studerar på högskola och universitet direkt efter gymnasiet, men knappast konstigt för en drygt 40-åring.

Har han inte skrivit annonsen själv? Hur framkommer det?

Det var en annons på Facebook där användaren var en kvinna. Givetvis kan man studera när man blir äldre, men det var väl alla smågrejer tillsammans med att det inte var personen själv som sökte som gjorde att jag tyckte den var udda.
 
Sålde en spegel på blocket, en kille hör av sig och ska pruta massor på redan billigt pris och skriver att jag ska skicka min adress för han ska åka nu... jag sa nej tack och sa att den var såld (fick konstiga vibbar så ville inte ha hem den personen) får svar "jävla din fula spegel!!" Hahahaha :up: :laugh:
 
söt häst säljes 6 år. Vi har haft den i 1.5 år och under den tiden ridit in den. Den är inte utbildad.

Eh... är det ofta man säljer en FUL häst, eller vänta... det är kanske det man gör, för att behålla den söta själv.

och... Ridit in hästen under 1.5 år, men inte utbildat den... eh?... hmmm... vad har man då gjort? Är inte inridning en FORM av utbildning? eller är det a la indianstyle. Hoppa upp o Yihaaaaaa! - inriden.
 
söt häst säljes 6 år. Vi har haft den i 1.5 år och under den tiden ridit in den. Den är inte utbildad.

Eh... är det ofta man säljer en FUL häst, eller vänta... det är kanske det man gör, för att behålla den söta själv.

och... Ridit in hästen under 1.5 år, men inte utbildat den... eh?... hmmm... vad har man då gjort? Är inte inridning en FORM av utbildning? eller är det a la indianstyle. Hoppa upp o Yihaaaaaa! - inriden.

Den är kanske inriden och kan grundläggande hjälper men inte mer än så, dvs inte utbildad så den kan flytta för skänkeln, skolorna, bak-och framdelsvändning, enkelt byte mm.

Jag skulle tolka de som att de ridit men antagligen mest ut i skogen eller harvat runt på banan då och då.
 
Ingen konstig annons men jag brukar ibland annonsera ut saker (typ urvuxna barnkläder, prylar m.m.) på en lokal köp&sälj sida på Facebook. Sakerna är ofta mycket billiga - typ 30-50 kr och så. Jag får seriöst tuppjuck på alla människor som då svarar på annonsen att de vill köpa och sen när man tar konversation via PM så undrar de om man kan komma med varan till dem alt. mötas upp någonstans närmare dem osv. O_o
Alltså, ska de köpa en sak som jag säljer för 30 kr och sen också få det hemlevererat? Nä, där går tamejtusan min gräns! :mad::mad::rage:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den 14 maj för tio år sedan, 1996, lade jag upp mina första web-sidor på internet. Jag tycker att det kunde vara kul att uppmärksamma...
Svar
13
· Visningar
11 914
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp