Tokiga annonseringar

Såklart, men jag tänker att har man råd att lägga 15000 på hyra så har man nog råd att spara ihop till kontantinsatsen efter några år. OM man nu vill bo kvar i Stockholm. Bostadsköerna är också vansinniga så vill man ha lägenhet utan att betala vansinniga hyresavgifter så ska man antingen ha bra kontakter eller köpa eget.

Problemet är att man måste bo någonstans under tiden. Och då har man ingen möjlighet att spara och så hamnar man i en ond cirkel.
 
Såklart, men jag tänker att har man råd att lägga 15000 på hyra så har man nog råd att spara ihop till kontantinsatsen efter några år. OM man nu vill bo kvar i Stockholm. Bostadsköerna är också vansinniga så vill man ha lägenhet utan att betala vansinniga hyresavgifter så ska man antingen ha bra kontakter eller köpa eget.
Och var bor man under tiden tänker du?
 
Och var bor man under tiden tänker du?
Ifall jag varit i den situationen så hade jag hyrt ett rum under tiden. Det är svindyrt det med, men kostar sällan 15000. Aldrig att jag hade lagt så mycket pengar på en lägenhetshyra.
Sen hade jag ställt mig i någon privat bostadskö, där går det ofta betydligt fortare (2-4 år istället för 12).
 
Ifall jag varit i den situationen så hade jag hyrt ett rum under tiden. Det är svindyrt det med, men kostar sällan 15000. Aldrig att jag hade lagt så mycket pengar på en lägenhetshyra.
Sen hade jag ställt mig i någon privat bostadskö, där går det ofta betydligt fortare (2-4 år istället för 12).

Jag tror att man gör det ganska lätt för sig om man tror att alla har valmöjligheter. Det är nog få personer som betalar 15000 för en minimal lägenhet om de har andra möjligheter.
 
Ifall jag varit i den situationen så hade jag hyrt ett rum under tiden. Det är svindyrt det med, men kostar sällan 15000. Aldrig att jag hade lagt så mycket pengar på en lägenhetshyra.
Sen hade jag ställt mig i någon privat bostadskö, där går det ofta betydligt fortare (2-4 år istället för 12).
Vissa personer har väldigt få val när det gäller bostad i Stockholm. Du förutsätter att alla har lika lätt att få ett rum som du har. Du förutsätter att det är en enda person som ska bo i lägenheten och således ryms i ett rum.

Ge gärna en länk till de privata bostadsköerna där man får en lägenhet på två år i Stockholm. Låter ju helt sagolikt bra.
 
Vissa personer har väldigt få val när det gäller bostad i Stockholm. Du förutsätter att alla har lika lätt att få ett rum som du har. Du förutsätter att det är en enda person som ska bo i lägenheten och således ryms i ett rum.

Ge gärna en länk till de privata bostadsköerna där man får en lägenhet på två år i Stockholm. Låter ju helt sagolikt bra.
Vart står det att jag förutsätter att alla kan göra som jag? Jag skriver ju tydligt och klart att ifall JAG varit i den situationen så hade JAG gjort på det viset.
Jag är ju inte dum i huvudet, klart jag fattar att folk har olika förutsättningar. Oavsett så tycker jag att 15000 för en LITEN två i Rinkeby är riktigt sjukt!
 
Ifall jag varit i den situationen så hade jag hyrt ett rum under tiden. Det är svindyrt det med, men kostar sällan 15000. Aldrig att jag hade lagt så mycket pengar på en lägenhetshyra.
Sen hade jag ställt mig i någon privat bostadskö, där går det ofta betydligt fortare (2-4 år istället för 12).
Hyresmarknaden existerar knappt i Stockholm längre, åtminstone om man inte har en lägenhet sedan lång tid tillbaka.
Grejen är att ett litet attefallshus eller till och med friggebod kan kosta mellan 8-10 000 i andrahandshyra i Stockholm. Det är snarare regel än undantag. Ett rum i Brandbergen kostar 5000 att hyra.
Bankerna har blivit hårdare på lån. Man måste ha förhållandevis bra inkomst för att överhuvudtaget få lån. Och det förutsätter dessutom att man har till kontantinsatsen. De är få bostäder, om ens några i Stockholm med omnejd som kostar under miljonen.

Kan säga att vi själva betalar ca 3500 i månaden i räntor för vårt hus.
Sen tillkommer ju naturligtvis amortering och driften, men ändå. Vi bor billigare på 145 kvm med hyggligt stor tomt jämfört med om man skulle hyra något.
 
Ursäkta en blondin.... var var det roliga i det*? Knapphändig info, men kanske en ledtråd till att säljaren gärna vill ha dem till samma ägare? Gillar man den ena kanske man gillar den andra också iom att de är helsyskon?
:confused::confused::confused:

*raderat* TOLKADE HELFEL!
 
Senast ändrad:
Ursäkta en blondin.... var var det roliga i det*? Knapphändig info, men kanske en ledtråd till att säljaren gärna vill ha dem till samma ägare? Gillar man den ena kanske man gillar den andra också iom att de är helsyskon?
:confused::confused::confused:
Shettis? Ardenner? Ålder? Ska man behöva ringa och fråga om ras? Jag tyckte den var skitkul. Och dum. Att två hästar är helsyskon är väl det sista en behöver veta om en ska köpa.
 
Jag såg en annons på fb nyligen (minns tyvärr inte vad det var som såldes) och det stod:

"Nästan helt oanvänd".

Tankarna svindlade. Antingen är väl något använt...eller oanvänt??? :confused::crazy::D "Knappt använd/mycket lite använd/nästan helt ny" det finns MÅNGA andra formuleringar som jag skulle kunnat gå med på faktiskt!
 
När jag var sjuk o behövde bo nära civilisationen hyrde jag en stuga på 2 rok utanför Märsta för 4 500, nytt kök o badrum med tvätt o torktumlare. 2015. Rum i lägenhet (inneboende) kostade lika mycket eller mera.
 
Kan du ge ett exempel, typ en länk, till en sån privat bostadskö?


Nu är det här väldigt mycket OT, men kanske hjälper någon behövande:
Här har du hela listan över Stockholms privata hyresvärdar:


Stora privata hyresvärdar

Medelstora privata hyresvärdar

Kommunala bostadsföretag

 
@Sporthorse Jag frågade inte efter privata hyresvärdar generellt utan dem där man får en lägenhet efter två år. Det har jag skrivit två gånger nu. Istället för att tramsa hade du ju bara kunnat svara på en gång. Vad fan är grejen med attityden liksom? :confused:

Men super, ska vidarebefordra länken (där din vän fick en lägga på två år) till en vän som letar lägenhet.
 
@Sporthorse Jag frågade inte efter privata hyresvärdar generellt utan dem där man får en lägenhet efter två år. Det har jag skrivit två gånger nu. Istället för att tramsa hade du ju bara kunnat svara på en gång. Vad fan är grejen med attityden liksom? :confused:

Men super, ska vidarebefordra länken (där din vän fick en lägga på två år) till en vän som letar lägenhet.
Herregud, vem är det som har attityd egentligen? O_o
Det är allmänt känt att man har större chans att få bostad snabbt om man ställer sig i privat bostadskö istället för den allmänna. Stå i kö på flera ställen samtidigt så ökar chanserna ännu mer. Du ifrågasätter det som är allmänt känt för oss som bott hela livet i sthlm. Givetvis får man ingen bostad om man inte har någon fast, stabil inkomst, eller betalningsanmärkningar osv.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den 14 maj för tio år sedan, 1996, lade jag upp mina första web-sidor på internet. Jag tycker att det kunde vara kul att uppmärksamma...
Svar
13
· Visningar
11 930
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp