Bukefalos 28 år!

Tokiga annonseringar

Vår katt är det, tycker han själv. Brukar kalla honom äkta sommarkatt. Vintertid brukar han sitta i fönstret och sucka djupt när det snöar :D.
Iofs våra också men de sover i soffan mellan oktober och april :angel:
Står o jamar i dörren och trycker sej ut men vänder i luften (bokstavligen) när de inser att det blåser eller regnar eller snöar lite. Eller bara är kallare än 5 plus :grin:
 
@Sporthorse Jag frågade inte efter privata hyresvärdar generellt utan dem där man får en lägenhet efter två år. Det har jag skrivit två gånger nu. Istället för att tramsa hade du ju bara kunnat svara på en gång. Vad fan är grejen med attityden liksom? :confused:

Men super, ska vidarebefordra länken (där din vän fick en lägga på två år) till en vän som letar lägenhet.
Där finns ingen bostadskö...
"De flesta lägenheterna förmedlas via Storstockholms bostadsförmedling" "vi har ingen egen kö"...
http://wahlinfastigheter.se/ledigaobjekt/lediga-lagenheter-info/
 
Där finns ingen bostadskö...
"De flesta lägenheterna förmedlas via Storstockholms bostadsförmedling" "vi har ingen egen kö"...
http://wahlinfastigheter.se/ledigaobjekt/lediga-lagenheter-info/
De flesta ja, men min kompis fick lägenhet genom deras hemsida (det dyker uppm lägenheter på sidan då och då) efter att ha sökt lägenhet i 2 år.
Dessutom har det ingenting med tråden att göra, flera personer har bett att inte diskutera bostadsköer i denna tråd eftersom det inte har med tråden att göra, vänligen respektera det.
 
Såg en annons där en blandras tydligen hade stamtavla. :confused:
Samma hund (valp) var dessutom tränad att skydda sin ägare.
Den säljaren har nog inte mycket hundkunskap att tala om.
 
Där finns ingen bostadskö...
"De flesta lägenheterna förmedlas via Storstockholms bostadsförmedling" "vi har ingen egen kö"...
Jag vet och har redan skrivit det i tråden.
För att förtydliga om någon annan tänkte försöka med den länken: de har först till kvarn på de få lägenheter de lägger ut. Lägenheterna man köar till köar man till genom Bostadförmedlingen i Stockholm.
 
Helt galet med andrahandshyror i Stockholm oavsett. Bättre att då köpa bostad, jag betalar 4000 /mån för min bostadsrätt i sthlm, liknande bostäder går för 10-12 i samma område (andrahand).

Köper du en bostadsrätt så måste du ju räkna in vad lånekostnaden är. Är den inräknad i dina 4000/mån?
 
Såg en annons där en blandras tydligen hade stamtavla. :confused:
Samma hund (valp) var dessutom tränad att skydda sin ägare.
Den säljaren har nog inte mycket hundkunskap att tala om.

Stamtavla kan ju vem som helst ha. Det är ju bara beviset på kända föräldrar och så vidare, tänker jag.
Även en blandras kan ju ha kända föräldrar. Till och med SKK-godkända rasrena föräldrar.

Däremot kan ju den som köper individen tro att det är en SKK-godkänd stamtavla och det är det ju inte frågan om.
 
Stamtavla kan ju vem som helst ha. Det är ju bara beviset på kända föräldrar och så vidare, tänker jag.
Även en blandras kan ju ha kända föräldrar. Till och med SKK-godkända rasrena föräldrar.

Däremot kan ju den som köper individen tro att det är en SKK-godkänd stamtavla och det är det ju inte frågan om.
Stamtavla.. Jag gissar att den tavlan var skrivet på ett A4., det kallar inte jag stamtavla. Han kan ju skriva precis vad som helst, utan att det för sakens skull stämmer.
 
Såg en annons där en blandras tydligen hade stamtavla. :confused:
Samma hund (valp) var dessutom tränad att skydda sin ägare.
Den säljaren har nog inte mycket hundkunskap att tala om.

Fast stamtavla i den bemärkelsen har ju alla djur - även om den inte alltid är känd så att säga.
Jag kan ju skriva H.Hs kända del av stam på ett papper och vips har jag en "stamtavla".
Men den är ju för sakens skull inte "godkänd rasren stam".
Men förstår vad du menar :up:
 
Fast stamtavla i den bemärkelsen har ju alla djur - även om den inte alltid är känd så att säga.
Jag kan ju skriva H.Hs kända del av stam på ett papper och vips har jag en "stamtavla".
Men den är ju för sakens skull inte "godkänd rasren stam".
Men förstår vad du menar :up:
Nehe, det menar du inte? :laugh: Jag tror inte att du förstår, givetvis har alla levande varelser en härstamning, men att ta med att "hunden har till och med en stamtavla" i en annons om en blandras gör knappast hunden mer attraktiv. Dessutom är det omöjligt att bevisa hur pass en sån blandras handskrivna tavla stämmer eller inte, tvivlar på att köparen kommer DNA-testa valpen.
 
Senast ändrad:
Nehe, det menar du inte? :laugh: Jag tror inte att du förstår, givetvis har alla levande varelser en härstamning, men att ta med att "hunden har till och med en stamtavla" i en annons om en blandras gör knappast hunden mer attraktiv. Dessutom är det omöjligt att bevisa hur pass en sån blandras handskrivna tavla stämmer eller inte, tvivlar på att köparen kommer DNA-testa valpen.

Aha, sorry! Misstolkade dig. Nu är jag helt med. :up:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den 14 maj för tio år sedan, 1996, lade jag upp mina första web-sidor på internet. Jag tycker att det kunde vara kul att uppmärksamma...
Svar
13
· Visningar
11 949
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp