Tokiga saker vi hört pa sta'n ...

Och jag (skriver i mitt första inlägg någonsin på Buke) att måååånga människor förklarat för mig att jag har en korsning pudel-labrador vilket för all del är förståeligt när man har en Curly Coated Retriever.
 
Hunden och jag väntar på pendeltåget, min vovve ser ut ungefär som en cylinderformad whippet. Då kommer en tonårskille fram och frågar om han får klappa.
Jag: Nej tack.
Killen: äre en amstaff?
Jag: nej
Killen: en blandras?
Jag: ja, en vall/gårdshundsblandning.
Killen: men vad gör en sån då?
jag (som är less på förhöret): biter folk i hälsenorna..
 
Hunden och jag väntar på pendeltåget, min vovve ser ut ungefär som en cylinderformad whippet. Då kommer en tonårskille fram och frågar om han får klappa.
Jag: Nej tack.
Killen: äre en amstaff?
Jag: nej
Killen: en blandras?
Jag: ja, en vall/gårdshundsblandning.
Killen: men vad gör en sån då?
jag (som är less på förhöret): biter folk i hälsenorna..

Kan dock tycka att sådant bemötande är väldigt onödigt från din sida. Han frågar snällt om han får klappa, respekterar att du säger nej men är fortsatt nyfiken på din hund som tilltalar honom och du bestämmer dig för att vara otrevlig och dessutom sprida att din hund är farligt? Varför gör man så?
 
Hunden och jag väntar på pendeltåget, min vovve ser ut ungefär som en cylinderformad whippet. Då kommer en tonårskille fram och frågar om han får klappa.
Jag: Nej tack.
Killen: äre en amstaff?
Jag: nej
Killen: en blandras?
Jag: ja, en vall/gårdshundsblandning.
Killen: men vad gör en sån då?
jag (som är less på förhöret): biter folk i hälsenorna..

Kan tycka att om man vaknat på fel sida man man isf snällt säga att man inte vill prata just då, istället för att komma med en taskig attityd och insinuera att hunden är folkilsken...
 
Tokigt av mig att va så otydlig! Killen hade ingen "klappa söt hund attityd" utan va en typisk förortstuffing som tycker att amstaffs är dom enda tuffa hundarna som finns. Han tittade snett på både hunden och mig när jag sa att hon inte är amstaff och hans sätt att fråga vad en sån hund som min gör va knappast menat som nyfikenhet utan snarare nedvärderande.. när folk är trevliga och frågar om dom får klappa säger jag självklart inte att hunden bits däremot föevarnar jag om att hon gillar att kramas:-D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Miss Mandy och jag blev pahoppade av en Finsk Lapphund for ett par veckor sedan och efter det ar hon klart misstanksam mot andra hundar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 480
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Ni har sakert sett dem pa tv eller last om dem i dagstidningar och skvallerblaskor. Manniskor som utat sett lever ett helt normalt liv...
Svar
3
· Visningar
947
Senast: Sastra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp