Tokosel till dräktigt sto

Sv: Tokosel till dräktigt sto

Vi ändrar oss ;) 2 kg Pavo Poco Lac - 0.8 mg selen + 50 ml Chevinal Plus - 0.35 mg selen = 1.15 mg selen/dygn. Plus fri tillgång av bra hö. Visst borde det täcka? Då behöver vi inte labba er med den foderstaten hehe;)
 
Sv: Tokosel till dräktigt sto

Okej, tack för hjälpen :) Bra att jag inte köpte SeloE i onödan då ^^ Sist jag vägde honom med hjälp av ett måttband så vägde han runt 480 kg. Så jag räknar att han behöver 1mg selen om dagen :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla duktiga här.. Är lite villrådig och tvekade för att skriva detta då det känns så självklart med analys av sitt hö att det känns...
Svar
7
· Visningar
1 236
Senast: Sara75
·
Foder & Strö Köpte protect vitamin e-selen idag till mitt dräktiga sto som är i 9månaden. I dagsläget äter hon hö (ej analyserat pga från olika...
2
Svar
30
· Visningar
4 977
Foder & Strö Ja, det jag undrar är om man kan ge högdräktiga ston ett kraftfoder som är anpassad för tävlingshästar, som har mycket energi (MJ) fast...
Svar
7
· Visningar
1 366
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Hej! Jag önskar lite hjälp med att sätta ihop en bra foderstat till min häst, som är en fullblodsvalack på 10 år. Jag vill minnas att...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp