Bukefalos 28 år!

Tonårsbossen

Poisonous

Trådstartare
Alltså.. den 18-åriga tjejen med hästen.
Och föräldrarna som ska fira 20årig bröllopsdag.
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?

Har ni sett avsnittet?
 
Sv: Tonårsbossen

Tittar på det just nu, men har sett tidigare avsnitt, och jag tycker att det oftast är ett jäkla gnällande bland föräldrarna. :p Ja, deras barn är läskigt bortskämda - men det är ju föräldrarna som har fixat det, och vad tror de? Tror de att deras bortskämda barn som aldrig har fått ta ansvar för sin egen ekonomi kommer göra en prickfri budget? :banghead: Tycker det är mycket såpa över programmet.
 
Sv: Tonårsbossen

Jag är en lyxfällan och tonårsbossen freak :o Vissa program tycker jag är för överdrivna och kollar inte klart på men har väl sett dem flesta avsnitten.

Tonårsbossen speciellt är (som lillagoajag skrev) mycket såpa. Förra säsongen var det en tjej som var 13,14år och det var ju så sjukt överdrivet. Dels för att hon hade ett eget hus inuti huset och för att sätta den pressen på en så ung tjej. Visst hon borde veta att saker kostar men ta hand om ett helt hushåll är lite väl.

Jag förstår inte vad som hände med hunden i det senaste avsnittet. Hon köpte den för mopedpengarna men det är ju mer som ska köpas än själva hunden. Nåt måste väl ha tagit på budgeten?
 
Sv: Tonårsbossen

Jag satt och kunde inte sluta tänka på hur fruktansvärt regisserat allt kändes, väldigt plastigt. Gillade dock att mamman konstaterade att det nog var hennes egna köpvanor som påverkat dottern en del, långt ifrån alla som kan inse det.

Apråpå hunden så hade de väl en redan? Hon kanske inte i dagsläget behövde lägga pengar annat än på valpen och koppel/halsband om hon ansåg att den kunde dela mat och annat med deras andra hund.

Sen undrar jag hur det gick för lillasystern med hennes ridläger, det fick man väl inte veta?
 
Sv: Tonårsbossen

Jag såg avsnittet, fast de fick ju iallafall fira 20-årsdagen sen:). Jag tror, som de andra som svarat att det är gjort för att bli "såpigt", det måste ju bli bra tv, liksom.

Men, jag tycker ändå det är bra program, det skapar lite eftertanke, tycker jag. Jag vet inte om jag hade gått i land med uppdraget när jag var 14-18 år. När jag var 16 flyttade jag till egen lägenhet så efter det hade det väl gått lite enklare, men ändå. T ex att beräkna hur mycket mat hela familjen äter och vad det egentligen kostar... inte helt lätt första gången kan jag tro!

Sen hoppas jag att familjerna och även andra familjer som ser programmet, ser till att göra barnen mer delaktiga i familjens ekonomi, det är ju både lärorikt och roligt.


//r
 
Sv: Tonårsbossen

Jag blir helt förskräckt när en 18åring tror att det kostar 3000 kr/mån att bo i en villa?
Jag HOPPAS att det är väääldigt tillgjort..

/19-åring som sa redan innan att det går på 10 000.
 
Sv: Tonårsbossen

Tittar på det just nu, men har sett tidigare avsnitt, och jag tycker att det oftast är ett jäkla gnällande bland föräldrarna. :p Ja, deras barn är läskigt bortskämda - men det är ju föräldrarna som har fixat det, och vad tror de? Tror de att deras bortskämda barn som aldrig har fått ta ansvar för sin egen ekonomi kommer göra en prickfri budget? :banghead: Tycker det är mycket såpa över programmet.

Kunde inte sagt det bättre själv. Har inte sett mer än ett halvt avsnitt, tyckte inte det var kul att titta på, blev bara upprörd och irriterad hur man kan låta det gå så långt som förälder att man måste ta till TV för att "fixa" ett av föräldrarna "sponsrat" beteende hos barn.
 
Sv: Tonårsbossen

*KL*

Ma undrar ju ibland vem som har ett problem... Nu fattar jag ju att det är gjort för att bli bra tv, för liksom. Föräldrarna har själva gått med på att vara med i programmet (troligtvis är de dem själva som anmält sig) och det varar en månad. Ändå gnäller de som den värsta tonåringen. Är det bara jag som tycker att det är ganska illa om man inte kan gå 30 dagar utan att gå på krogen eller restaurang, eller shoppa?
 
Sv: Tonårsbossen

nejdå, hhäst hade hon redan, och folk här om några vet väl hur bra hästmänniskor kan vara på att shoppa :D
 
Sv: Tonårsbossen

Har inte sett just det avsnittet men några andra och jag blir rädd! När jag var i den åldern hade jag relativt god insikt i vad allt kostadeoch tjatade aldrig om pengar eller saker just därför. Självklart kunde jag fråga eller ha önskemål men var det inte möjligt var det inte mer med det. Finns inte pengarna så finns de inte helt enkelt :)

Men ju längre fram i tiden vi kommer, ju mer bortskämda verkar ungarna blir,skrämmande men sant..
 
Sv: Tonårsbossen

*KL*

Ma undrar ju ibland vem som har ett problem... Nu fattar jag ju att det är gjort för att bli bra tv, för liksom. Föräldrarna har själva gått med på att vara med i programmet (troligtvis är de dem själva som anmält sig) och det varar en månad. Ändå gnäller de som den värsta tonåringen. Är det bara jag som tycker att det är ganska illa om man inte kan gå 30 dagar utan att gå på krogen eller restaurang, eller shoppa?

Jag tror det har mycket att göra med att föräldrarna kanske vill "passa på att växla rollerna" mellan tonåring och vuxen. Att deras tonåring får känna på hur det känns för föräldrarna att bli tjatat på. Eller jag vet inte, bara min uppfattning :P Annars tycker jag programmet är rätt underhållande även fast jag skäms ihjäl över hur dom kan bli så förbannade och kalla sina föräldrar både det ena och det andra för att dom inte får "den där tröjan".
 
Sv: Tonårsbossen

Dom där programmen är så löjliga. Helt klart är det redan uppgjort hur hon ska vara!


Jag läste på nåt forum om en tjej som hade sökt till något inredningsprogram och blev uppringd av produktionsbolaget som sa att dom verkligen tyckte om henne och hon skulle göra sig så bra i rutan. Men dom undrade om hon inte ville vara med i lyxfällan istället. Hon sa att hon inte hade några ekonomiska problem eller skulder alls men fick till svar att "det kunde dom fixa till". Hon tackade vänligt men bestämt nej.

:banghead:
 
Sv: Tonårsbossen

Att det är mycket manus och sånt förstod jag, men är det verkligen SÅ pass? Att dom "kan fixa till" ett problem? Vad trist :/
 
Sv: Tonårsbossen

Att det är mycket manus och sånt förstod jag, men är det verkligen SÅ pass? Att dom "kan fixa till" ett problem? Vad trist :/

Jag tror absolut att dom mer än gärna "fixar till problem" så att dom enkelt vet hur det ska lösas och de som är programledare för lyxfällan m.m. hyllas och det verkar som om dom gör ett skitbra jobb och är världens problemlösare när det i själva verket aldrig har varit ett problem eller i alla fall ett väldigt litet.
 
Sv: Tonårsbossen

Iofs, allt för att göra bra tv (som någon skrev tidigare) så det är nog kanske inte så ovanligt att dom trixar mycket med manus hit och dit. Men lite sanning borde det ju vara... xD
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 174
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Jag ska låna ut min häst till en tjej under 18. Hur skriver man då på fodervärds avtalet?
Svar
3
· Visningar
731
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 003
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 855
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp