Torra läppar

Jag har märkt att det som gör mina läppar allra jobbigast är om jag har sprickor och "hudflagor" på dem (i brist på bättre ord). Då är det snudd på omöjligt att smörja dem mjuka.
Bästa sättet är då att i tex duschen gnugga med fingret längsmed läpparna så rullar den mesta av den extra huden av.

+1 på detta! Fast jag använder en skrubbvante, mycket effektivt :D

- - -

Har alltid kört på idominbehandling under nätterna tidigare vintrar men det har inte hjälpt för mig. Denna vinter har jag använt försvarets hudsalva och den är toppen!
 
Jag har sedan nån vecka tillbaka testat Maria Åkerbergs Lip Care Vanilla. Jag älskar den och kommer nog inte gå tillbaka till varken Hjärtats eller Hurraw, trots att den är dyrare och dessutom innehåller bivax vilket jag tidigare undvikit. Hjärtats ÄR bra, betydligt bättre än Carmex och sånt skit. Men jag älskar känslan på läpparna av MÅs. Finns en "outdoor" variant också.

Var tvungen att tipsa här när jag hittat nåt som jag tycker är så bra :D
 
Mina läppar har varit ovanligt torra och fnasiga en tid, fick en universalkräm från Oriflame av en kompis och jag måste säga att det har fungerat bättre än något annat jag testat tidigare! Efter någon vecka var läpparna mjuka och fina, nu kör jag bara vanligt lypsyl och universalkrämen vid behov under natten :up:

http://se.oriflame.com/products/pro...A&bvrrp=4661-sv_se/reviews/product/2/1276.htm

hört att den funkar kanon till mycket annat också, dock inte haft tillfälle att testa själv än
 
Mina läppar har varit ovanligt torra och fnasiga en tid, fick en universalkräm från Oriflame av en kompis och jag måste säga att det har fungerat bättre än något annat jag testat tidigare! Efter någon vecka var läpparna mjuka och fina, nu kör jag bara vanligt lypsyl och universalkrämen vid behov under natten :up:

http://se.oriflame.com/products/pro...A&bvrrp=4661-sv_se/reviews/product/2/1276.htm

hört att den funkar kanon till mycket annat också, dock inte haft tillfälle att testa själv än
3 av 6 första ingredienserna är mineraloljor dvs torkar ut på sikt :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
958
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Köpte en ruffwear swamp cooler men tycker den kyler/håller kylan lika bra som vilken handduk som helst. I produktinformationen står det...
Svar
6
· Visningar
794
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 102
Senast: Norma
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 367
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp