Bukefalos 28 år!

Bättre vet jag inte (jag har aldrig gett Canagan) men de märken som jag ger/har gett till mina kissar är Applaws (köper jättebilligt på Zooplus), Acana och Carnilove (för att vara i en fysisk butik anser jag det är billigt, har köpt på Arken Zoo). Alla de är spannmålsfria.

Skulle gärna ge Orijen fast det inte är billigt men kattrackorna äter det som godis :meh:
Tack för tips!
Katterna äter inte Applaws sen receptet ändrades till det sämre. "Min" foderaffär har slutat ta in det eftersom så många kunder reklamerade det. Orijen är inte så poppis. De andra har jag inte testat men tror att de näringsmässigt inte står sig gentemot Canagan.
 
Tack för tips!
Katterna äter inte Applaws sen receptet ändrades till det sämre. "Min" foderaffär har slutat ta in det eftersom så många kunder reklamerade det. Orijen är inte så poppis. De andra har jag inte testat men tror att de näringsmässigt inte står sig gentemot Canagan.

Testat Orijen Regional Red? Den är godare än den andra tycker många.
 
Om man har en katt som behöver gå upp i vikt, vilket är bästa torrfodret då? Jag serverar ju canagan nu, och överviktiga kissen går ner i vikt. Men lillkissen, som förvisso alltid tappar i vikt på sommaren när hon är ute mycket, har tappat lite väl mycket nu. Vad ska jag ge henne? Är det bara att försöka hitta en annan bra mat som hon äter mer av, eller ska jag tänka på något speciellt? Förslag?
 
Mina blev jättedåliga i magen av Orijen Regional red. Räckte med ett par kulor för att magen skulle balla ur... Synd, för det verkade som ett bra foder annars, även till min allergiker.

Ja, tyvärr är risken större för dåliga magar med torrfoder med högt proteininnehåll.
 
Hakar på med mer torrfoderfrågor!
Funderar på att byta pga produktionsland men vill ju inte ge katterna nått dåligt.
De fått RC har&skin i flera år, funkat kanon. De får mest blötmat, bara lite torrfoder i bollar och andra berikningsgrejer.
Provat bla Orijen och Applaws torrfoder men äldsta katten kräks av dem. Hon verkar vara rätt känslig.. RC har funkat bra som sagt. Fin päls och inget spyende. Däremot lite övervikt (men den jobbar vi på att få bort med motion).

Bozita Hair&skin, bu eller bä?
 
nån som kan säga nåt om husses foder från husse.se?
är helt rudis på sånt här, men fick smakprover som katten gillade då det var små bitar, dock rätt hårda.
 
Köpte en ny variant av Canagan idag, Country Game. Med anka, rådjur och kanin.
Tillverkat i England.
Mina katter är tokiga i det. Plus för stora trekantiga bitar.
Nån annan som testat?
 
Nån som har nåt att säga om iams foder?
Blev av nödd tvungen att köpa det idag efter att ha åkt runt överallt och kollat.
Antingen var det jag ville ha slut eller så hade de inte det märket jag kunde tänka som alternativ.
Ska ringa veterinärkliniken imorgon och höra om de kan ha.
Eftersom hon gillade Hills funderade jag på att fortsätta med det då bitarna var lite mjukare än de flesta andra.
Snacka om djungel med foder !!
 
Hakar på med mer torrfoderfrågor!
Funderar på att byta pga produktionsland men vill ju inte ge katterna nått dåligt.
De fått RC har&skin i flera år, funkat kanon. De får mest blötmat, bara lite torrfoder i bollar och andra berikningsgrejer.
Provat bla Orijen och Applaws torrfoder men äldsta katten kräks av dem. Hon verkar vara rätt känslig.. RC har funkat bra som sagt. Fin päls och inget spyende. Däremot lite övervikt (men den jobbar vi på att få bort med motion).

Bozita Hair&skin, bu eller bä?

Äter dina bara så lite, så spelar det nästan ingen roll.
 
Sture blev väldigt nöjd med sin mat från Acana men jag funderar på om det finns något liknande som inte produceras på andra sidan jordklotet (kanada)? Börjar bli dags o beställa mer eftersom leveransen senast tog skitlång tid.

Applaws o Canagan från UK är väl vad jag såg vid en snabbtitt m tips från denna tråden.

Utekatt som äter torrfoder då han är i stallet samtidigt som oss, jagar o käkar typ allt ute (inkl harungar!) i normalt hull. Kastrerad.
 
Sture blev väldigt nöjd med sin mat från Acana men jag funderar på om det finns något liknande som inte produceras på andra sidan jordklotet (kanada)? Börjar bli dags o beställa mer eftersom leveransen senast tog skitlång tid.

Applaws o Canagan från UK är väl vad jag såg vid en snabbtitt m tips från denna tråden.

Utekatt som äter torrfoder då han är i stallet samtidigt som oss, jagar o käkar typ allt ute (inkl harungar!) i normalt hull. Kastrerad.

Carnilove är (vad jag förstår) ett brittiskt märke som tillverkas i Tjeckien. Mina som oftast får Acana äter det med god aptit. Priset i fysisk affär är helt rimligt så har jag segat med att beställa foder på nätet får det bli Carnilove :o Är det extrapris på Applaws brukar jag köpa det också.
 
Nån som har nåt att säga om iams foder?
Blev av nödd tvungen att köpa det idag efter att ha åkt runt överallt och kollat.
Antingen var det jag ville ha slut eller så hade de inte det märket jag kunde tänka som alternativ.
Ska ringa veterinärkliniken imorgon och höra om de kan ha.
Eftersom hon gillade Hills funderade jag på att fortsätta med det då bitarna var lite mjukare än de flesta andra.
Snacka om djungel med foder !!

Mina är mer eller mindre uppfödda på IAMS och har alltid mått bra så ett dåligt foder är det väl inte. När jag nu lärt mig mer (mycket tack vare Buke och @Sol ;)) så vill jag inte ge något med spannmål.

När jag bytte till spannmålsfritt blev den långhårigas päls mycket finare och det går mindre mat (ja, om jag inte ger Orijen Regional Red då eller när grannkatten kommer in hit och äter frukost... :cautious:).
 
Nån som har nåt att säga om iams foder?
Blev av nödd tvungen att köpa det idag efter att ha åkt runt överallt och kollat.
Antingen var det jag ville ha slut eller så hade de inte det märket jag kunde tänka som alternativ.
Ska ringa veterinärkliniken imorgon och höra om de kan ha.
Eftersom hon gillade Hills funderade jag på att fortsätta med det då bitarna var lite mjukare än de flesta andra.
Snacka om djungel med foder !!

Iams har ju flera olika, kan skilja en hel del i innehåll/ingredienser.
 
ja just det, ska kolla namnet, alla foder har ju så långa namn nu för tiden :)

Förstår fortfarande inte varför man gör djurfoder på spannmål, säkert en kostnadsfråga men ändå.
Nu ska jag skicka en beställning på det foder jag vill ha i alla fall.
 
@athena_arabians hur är dina foder i storlek och hårdhet? Tycker det är svårast av allt för du kan ju inte känna på påsen riktigt hur de är, annat än ev storlek.
Hills bitar var ju lite mjukare i konsistensen vilket är bra.
 
ja just det, ska kolla namnet, alla foder har ju så långa namn nu för tiden :)

Förstår fortfarande inte varför man gör djurfoder på spannmål, säkert en kostnadsfråga men ändå.
Nu ska jag skicka en beställning på det foder jag vill ha i alla fall.

Nog både en kostnadsfråga och en volymfråga. Många hundar och katter blir för tjocka om de får vettig mängd foder utan spannmål. Jag själv vill gärna kunna ha fritt med. Torrfoder då.

Jag har valt att inte ge spannmålsfritt till honan, jag tror faktiskt inte att varken mage eller hull skulle palla det. (Hanens njurar skulle krascha, men det är ju för att de är paj). Men sen finns det ju mer eller mindre spannmål. Har lagt om fodret på alla djur här (utom njurkissen), ska bli intressant att se utfallet.

Vilket är det du ska beställa? *nyfiken*
 
Amen. Köpte en massa ny mat från applaws och fick 8 kg kitten hem... Kan jag ge kitten till ettårsfröknarna eller är det bara dumt? Är väl ganska hög fetthalt i kitten? Får skicka tillbaka i värsta fall.

Brunetten planterade rumpan framför matskålen direkt, detta var en god mat hälsar hon!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp