Torrhetsdöden

Jag måste slå ett slag för Tvål skincare (googla). Älskar alla deras produkter och särskilt då body butters och ansiktskrämerna light&airy och rich&dreamy.
De innehåller i princip bara naturliga ingredienser och funkar super på min känsliga hy som blir extremt torr så här när vi går mot kallare tider.

Prova :)
 
Tusen tack för alla tips!

Jag använder Boots no 7 serum protect and perfect intense. Men tycker inte att den räcker till riktigt som serum för fukt men den gör att huden ser bra mycket bättre ut än utan! :up:

Har en rengöring som fungerar skitbra på mig, sedan jag började med den så har min acne försvunnit och jag slipper ha bölder i ansiktet!

Jag använder inte längre smink, utom maskara. I sådana fall är det primer som används av ett bra märke!

Clinique kan jag inte använda sedan jag fick hela ansiktet sönderbränt av mediciner och hudbehandling av en hudterapeut på en stor klinik i stockholm. :wtf: Har känslig hy och behöver milda produkter.

Bodyshop har jag bara dåliga erfarenheter ifrån. Vågar man testa igen? :o

Lush tycker jag om! Butiken jag brukade handla i lades dock ned, men man kan väl beställa från deras hemsida?

Jag rekommenderar varmt att tvätta med morotstvål en gång dagligen och därefter återfukta med silversalva. Har gjort underverk för min hy!
 
Precis som trådens namn. Jag tror att min hy kommer att dö torrhetsdöden närsomhelst.

Ni med torr hud, vad använder ni för extremt återfuktande krämer? Min hy dricker nattcreme för väldigt torr hy 2-3 gånger om dagen. Sen återfuktande mask 2-3 gånger i veckan. Finns inte på kartan att använda dagcreme på dagen. Nu när det är höst så blir det såklart värre. Min hy blir torr, kliar och spricker.

Tips mottags hemskt gärna!
Olivolja, helt oslagbart! :up:
 
Precis som trådens namn. Jag tror att min hy kommer att dö torrhetsdöden närsomhelst.

Ni med torr hud, vad använder ni för extremt återfuktande krämer? Min hy dricker nattcreme för väldigt torr hy 2-3 gånger om dagen. Sen återfuktande mask 2-3 gånger i veckan. Finns inte på kartan att använda dagcreme på dagen. Nu när det är höst så blir det såklart värre. Min hy blir torr, kliar och spricker.

Tips mottags hemskt gärna!
Jag har struntat i alla dyra ansiktskränmer och använder Fenuril hudsalva. Finns på apotek i literspump om jag itne minns fel på volymen. Räcker väldigt länge, är lite fetare men när den torkat in känns det inte flottigt! Håller huden återfuktad. Om jag glömmer ta hudsalva svider huden och får lätt sprickor osv...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
833
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 151
Senast: super
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 939
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp