Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

knapp

Nu är jag less på detta!
Har inte varit utanför dörren sedan i fredags, och värken ger sig bannemig inte.
*ynklig*

Ironiskt nog ska jag till ortopeden för axeln imorgon - men NU har jag ju inte ETT DUGG ont i den p.g.a all smärtlindring för ryggen! :cool:
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Min telefon fick för sig att jag är i Lidköping?
Knäppa mobil..
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Haha! Dagens tekniska humor? :D

VV; Ska halta iväg för att äta glass med en vän senare :love: (jag behövde motivation till att ta mig iväg på något, misstänker att ingenting blir bättre av att sitta still hemma) :)
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Idag gick jag ur en rasistisk/nazistisk sida på facebook, de gjorde mig helt spyfärdiga. Jävla idioter. Och FB bara "vi ser inget fel"..

Hur blockerat man en grupp? Blivit inbjuden dit flertalet gånger.. :mad:
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Vet inte men vill gärna veta då jag blir inbjuden till saker jag aldrig skulle ta i med tång ens :yuck:

vv: Sista pusselbiten var var tydligen gluten.....skönt att veta även om jag kommer sakna en hel del smarriga saker.....men att må bra väger tyngst ;)
Ny utmaning blir att återskapa godsaker utan gluten ....
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Har du celiaki, glutenintolerans?
Tänkte jag ska kolla det samtidigt som sköldkörteln kollas. Måste bara ta tag i att boka en tidO_o

Många som var trötta på jobbet idag. Även jag.
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Har du celiaki, glutenintolerans?
Tänkte jag ska kolla det samtidigt som sköldkörteln kollas. Måste bara ta tag i att boka en tidO_o

Japp, man kollar dock bara ett glutenprotein i sverige. Utomland kollas fler. jag visar inget på blodprov men har uteslutit gluten i längre period och blivit helt bra i magen (äntligen :banana: ) för att sen försiktigt börja igen och då kom alla symptom tillbaka (kändes nästan som en baksmälla minus huvudvärken) även om magen tog en hel vecka innan den brakade helt igen så jag är övertygad, min kropp mår otroligt mycket bättre utan gluten. :)
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

:) Jag har med testat och utesluta gluten en period. Tyckte med jag mådde bättre. Sen hörde jag att oftast mår de flesta bättre utan gluten oavsett om de är intoleranta eller ej.
Kan må illa av för mkt mjölmat. Men älskar ju pasta så svårt att undvika:d
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Om det inte vore för att jag verkligen blir sjuk i kroppen och magen ballar ur totalt så skulle jag inte orka hålla på och utesluta gluten för det är ändå rätt omständigt och jag älskar verkligen lakrits :(
Jag blir även tillfälligt laktosintolerant när magen inte fungerar som den ska pga av gluten.
Men ja jag har hört samma sak. Att folk blir piggare utan gluten.
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Varför skjuter någon raketer nu? Svårt att sova..men de kanske slutar snart.. och så snöar det hos mig.
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Så mycket tankar och funderingar, men det blir nog bra i slutändan :(
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

VV:

Städat och tvättat. Fixat till uteplatsen och tagit en kopp kaffe i solen :)
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Har tvättat lakanen och dammsugit soffan idag. I stallet blev det vila för hästarna och en promenad med syrran och hennes hund.
Ska äta pasta med räkor ikväll:d
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

VV nyss hemkommen från Göteborg, hjälpte syrran och hennes kille att flytta hela dagen igår. Känner redan hur träningsvärken börjar komma. Katten blev så glad när jag kom hem att hon började på en ordentligt springa-runt-och-jama-utan-anledning omgång.
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Idag gick jag ur en rasistisk/nazistisk sida på facebook, de gjorde mig helt spyfärdiga. Jävla idioter. Och FB bara "vi ser inget fel"..

Hur blockerat man en grupp? Blivit inbjuden dit flertalet gånger.. :mad:

Gick ur?? Du var alltså med i gruppen först?
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Vänner kan lägga till en i gruppen mot ens vilja så att man måste gå ur dem.
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Ah, så kan det förstås vara :)
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Utmanar mig själv nu:
Snart iväg till sjukgymnast, sedan vänta på att nya vc ska ringa upp, därefter sitta stilla på DBT:n i mer än 2 timmar.

Imorgon ska jag till tandläkare (!!!!) och har förhoppningsvis så ont i ryggen att jag tänker mer på den än vad de gör i munnen på mig (har extrem tandläkarskräck efter att ha träffat en riktig jävla satmara! :mad: )
Sedan ska jag se om jag kommer iväg till stallet, föga troligt, men det är ganska trevligt att gosa häst och fika, så...

På fredag ska jag träffa min dietist igen, jag har saknat henne :D


Tuff vecka, men det kanske är bra att ha något att fokusera på och se till att uppnå dessa mål för veckan?

Fátt jag kan! :bump:
(nu ska jag bara se till att inte missa bussen...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
4 698
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 587
Senast: Linta
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
264
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 234
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp