Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Städat, tvättat och duschat:)
Sitter nu och drömmer om badrumsrenovering. Mörkt typ grått golv skulle vara snyggt mot ljusa väggar va? Eller ännu snyggare natursten på väggarna :love:


För att se mönstret bättre:




Jag är nöjd :D färgerna blev bättre tillsammans än vad jag faktiskt vågade tro.

Det fungerar bra med mörkt golv och ljusa väggar ;) :D
 
@athena_arabians

Åh vad fint!:up: Har du precis renoverat badrummet?
Blev ännu mer sugen nu haha:D

Tack! Ja, det är nyrenoverat pga vattenskada. Det var ju begränsat vad man kunde göra eftersom det är så sabla litet men jag är supernöjd med hur det blev. Det var ett fönster tidigare också men det är igensatt, jag ville inte riskera problem med fukt (plus att det var ett gräsligt kallras på vintern).
 
@athena_arabians

Ja det blev snyggt:up: Nu vet jag ju inte hur det såg ut innan.
Det gamla badrummet här har nog med haft ett fönster innan det blev ombyggt. Nu finns bara ett litet fönster men går ju ha desto mer belysning.
Vill även ha handdukstork och en torktumlare. Har bara lina att hänga tvätt på i nuläget. :D
 
@athena_arabians

Ja det blev snyggt:up: Nu vet jag ju inte hur det såg ut innan.
Det gamla badrummet här har nog med haft ett fönster innan det blev ombyggt. Nu finns bara ett litet fönster men går ju ha desto mer belysning.
Vill även ha handdukstork och en torktumlare. Har bara lina att hänga tvätt på i nuläget. :D

Det byggdes 1973 så du kan tänka dig färgskalan... :crazy: Rätt mörkt blå tapeter med svart strukturmönster (dvs ALL skit fastnade rejält) och blått golv i ungefär samma nyans med mönster av blå flingor i olika nyanser (golvet var helt ok faktiskt även om jag inte skulle ha valt det).

Jag skulle kunna få plats med torktumlare men är inte säker på att jag verkligen vill ha en. Tvätten torkar jag på en ihopfällbar torkställning. Inte helt idealt men man har ju begränsningar när det är ett gammalt hus (ca 1850, det är bara tillbyggnaden med toalett/badrum/matlagningskök som är från 1973).
 
@athena_arabians - jag tycker du hade typ världens mysigaste hus ju! :love: Kändes så ombonat på något vis :)

@EmmaW - Låter som en typ fantastisk eftermiddag! Jag är inte avis. Jag looovar.

Bwah. Jag hittade mig själv längst fram på Bj idag. VAD hände?? Jag skulle ju få vänta med det i en månad. Det gick dessutom BRA, så nu lär jag inte komma undan det på måndag heller...intressant! :eek:
 
@athena_arabians

Aha lät ju lite mörkt:D
Badrummet här har ärtgrönt golv och nån våtrumstapet vitaktig med gröna stänk. Är nog från 1990 talet skulle jag tro. Men toan är liksom inbyggd med en tröskel och vägg och väggen är inte intakt utan ledningarna syns och även i golvet är det inte riktigt gjort. Sen sitter det radiatorer på båda sidor väggen.

Brunnen är skabbig och rostangripen och när Anticimex var här visade mätaren på fukt i golvet. Så ja en total make over vore toppen!:idea: Badkaret och toastolen är väl det egentligen inget fel på. Toan och handfat är nog 90-tal de med.
 
Jag ser ut som en idiot, med två ben lindade från ljumsken till knäna! :rofl:
Efter uppvisande av vätskande sår (stora som en hand), illrött, varmt och snudd på inflammerat, så kom i fram till att antingen har jag fått reaktion på nya medicinen eller så har nån idiot återigen hällt i sköljmedel i tvättmaskinerna i tvättstugan trots att man inte får. Det är förprogrammerat både tvättmedel och sköljmedel där som är allergivänligt och det är big no no att hälla i annat. Men det skiter vissa i fullständigt!
Det började som små skavsår redan igår och då hade jag nytvättade byxor på mig. Har eskalerat galet mycket sen i morse och det gör ONT.
Har fått order om att inte ha byxor på mig (hmm, undrar vad hästarna skulle tycka om att jag kan gående i kjol halv åtta imorgon vid utsläppet? om inget annat hade jag frusit som f*n) och som sagt tjocka lindor med sårkompresser under (5 st på varje ben O_o). Är det sämre på måndag ska en läkare titta på det. Va faaaan. För säkerhetsskull ska jag ringa reuma på måndag för kan ju vara medicinen också.

En än till mig tyckte att det såg ut som om jag skitit på mig när jag gick, haha, tack liksom! :rofl:
 
Jag ser ut som en idiot, med två ben lindade från ljumsken till knäna! :rofl:
Efter uppvisande av vätskande sår (stora som en hand), illrött, varmt och snudd på inflammerat, så kom i fram till att antingen har jag fått reaktion på nya medicinen eller så har nån idiot återigen hällt i sköljmedel i tvättmaskinerna i tvättstugan trots att man inte får. Det är förprogrammerat både tvättmedel och sköljmedel där som är allergivänligt och det är big no no att hälla i annat. Men det skiter vissa i fullständigt!
Det började som små skavsår redan igår och då hade jag nytvättade byxor på mig. Har eskalerat galet mycket sen i morse och det gör ONT.
Har fått order om att inte ha byxor på mig (hmm, undrar vad hästarna skulle tycka om att jag kan gående i kjol halv åtta imorgon vid utsläppet? om inget annat hade jag frusit som f*n) och som sagt tjocka lindor med sårkompresser under (5 st på varje ben O_o). Är det sämre på måndag ska en läkare titta på det. Va faaaan. För säkerhetsskull ska jag ringa reuma på måndag för kan ju vara medicinen också.

En än till mig tyckte att det såg ut som om jag skitit på mig när jag gick, haha, tack liksom! :rofl:

Men herregud, hoppas du blir bättre snart! :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
851
· Visningar
45 924
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 212
Senast: Marita73
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
298
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp