Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Men ja! På vägen hem från affären idag var det två ungdomar som lugnt gick på gångbanan. Bakom dom gick en kvinna snabbt med en barnvagn, istället för att sakta ned, gå om eller be ungdomarna flytta på sig så går hon med barnvagnen rakt in i en sv ungdomarna som då blir rädd och vänder sig om. Kvinnan med barnvagnen svär åt killen och går sedan med oförändrad takt därifrån.

Både jag och ungdomarna blev rejält förvånade. Så kan man ju inte uppföra sig!
Nej precis, så kan man inte uppföra sig! Hur svårt kan det vara!?
 
Men ja! På vägen hem från affären idag var det två ungdomar som lugnt gick på gångbanan. Bakom dom gick en kvinna snabbt med en barnvagn, istället för att sakta ned, gå om eller be ungdomarna flytta på sig så går hon med barnvagnen rakt in i en sv ungdomarna som då blir rädd och vänder sig om. Kvinnan med barnvagnen svär åt killen och går sedan med oförändrad takt därifrån.

Både jag och ungdomarna blev rejält förvånade. Så kan man ju inte uppföra sig!
Det finns en del som verkar tro att barnvagnar fungerar som en murbräcka ungefär. Jag kan inte riktigt förstår hur man tänker då
 
Stora, tunga väskor, små kan man lyfta upp på hyllorna ovanför sätena.
Ah, jag tänker på kabinväskor som även större resväskor som jag vet att jag sett i dessa hyllor :) tänkte om det var något speciellt för den större varianten känns tung att lyfta upp. Men har knappt reflekterat över hyllor när jag ändå bara kör ryggsäck:D
 
Postmord ska börja tömma de flesta brevlådor varannan arbetsdag fr.o.m. 6 maj.
https://www.postnord.se/om-oss/nyheter-press-och-artiklar/2024/effektivare-insamling-av-brev/
Flertalet gula brevlådor kommer från den 6 maj inte längre att tömmas dagligen utan varannan arbetsdag i samband med att posten delas ut i respektive postnummerområde. Vissa brevlådor som är belägna på strategiska platser och som fortfarande används i förhållandevis hög utsträckning kommer även framgent att tömmas dagligen. Vilka brevlådor som töms när kommer att framgå av anslag på brevlådorna, i PostNords app eller webbsida.
Iofs förståeligt om brevlådorna är tomma men nu får man tänka ännu mer på när man postar för att breven ska komma fram i tid.
 
Ah, jag tänker på kabinväskor som även större resväskor som jag vet att jag sett i dessa hyllor :) tänkte om det var något speciellt för den större varianten känns tung att lyfta upp. Men har knappt reflekterat över hyllor när jag ändå bara kör ryggsäck:D

Kabinväskor är just sådana som man på flygplan inte behöver checka in utan kan ha med sig in i kabinen. Alltså en något mindre typ av väska :)
 
Gör någon pensionsrådgivnings grej på bankens sida och får frågan om hållbarhet

Vill du att sparandet väljer bort – eller jobbar för att påverka – företag som har negativa konsekvenser på något av följande områden?
Utsläpp av växthusgaser
Minskad biologisk mångfald
Utsläpp i vatten
Farligt avfall
Kränkningar av mänskliga rättigheter
Kontroversiella vapen

Jag väljer alla dessa och sen var det två frågor till men får då svaret
Vi kan inte möta alla dina hållbarhetspreferenser.

Näha men gå med flera miljarder i vinst kan ni minsann
Alltså ibland vill jag verkligen stoppa pengarna i madrassen istället
 
Kollegan grälar med sin man via videosamtal på högtalarfunktion. Visserligen på polska som jag inte förstår, men nog förstår jag att de grälar, och jag har ingen större lust att ta del av det.
Sköt ert privatliv utanför arbetstid. :meh:
 
Postmord ska börja tömma de flesta brevlådor varannan arbetsdag fr.o.m. 6 maj.
https://www.postnord.se/om-oss/nyheter-press-och-artiklar/2024/effektivare-insamling-av-brev/

Iofs förståeligt om brevlådorna är tomma men nu får man tänka ännu mer på när man postar för att breven ska komma fram i tid.
Om man har otur innebär det att ett brev kan ta över en vecka även när allt fungerar.

Postlådan töms varannan vardag - dvs 2 eller 3 gånger per vecka - och delas ut varannan vardag
 
Fick besked i PostNord-appen i morse att mitt paket var levererat 07.32. Till Lübeck. Jag bor inte i Lübeck. Provade att ringa PostNord men man får bara prata med deras talsvar som upprepade att jag hade fått mitt paket. Ringde till företaget jag beställt ifrån och de kunde se att paketet var levererat. Till Lübeck, inte Hemköp. Deras förslag var att jag skulle gå till Hemköp och fråga om de hade sett mitt paket. Jag vet att jag börjar bli gammal, men visst var det bättre förr?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 031
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 117
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 779
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 287
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp