Bukefalos 28 år!

Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

På vilket sätt passar inte en E27? Gängor, diameter, djup? Är den svensk?

Svårt att få uppfattning om mått i bilden, men det ser ut som "vanlig glödlampa" - ifall det inte är någon större/mindre version av samma typ...
Ska se om jag kan ta en bild med en glödlampa för jämförelse 😅
 
Söker ett recept på en spegelblank grillsås att ha på grillspett. Såg ett på nätet men tappade bort det. Har inte lyckas googla fram nåt heller :bag:
 
Min bäddmadrass är snart avliden. Den är typ 1 cm tjock där jag ligger - i en grop.

Försöker gooogla fram vem mer än IKEA som har latexmadrasser. Lyckas inget vidare. Nån som vet?
 
Kan man använda ångmopp på 100 år gammal trägolv som inte fått nån som helst form av kärlek elker behandling på minst 20 år?
 
Hur rengör man bäst dörrkanten på bilen (insidan) den del som är plåt alltså?
Det samlas ju en del grus och damm där, men det känns ju inte bra att gå med en trasa rakt på det och göra lacken repig, men man kan ju heller inte skölja av det med slangen först för då kommer det ju in en massa vatten i bilen. :confused:
Någon som har ett bra knep?
 
Hur rengör man bäst dörrkanten på bilen (insidan) den del som är plåt alltså?
Det samlas ju en del grus och damm där, men det känns ju inte bra att gå med en trasa rakt på det och göra lacken repig, men man kan ju heller inte skölja av det med slangen först för då kommer det ju in en massa vatten i bilen. :confused:
Någon som har ett bra knep?
Plaskblöt trasa och inte trycka hårt. Det blir minimalt med repor då.
 
Kan tvål bli för gammal? Och vad händer i så fall?
IMG20240525064035.jpg

Kolla datumet :angel:
 
Nä, det blir nog inte för gammalt. Kan tänka mig att det ev skulle kunna börja skikta sig, men din tvål ser ju helt okej ut... Så länge du inte tänker dricka den är det nog ingen fara :p!
Haha nja, det är jag inte så sugen på :rofl:

Fattar inte var den kommer ifrån, hittade den i tvättstugan i källaren. Måste varit i husbilen eller nåt..
 
Kan tvål bli för gammal? Och vad händer i så fall?
Visa bifogad fil 146024
Kolla datumet :angel:
Det är ju mest "kemi" i. Och vatten pga. flytande tvål då, skulle väl potentiellt kunna mögla eller surna, men där är förmodligen konserveringsmedel också. Kan inte tänka mig annat än att den är användbar så länge den inte luktar konstigt (eller ser/känns konstig, typ separerad eller slajmig)
 
Visst kan mam blanda olika alkylatbensin i gräsklipparen? Jag har Aspen nu men ska till Jem o Fix snart ändå men de har inte Aspen men annat?
Det borde väl gå lika bra som att blanda bensin från OK och Preem i bilen? Hoppas jag, har inte tänkt tanken att det inte skulle vara bra. Kör olika märken i röjsågen, men för det mesta brukar nog tanken gå tom (eller nästan tom) innan jag fyller på.
 
Visst kan mam blanda olika alkylatbensin i gräsklipparen? Jag har Aspen nu men ska till Jem o Fix snart ändå men de har inte Aspen men annat?

Inga problem. Men blanda inte tvåtakts- med fyrtaktsbränsle bara ;) :D

Edit: Det absolut billigaste är att tanka Aspen på pump, vissa mackar (speciellt OKQ8) kan ha. Jag tankar vid Husqvarnabutiken i stan, de har alla varianter.
 
Inga problem. Men blanda inte tvåtakts- med fyrtaktsbränsle bara ;) :D

Edit: Det absolut billigaste är att tanka Aspen på pump, vissa mackar (speciellt OKQ8) kan ha. Jag tankar vid Husqvarnabutiken i stan, de har alla varianter.
Rent strikt så går det bra att blanda även dessa om man har full koll (lite mätning och matematik) hur mycket olja man ska tillsätta för att behålla fördelningen (och har oljan).
 

Liknande trådar

Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 261
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 164
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
419
Senast: Pilot
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
346
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp