Bukefalos 28 år!

Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Jag gillar att sätta på den stora älgvandringen i bakgrunden och slötitta. :D Jag har försökt googla på en sak utan framgång dock: vad är det på myren som örn, järv och björn kommer och äter på? Är det fisk/slakt de lagt ut för att få lite djur på bild?
 
Jag gillar att sätta på den stora älgvandringen i bakgrunden och slötitta. :D Jag har försökt googla på en sak utan framgång dock: vad är det på myren som örn, järv och björn kommer och äter på? Är det fisk/slakt de lagt ut för att få lite djur på bild?
Älgkadaver påkörd finns en grupp på ansiktsboken som heter älgvandringen. Det är markägaren som sköter det och har gjort i många år.
 
Undrar inte över innehållet, så det gör inget att det är en låst artikel, ville mest ha med länken för källhänvisning
Men, ser inte den här bilden väldigt konstig ut? De är platta och uttänjda och... wonky ? Eller är jag bara på tok för trött för att se normalt ikväll? Är det olika vinklar och sen ihopsatt? Jag förstår inte! Hennes ansikte är helt platt och fotat uppifrån, kroppen ser bra ut, men han ser photoshoppad in lite på snedden med ett helt annat ljus?
1714673349247.png

(oj så stor den blev, förlåt!)
https://www.dn.se/kultur/susanne-lj...en-till-den-sa-populara-trenden-quiet-luxury/
 
Har fått svar från vc, en sska skrev att 2 liter är rejält. Så 1,5 borde anses som "ordentligt" då? Alltså kan jag dricka som jag brukar dricka.
Ska försöka lämna blodprovet i slutat av nästa vecka. (Kortare kö då).
 
Hur går de till när en köper plank? Brädor?

De flesta åker in med bilen? 🙈
Ja ska ha 3st 140 långa och 6st 1m
 
Hur går de till när en köper plank? Brädor?

De flesta åker in med bilen? 🙈
Ja ska ha 3st 140 långa och 6st 1m
Vi har släp, men kan du fälla sätet i bilen borde du få in 1,4 m utan problem. Dock säljs det sällan i så korta längder utan antingen får man köpa längre och såga hemma eller såga på plats.
Du köper en hel bräda liksom, ex 3,2 m och får såga ut de mått du behöver själv.
 
Vi har släp, men kan du fälla sätet i bilen borde du få in 1,4 m utan problem. Dock säljs det sällan i så korta längder utan antingen får man köpa längre och såga hemma eller såga på plats.
Du köper en hel bräda liksom, ex 3,2 m och får såga ut de mått du behöver själv.

Ah rackarns! Det var de jag misstänkte.
Vet mitt ex köpte o då fick han såga till själv.

Kanske ska fråga runt om släp.
 
Vad kostar det att ta tex en coca cola (33 cl) från en minibar på hotell? Blev orimligt törstig men hittar ingenstans information om det (har googlat också 🤣) 😅🙈
Har redan nattlinnet på, orkar inte ta mig ner i receptionen och fråga 😂
 
Vad kostar det att ta tex en coca cola (33 cl) från en minibar på hotell? Blev orimligt törstig men hittar ingenstans information om det (har googlat också 🤣) 😅🙈
Har redan nattlinnet på, orkar inte ta mig ner i receptionen och fråga 😂
Jag googlade ”vad kostar en cocacola i minibaren på hotell”. Hittar en siffra på 30-62:-
 
Det ser jag med. 😂 Men det är till någon uråldrig sockel. Vanlig glödlampa passar inte. 😅
På vilket sätt passar inte en E27? Gängor, diameter, djup? Är den svensk?

Svårt att få uppfattning om mått i bilden, men det ser ut som "vanlig glödlampa" - ifall det inte är någon större/mindre version av samma typ...
 

Liknande trådar

Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 163
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: Pilot
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
302
Senast: Shaggy
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 379
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp